רועי קהת יישאר בחו"ל? אביו: "מעדיף שיחזור"

התלבטות לא פשוטה. רועי קהת
התלבטות לא פשוטה. רועי קהת | צילום: אלבום פרטי

מכבי חיפה וב"ש מחזרות, גם במכבי ת"א עוקבים. ומי לוחץ עליו להמשיך באירופה?

(גודל טקסט)

רועי קהת, קשר אוסטריה וינה, מחוזר לאחרונה על ידי מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע. קהת, שרק בקיץ הקודם חתם בקבוצה האוסטרית לארבע עונות, התאקלם ושותף ב-27 משחקים, כאשר רק פציעה במהלכה מנעה ממנו לרשום עונה מצוינת.

למרות כמות המשחקים המכובדת, קהת כבש בליגה שער אחד בלבד לעומת 14 בעונת 2014/15 במדי קריית שמונה. הסיבה לכך היא התפקוד במגרש. בווינה קהת שיחק בעמדות אחוריות בקישור. לקראת פתיחת העונה הנוכחית נפוצו דיווחים על כך שמאמן אוסטריה וינה טורסטן פינק לא בונה על קהת לקראת העונה הבאה ובמקביל החלו דיווחים מישראל על התעניינות גוברת והולכת בקשר.

"אם הוא לא היה נפצע, הוא היה בליגה חזקה באירופה". קהת על כר הדשא

שחקן שגדל עם קהת מכבי ת''א, והפך לשחקן לגיטימי בליגת העל, מבהיר: ''רועי שחקן מצוין, שתמיד חלם להצליח מעבר לים. בכל השיחות שלנו לאחרונה הבנתי ממנו שהוא מאוד מאמין בעצמו, הוא רוצה להישאר בחו'"ל".

קהת, מיכה ולוגסי. עושים שם עבודה טובה במחלקת הנוער של מכבי ת"א (עדי אבישי)

הסוכן אבי נמני אמר לספורט1: "קהת שחקן טכני וחכם. הפלוס הגדול שלו זה קור הרוח מול השער, שמלווה במחשבה מהירה. האיכויות שלו באות לידי ביטוי כאשר הוא מבצע כניסות לעומק". מצד שני, מאמן קריית שמונה מוטי איוניר נשמע נחרץ: "כל עוד הוא יכול, קהת חייב להישאר באירופה".

ארז בלפר, עוזר מאמן בקבוצות הנוער של מכבי תל אביב, שליווה את קהת במשף תקופה, מסביר: "לא יזיק לו אם יישאר עוד קצת בחו''ל ולא ימהר לחזור לארץ. רועי בחור מאוד חכם, לא סתם הוא התקבל לקורס טיס. אני יכול לספר שבזמן שרועי שיחק אצלי ואצל עמיר תורג'מן בקבוצת הנוער היו לנו לא מעט תאקלים איתו בנושא העבודה במגרש, הקצב, הפיזיות. היה חשוב לנו שהוא לא יסתמך רק על הכשרון".

בלפר מוסיף: "הוא עבד קשה ושיפר את הפן הזה במשחק שלו, זה קרה בעיקר בתקופה שלו בקריית שמונה, שם עשה את הקפיצה הגדולה, וזה לזכותו. לגבי חזרה לארץ ברור שאני לא אובייקטיבי ורוצה שזה יהיה למכבי, אבל גם בראייה אובייקטיבית זה המקום הנכון לקהת. ערן זהבי הלך, כך שרועי יכול להפוך להנהיג את חוליית הקישור לצידו של גל אלברמן ולתת מנה יפה של שערים מהקו השני".

"יכול להנהיג את מכבי תל אביב", רועי קהת מתלבט (עדי אבישי)

אורן קהת, אביו של הקשר: "כאבא הייתי רוצה שיבוא הביתה. אנחנו מתגעגעים ורוצים לראות אותו קרוב אלינו, אבל רועי הוא ילד גדול וחכם שמקבל את ההחלטות שלו בעצמו. ברמה המקצועית כיף לו באוסטריה, הוא שיחק 27 משחקים, ב- 17 מהם פתח בהרכב הראשון. נכון, הוא לא נתן מספרים, אך הוא שיחק הרבה, בטח יחסית לעונה ראשונה שהייתה מלווה בפציעה שגרמה לו לפספס תקופה לא קצרה. אני חושב שרועי תמיד מצפה להרבה יותר וחושב איך להתקדם ולהצליח". 

לגבי המשך הקריירה, וההצעות מקבוצות ליגת העל, מספר אביו, שחקן מכבי שעריים בעברו כולל עונה אחת בליגת העל, ''רועי יכול להגיע לרמות הגבוהות ביותר בחו''ל. לא תמיד זה תלוי בשחקן עצמו, יש סיטואציות, אך בדבר אחד אני משוכנע – אם היו לו מספרים גדולים יותר הוא היה עובר לליגה חזקה יותר מהאוסטרית".

אורן קהת מתייחס להצעות שקיבל בנו ממועדוני הצמרת בארץ: "אני בטוח שרועי שוקל את ההצעות. אני את שלי אמרתי, הייתי מעדיף לראות אותו חוזר, אבל ההחלטה בידיים שלו. ילד יודע להקשיב ומספיק חכם לעשות את הדבר הכי טוב עבורו".

עשה את קפיצת המדרגה בקריית שמונה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי