ללכת שבי אחריו: כך הפך מאור מליקסון לקונצנזוס

קונצנזוס. מאור מליקסון
קונצנזוס. מאור מליקסון |

יקיר הקהל, שחזר לבירת הנגב לאחר תקופה בפולין וצרפת, קיבע את מעמדו כאחד השחקנים הטובים בליגה. קלינגר: "אין כמוהו בארץ". אבי נמני: "בורג משמעותי". שרון מימר: "אולי הכי מוכשר שראיתי". אסף נמני: "אסור לו לעזוב" וגם: השינוי המנטלי והאחיין שהפך לאוהד שרוף

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע אלופת ישראל תתמודד הערב מול סלטיק הסקוטית במפגש הראשון מבין שניים על הזכות להשתתף בשלב הבתים היוקרתי של ליגת האלופות. עבור הקבוצה מבירת הנגב זו תהיה הופעה ראשונה בשלב הפלייאוף של המפעל הכי נחשב ביבשת. 

מי שהפך בעונה האחרונה להיות הישראלי המוביל של הקבוצה והשחקן הכי בטוח בהרכב של ברק בכר הוא הקשר מאור מליקסון, שאחרי עונה ראשונה פושרת בקדנציה השנייה שלו במועדון רשם שנה גדולה עם 11 בישולים ושבעה שערים והפך לסוג של קונצנזוס לא רק בדרום, אלא בכדורגל הישראלי בכלל. 

 

מליקסון, שגדל כנער ביבנה ונרכש על ידי בית''ר ירושלים, שיחק גם במכבי חיפה והפועל כפ''ס (ירד ליגה) לפני שהפועל באר שבע נתנה לו את הבמה בתקופת השפל, והפכה אותו למעשה לכוכב ולקפטן שלה. החיבור עם האוהדים החמים, שהיו צמאים לדמות של גיבור היה טבעי. כיום, אגב, הוא מזוהה כאחד השחקנים האהובים והמוערכים לא רק בבירת הנגב, אלא גם בציבור הישראלי.

ניר קלינגר, שאימן את מאור מליקסון בקדנציה הראשונה שלו בב"ש, מבהיר: "הוא תמיד היה שחקן מוכשר. יש לו אישיות. הוא בלט לפני המעבר לאירופה וכמובן שגם אחריו. מאור הוא אחד מהשחקנים הכי חשובים בהפועל באר שבע". על סיכויו של הקשר להשתלב בנבחרת ישראל אמר קלינגר: "אם יאמינו במאור ויתנו לו את הביטחון, הוא יכול להיות פקטור בנבחרת כי אין עוד שחקנים כמוהו בארץ".

"אין שחקנים כאלה בארץ" (אודי ציטיאט)

אבי נמני, ששיתף עם הקשר פעולה בבית"ר ירושלים מסביר: "מאור מליקסון שחקן מאוד חשוב במערך של הפועל באר שבע. הוא נמצא במומנטום מצוין. זה יתרון שהוא יכול לשחק גם באגף וגם במרכז המגרש, הוא הפך לבורג משמעותי במכונה של ברק בכר".

''הרומן שלנו עם מליקסון החל ב-2008, הוא ואופיר חיים הובילו אותנו לעליה לליגת העל", מספר גורם המקורב למערכת. ''החיבור היה מדהים. מאור התאהב בבאר שבע ואפילו אחיין שלו הצטרף לאולטראס שלנו על הגדרות. הוא היה השחקן הבולט בקבוצה למרות שהיא זייפה. האוהדים קיבלו שחקן פנטזיסט, אחד שיכול למסור בעקב, לבשל ולכבוש. גם כשהוא עזב לפולין ועבר לצרפת הוא נשאר אוהד, ברגע שהוא נחת בארץ הוא הגיע למשחקים. האוהדים התגעגעו אליו, הם הרימו קמפיין שטרם נראה בנגב במטרה להחזיר אותו ובסוף הם גם הצליחו".

שרון מימר מאמן הפועל כפ"ס, שהיה עוזר של ברק בכר בבירת הנגב, מספר: "מעבר לזה שמאור הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים שראיתי, הוא גם בעל אופי מאוד נוח. הוא מחובר לאנשים ולקהל, זה מייצר משהו הרבה יותר עוצמתי מחיבור סטנדרטי. עצום היותו בעל יכולת יחודית במגרש גורם לכל מי שאוהב כדורגל ובמיוחד לאנשים בבאר שבע – ללכת שבי אחריו".

"אסור לו לעזוב את המועדון". האוהדים מאוהבים (מאיר אבן חיים)

''אחד השינויים הגדולים שחלו במאור זה בצד המנטלי", קובע אסף נמני, עוזר של ברק בכר בעונה שעברה ומאמן הפועל פ"ת כיום. "העבודה שלו מול איתן עזריה, המאמן המנטלי, הביאה לתוצאות יפות. יש משהו יפה במאור – הוא שחקן מאוד שקט וצנוע. מסוג השחקנים שמתבלטים בגלל היכולת ולא בגלל דברים מסביב. הוא מתעסק בעבודה ולא נותן לשום דבר להשפיע עליו לרעה, אין לי ספק שלשיחות של איתן עזריה עם השחקנים בכלל ומאור בפרט יש חלק חשוב בהצלחה''.

מאמן הפועל פ"ת חשף את סוד הקסם של הקשר: ''יש בו משהו פשוט, צנוע, קל להתאהב בו ולאמן אותו. הוא לא משדר שהוא מעל מישהו וכל מאמן היה רוצה שחקן כזה בקבוצתו. בחלק ההתקפי מאור הוא שחקן מאוד ורסטילי ויצירתי, זה כלי חשוב. אתה יודע שברגע שהכדור אצלו דברים טובים יקרו. הוא עבר שדרוג  גדול, זה אומר שהמחסום המנטלי השתחרר אצלו. הוא לוקח הרבה מנהיגות ואחריות ביחד עם ברדה, אוגו ואחרים. בשנה שעברה מאור היה המנהיג בקישור ההתקפי".

בעקבות היכולת הטובה ועברו בליגה הצרפתית והפולנית, הקשר עשוי לקבל הצעות. "מאור צריך להישאר בהפועל באר שבע, המועדון הוא אירופי לחלוטין כיום", מבהיר נמני. "החיבור שלו עם ההנהלה, השחקנים, העיר והקהל – פשוט מדהים".

יכול להוביל גם את נבחרת ישראל? מליקסון (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי