"אני נתתי את הדם לבית"ר ואחי נתן את הדם בשביל אהבת הארץ"

ז'אן טלסניקוב
ז'אן טלסניקוב | צילום: ערן לוף

ז'אן טלסניקוב, שאיבד את אחיו, דן, בפעילות מבצעית בכפר ציידא, התראיין לאתר הרשמי של בית"ר ירושלים

(גודל טקסט)

ז'אן טלסינקוב, שחקן בית"ר ירושלים ונבחרת ישראל לשעבר, התראיין לאתר הרשמי של המועדון מהבירה וסיפר בין היתר על הטרגדיה הכואבת שפקדה את משפחתו לפני כ-12 שנים.

כוח של סיירת צנחנים, כזכור, יצא לפעילות מבצעית בכפר ציידא, צפונית לטול כרם ונתקל במחבלים שתכננו לבצע פיגוע התאבדות. במהלך ההיתקלות נהרג דן טלסניקוב, אחיו של ז'אן, כשהוא בן 21 בלבד.

טלסניקוב סיפר: "האמת שדיברתי על הנושא הזה כל כך הרבה, אבל אני רוצה שתגיד דבר אחד: הרבה מדבר על גזענות, אבל אף אחד, בקהל או במדינת ישראל לא יכול להגיד לי אתה כזה או כזה. אני, זאן טלסניקוב, נתתי את הדם שלי בשביל בית"ר ירושלים ואחי, דן טלסניקוב, נתן את הדם שלו בשביל אהבת הארץ ואהבת האדם. זה החינוך שקיבלתי במשפחה, כך הייתה במגרש עבור בית"ר והנבחרת וככה אח שלי והמשפחה שלי נתנה את הדם בשביל מדינת ישראל. זה טלסניקוב".

"התעקשתי להביא את הילדים שלי לבית"ר ירושלים כדי שיחוו את טדי, יחוו את הקהל, אבל אני לא מסכים לגזענות", הבהיר טלסניקוב. "אח שלי מת כשערבים הרגו אותו, אז אף אחד לא יכול לערער על אהבת ארץ ישראל שלי".

שחקן העבר המשיך: "ביהדות הכנסת אורחים זה הכבוד הכי גדול שיש, אור לגויים. אני לא בא לחנך אף אחד אבל לא מרגיש רגשי נחיתות כלפי איש. יש כאלה שיקללו ויש כאלה שיאהבו, אבל אני יודע מי הקהל הטוב של בית"ר ואני חושב שהם מתחילים להבין שחלאס מתחיל להימאס מהגזענות. הלוואי שהצהוב – שחור האמיתי יפרח. כוחות האור נגד כוחות החושך. בוא נקווה שהימים יחזרו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי