הדרך לאירופה סלולה: כך הפך ברק בכר למאמן הכי טוב בארץ

המאמן הישראלי הבכיר ביותר כיום? ברק בכר
המאמן הישראלי הבכיר ביותר כיום? ברק בכר | צילום: אודי ציטיאט

מאמן האלופה ממשיך להרשים ומסתמן שהפועל ב"ש זו רק תחנת מעבר לבמה המרכזית. אסף נמני חושף מחדר ההלבשה: התכוננו לכל תרחיש לפני מכבי ת"א". מימר: "ב"ש יכולה לעבור את סלטיק. הוא לא מוותר לעצמו לעולם". אביטן: "הוא מנטרל יריבות בצורה מושלמת". וגם: נחשפה השיחה עם ניר ביטון

(גודל טקסט)

לפני קצת יותר משנה הפועל באר שבע הובסה בגמר הגביע מול מכבי תל אביב ואיבדה את המקום השני בטבלה לקריית שמונה. אלא שאז, בהחלטה שהיום נראית לכולנו גאונית,  אלונה ברקת מינתה במפתיע את ברק בכר למאמן הקבוצה והשאר היסטוריה. 

 

שרון מימר, מאמן הפועל כפר סבא, ששימש כעוזרו של בכר בבירת הנגב, מספר: ''הפועל ב"ש הוכיחה שהיא יכולה להתמודד ברמות הכי גבוהות, גם מבחינה פיזית וגם ברמה הטכנית. מבחינת טקטיקה, ברק בכר הרים את עצמו לרמות גבוהות, הוא עשה דברים יפים מאוד בקמפיין הזה והוכיח שהוא לא נופל מאף אחד. אם הם ימשיכו כך, השמיים הם הגבול''.

''ברק הוא איש של פרטים קטנים", מסביר מימר. "הוא לא מוותר לעצמו לעולם. ההצלחה היא תוצר של עבודה קשה ועקבית שברק עושה. הוא השקיע המון וההישגים המרשימים לא באו בקלות. מגיע לבאר שבע קרדיט גדול, הם הפכו לקבוצה עוצמתית שגרמה לאולימפיאקוס להיראות רע. לגבי השלב הבא, מול ברנדן רוג'רס וסלטיק, זה יהיה אתגר גדול יותר, אך במצב של באר שבע כיום יש סיכוי להעפיל – נראה לאיפה הם יקחו את זה''.

יכולים לעבור גם את סלטיק. שחקני ב"ש חוגגים (דני מרון)

"ברק בכר הוא אחד המאמנים הבכירים בארץ כיום", מבהיר אסף נמני, עוזרו לשעבר ומאמן הפועל פ"ת. "הוא תמיד מוכן לכל תרחיש, כמעט בלתי אפשרי להפתיע אותו ויש לו תמיד תוכנית מגירה. הוא מצוין ברמה הטקטית. לפני אחד המשחקים מול מכבי ת"א, ישבנו כל הצוות והכנו מספר תרחישים. היום, ברמות הגבוהות, מאמנים צריכים לדעת כל פרט על היריבה וברק הוא אחד שמפעיל את הצוות שלו כדי לצבור כמה שיותר מידע שיעזור לו לנטרל את הצד השני".

ניסו אביטן, שחקן העבר ומאמן קבוצה הנוער של הפועל ב"ש כיום, מצטרף למחמאות: "ברק בכר מסוגל לעשות הכל. הוא מנהל קבוצת כוכבים בצורה נהדרת. הקבוצה נראית טוב, יש לה כושר גופני מעולה והיא מצליחה לעבוד על מנת להבליט את האיכויות של שחקני המפתח שלה".

עוד אחד שפורח תחת ברק בכר. מאור מליקסון (אודי ציטיאט)

אסף נמני מתייחס למשחק מול סלטיק וחושף פרט מעניין בקשר לניר ביטון: "לפני משחק האליפות מול בני סכנין, היינו במלון באשדוד. ניר ביטון, קשר אלופת סקוטלנד, ניגש אלינו ואמר: 'אם תזכו באליפות אני אשמח לא להגריל אתכם, אתם תהיו יריבה קשה'. וזה אכן קרה".

"אני לא יודע כמה סלטיק תתרגש בטרנר, היא רגילים למעמדים כאלה", מסביר נמני. "לדעתי המפתח הוא היכולת של שחקני ב"ש לתפקד בסלטיק פארק המפחיד. ב"ש מסוגלת לנצח, היא צריכה משמעת ומחויבות. תהיו בטוחים שברק יידע את כל הפרטים על הסקוטים, הוא יכין להם מלכודות".

גם סלטיק צריכה לחשוש מהפועל באר שבע (אודי ציטיאט)

"הקבוצה תמיד מוכנה לכל מערך של היריב", מנתח אביטן. "הפועל ב"ש יודעת להחליף מערכים וסגנונות בהתאם לנעשה במגרש. החילופים של ברק לרוב נכונים ובלי קשר לשמות, הוא תמיד בוחר את השחקן שיתאים בדוק למה שהוא רוצה שיקרה על המגרש".

משחק ההגנה של הקבוצה מרשים והיא הצליחה לנטרל את היריבה (אולימפיאקוס) בצורה מושלמת", מסכם אביטן ומוסיף: "תבינו, ברק מגיע ראשון והולך אחרון, הוא משקיען שנותן לצוות שלו חופש פעולה. סלטיק? קשה לדעת אם ב"ש תעבור, אבל ברק גורם לעיר כולה ולקבוצה שלו להאמין שהכל אפשרי. אנחנו ממתינים לעוד חווית כדורגל בטרנר".

ביטון מול מסי. לא רצה לפגוש את הפועל באר שבע (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי