המאבק מחריף: "מכבי ת"א שברה את כל החוקים, זו התנהלות בריונית"

שחקני מכבי תא ומכבי חיפה בגמר הגביע. חילופי האשמות
שחקני מכבי תא ומכבי חיפה בגמר הגביע. חילופי האשמות | צילום: ערן לוף

עסקת אלירן עטר החזירה את הדם הרע והיריבות בין סגנית האלופה למכבי חיפה? אלון מזרחי מבהיר: "יש חוסר כבוד". בכיר במכבי חיפה: "הם גורמים למרמור אצל שחקנים תחת חוזה". מקורב לצהובים: "הכל נובע מאגו, הם לא ספרו את עטר"

(גודל טקסט)

השם החם של חלון ההעברות עד עכשיו הוא ללא ספק אלירן עטר. הקרב בין מכבי חיפה למכבי ת"א חשף פרק נוסף במערכת היחסים העכורה בין שני המועדונים המפוארים.

גורם המקרוב למכבי ת"א סיפר לספורט1: "מכבי חיפה קיבלה את גילי ורמוט בחינם, שחקן שהשקענו בו סכום ענק. כעת, הם דורשים 2.2 מיליון יורו על שחקן שהגיע לישראל בחינם וחימם את הספסל בחלקים גדולים של העונה".

אותו גורם המשיך: "מכבי חיפה מתנהגת עכשיו יפה לאלירן עטר לאחר שאף אחד לא ספר אותו ואפילו השעו אותו בתחילת העונה. כל זה נובע מאגו ומתחרותיות, לא מדובר בדאגה לשחקן".

חילופי ההאשמות בין המועדונים (צילום: מכבי חיפה – האתר הרשמי)

גורם בכיר במחזיקת הגביע אמר לספורט1: "אנחנו לא אוהבים את ההתעסקות של מכבי ת"א בשחקני מכבי חיפה שנמצאים תחת חוזה. פה זה לא מקרה בניון לפני גמר הגביע. לאלירן עטר יש חוזה". חשוב לציין כי בכירים במכבי ת"א הכחישו שכלל הוגשה הצעה על השחקן.

מקורב למועדון הירוק הגיב לטענות: "מכבי ת"א שברה את כל החוקים. ההתנהלות שלהם בתקופת ג'ורדי קרויף לא ראויה. הם פועלים בצורה בריונית, פונים לשחקנים תחת חוזה וגורמים למרמור גדול אצל אותם שחקנים".

"מכבי ת"א מתנהלת בצורה ביריונית" (עדי אבישי)

אותו גורם תקף את סגנית האלופה בצורה חריפה: "הם הבטיחו לאלירן עטר דברים ומכבי חיפה, בעקבות כך, תיאלץ לשלם יותר כסף לשחקן שכבר חתום אצלה, כל זה בעקבות פנייה לא חוקית לכאורה".

אלון מזרחי, שמזוהה עם מכבי חיפה, אך שיחק בשני המועדונים, שוחח עם ספורט1: "המאבק בין מכבי ת"א למכבי חיפה מזכיר את זה בין ברצלונה לריאל מדריד. שני מועדונים ששואפים להית הטובים ביותר. שיחקתי בשתי הקבוצות בשנות ה-90 ואז הכסף הגדול היה אצל יעקב שחר, שרכש כל שחקן בו הוא חשק וכמעט ללא תחרות".

"פעם לא הייתה ליעקב שחר תחרות", אלון מזרחי במדי הנבחרת (עדי אבישי)

מלך השערים של ליגת העל בכל הזמנים טוען שהמצב השתנה: "בעשור האחרון הדברים השתנו. הכסף הגדול הוא של מיץ' גולדהאר, אלונה ברקת ואפילו אמיר כבירי. שלושתם הצליחו להחתים שחקנים שמכבי חיפה רצתה". 

מזרחי נזכר ביריבות בשנות ה-90: "בזמני היריבות הייתה בעיקר בין מחנות האוהדים, בקרב השחקנים מעולם לא היה חוסר כבוד, זלזול ו/או שמחה לאיד. היריבות תמיד הייתה על כר הדשא. היה כבוד בין השחקנים, רובנו שיחקנו ביחד בנבחרת. בשבועות האחרונים יש ביקורת וחוסר כבוד גם מצד ההנהלות".

מזרחי סבור כי למרות המאבק, זו לא היריבות הכי גדולה בישראל: "אי אפשר להשוות את היריבות בין מכבי ת"א למכבי חיפה – ליריבות העירונית בת"א, או ליריבות של הפועל ת"א מול בית"ר ירושלים".

"פעם היריבות הייתה אך ורק על כר הדשא". (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי