"שיחקתי כדורגל 30 שנה, אני לא מכיר את המושג למכור למשחק"

נתי שדה
נתי שדה | צילום: יח"צ

נתי שדה, ה"ערס" הכי פואטי בהישרדות, בראיון מיוחד לספורט1. היריבות עם יוסי, האהבה לבית"ר, הקריירה אליה הוא מכוון והרצון לראות שחקן ערבי בירושלים. אל תחמיצו

(גודל טקסט)
הוא מככב בעונה הנוכחית של הישרדות "איי פלאוון", בית"רי בנשמה שמרבה לצטט את זאב ז'בוטינסקי ושחקן כדורגל לשעבר. "15 דקות תהילה לא מביאות אושר ועושר", הוא מבהיר, אבל בהחלט מרגיש געגועים לחוויה המטורפת שעבר. ראיון מיוחד עם נתי שדה, השורד הכי צהוב שחור על האי.


ספר לי דבר אחד שאנחנו לא יודעים עלייך.
"שאני חולה ספורט. יש את רז זהבי שמדבר על זה והיו לנו הרבה שיחות על כדורגל בפרט וספורט בכלל. היינו עושים מבחני ידע אחד לשני. מול גיא זוארץ זהבי תמיד דיבר על כדורגל אז פחות שמעו אותי, אני יותר בחיתולים בתחום הזה למרות שלמדתי תקשורת ספורט. אני פריק של ספורט וידען לא קטן".



איזו משבצת אתה חושב שאתה תופס?
"אני לא יודע להגיד לפי תבנית מסוימת. אני חושב שאני נתפס כדמות די ישרה, שאומרת את האמת בפנים. אני מאמין שאני כזה. אני נתפס בהתחלה מול אנשים במראה ובדיבור כערס, אבל כשמכירים אותי מגלים שאני חולה על שירה, תרבות וספרות. מישהי פעם אמרה לי שאני ערס פואטי".


 

⚽️❤️⚽️❤️⚽️❤️

A post shared by Nati Sade | נתי שדה (@nati_sade) on



למי שלא יצא לו להתמכר לעונה הנוכחית, הברית הנגדית לשדה, זו של מעיין אדם, שגיא ברייטנר ויוסי בובליל, מכרה משחק באופן גלוי וגרמה לכאוס באיי פלאוון.

"אני דרשתי שפה יסתיים המשחק של שגיא ומעיין. שיחקתי כדורגל 30 שנה, בעירוני אשדוד, בהפועל אשקלון וכקפטן לא מעט שנים בליגה ב בהפועל בני לכיש. כספורטאי לשעבר אני לא מכיר את המושג הזה "למכור משחק". שיחקתי הרבה מול חברים טובים שלי. פעם שיחקתי נגד קריית גת שכל החברים שלי שיחקו שם וכולם אמרו לי 'אין לכם סיכוי לכלום'. ניצחנו וכעסו עליי שלא הפסדנו כי בגללנו הם לא עלו ליגה".


יוסי הגיע לאי עם חולצה של מכבי נתניה, אתה לא הבאת איתך שום דבר. הוא אוהד יותר מושבע ממך?
"יוסי, לא בגלל שהוא אוהד קבוצה אחרת משלי, לא היה הבסט פרינד שלי. זה נתן לנו עוד איזה ניגוד אינטרסים אחד נוסף, דיברנו גם על כדורגל. בטח שאני אוהד יותר שרוף ממנו. יוסי מגיע ממשפחה שעובדת במכבי נתניה. הוא יותר בקטע של גלישה ואני יכול להקריא לך הרכבים של נתניה. אני פריק של כדורגל".


 

"כמה חול-כמה יוסי, היה טוב-היה יוסי" מבול ההודעות שנחתו עליי לא השאיר הרבה מקום לספק, הפרק אתמול היה עוצמתי! ולכן, הייתי רוצה לומר מספר דברים עליו: – ראשית ואולי הדבר הכי חשוב- "דברים שרואים מכאן – לא רואים משם" אתם הצופים ודאי מבינים שאי אפשר להכניס לתוכנית של שעה את כל התמונה כולה. -"יוסי הציל אותך"- אני יודע שזה לא הועבר מספיק דרך הטלוויזיה אז ברשותכם אבהיר כאן מספר דברים. יוסי לא רצה להשאיר אותי נ-ק-ו-ד-ה. הוא לא עשה לי טובה, הוא שוכנע ע"י חבריו לברית שעדיף להדיח את ניקולה מאשר את נתי כדי שלא נבוא כל שלושה ימים למועצת שבט ונודח אחד אחרי השניה. וכמובן כשיוסי הבין שאין ברירה אלא להסכים, החליט יוסי לצייר תמונה בה הוא עצמו החליט ולכן עכשיו אני חייב לו. וכאן מגיע פרט חשוב! 1. בהדחה שלאחר מכן ביקשתי מחבריי להדיח את בר ולא את יוסי (מילה זו מילה והנה החזרתי לו את אותה ה"טובה"). אך מה לעשות שיוסי זכה בשרשרת החסינות האישית? ולכן זה לא היה רלוונטי ולא נראה לעין. 2. כל הדרך יוסי טען ש"זה המשחק" ושהוא "אסטרטג" ובאסטרטגיה מותר הכל! ליוסי מותר לשקר לאלון ולהדיח אותו, זאת הרי אסטרטגיה! אבללללל ואבל גדול, את ה"טובה" הוא רצה דווקא הפעם שאחזיר, ובתמורה כמובן אלך הביתה, כי אם לא אז אין לי מילה, פתאום.. לא? סוף דבר: יוסי הוא שחקן ענק שהוסיף המון עניין וצבע. הוא שחקן אמוציונלי וכך ולא פעם גם לא שלט על פיו, וזה קורה, אנחנו בני אדם. אבל ללא ספק עברנו יחד גם לא מעט רגעים יפים וטובים. קורה שלא מתחברים והנה זה קרה גם לנו, אך זה לא גורע כהוא זה מהערכה הרבה שאני רוכש כלפיו! אז תודה לך יוסי על הטוב ועל הרע ❤

A post shared by Nati Sade | נתי שדה (@nati_sade) on



"הייתי בן 7, מושבניק מהדרום ככה שלא היו לי הרבה אופציות של קבוצות שהיו בליגת העל. לא התחברתי למכבי ת"א, הפועל ת"א ומכבי חיפה. היה קל לי להתחבר לבית"ר ירושלים. תגידי לי במי היית מתאהבת: בנסיך מרוקאי יפה תואר בשם אלי אוחנה או במשה סלקטר שהיה סקורר ענק עם לוק של עובד מאפיה? אלי אוחנה קנה אותי. לקחנו את הגביע והפסדנו את האליפות למכבי חיפה משם החיבור היה בלתי ניתן להפרדה. הבן שלי אוהד בית"ר, כמובן שהאהבה עברה אליו, אבל הוא לא מבין את הבחירה שלי כי הוא עוד לא ראה תואר וילדים מחפשים לאהוד קבוצה שהיא בטופ. הוא היה שואל אותי בהתחלה: למה דווקא בית"ר? לך תסביר לו שאלי אוחנה בשבילי היה כמו שמסי היום בברצלונה. הייתי צריך לעורר בו נוסטלגיה שהוא לא הכיר".


ההגעה של אוחנה העונה זו הגשמת חלום מבחינתך?
"מאז שהוא פרש אמרתי שהוא חייב להיות בתפקיד ניהולי ולא כמאמן כי אסור לו להתלכלך. זאת סגירת מעגל ורק שיביא אותנו לגבהים שהוא יכול ויודע. הכל תלוי בכסף. לצורך העניין אביא עכשיו את מוריניו להפועל אשקלון, הוא לא יצליח. הכל תלוי מה יהיה התקציב שטביב יעמיד. חוץ מזה ששרון מימר מאמן מצוין והוא רק יילך וישתפר משנה לשנה".


איך אתה מסביר את ההדחה מאירופה?
"זה אך ורק מחסום מנטלי. בית"ר הקבוצה הישראלית היחידה שלא הצליחה באירופה. היו לנו סגלים טובים שהיו יכולים לעבור את השלבים הראשונים ולכן צריך לפרוץ את המחסום הזה פעם אחת וזהו. אני אומר שאנחנו באירופה זה דיסקט אחר. אולי הסטיגמה התקשורתית מחלחלת לשחקנים, אין לי מושג. אני רוצה להאמין שזה כישלון נקודתי שישתנה בעתיד הקרוב".



"דופקים את המועדון"


אתה חושב שהקומץ מסוגל להשתנות?

"לה פמליה הרסו לי את הקבוצה. יש לי בעיה עם הארגון הזה שפשוט מתגאה בגזענות והם דופקים את המועדון. מהקבוצה של המדינה הפכנו לקבוצה הגזענית של המדינה. 80% מהאוהדים הם לא כאלה. אני הייתי דורש מאלי אוחנה ואלי טביב ביחד להביא שחקן ערבי ולסגור את הסאגה הזאת אחת ולתמיד. גם אם זה יגרום לכאוס, אוחנה יצליח להשתיק את זה ביחד עם כל האוהדים שהם כמוני ולהבהיר שאין דבר כזה וטו על שחקנים ערבים בבית"ר. צריך לקום ולהגיד בית"ר היא לא קבוצה גזענית ואם יש שחקן ערבי שהוא מספיק טוב הוא צריך לשחק בקבוצה".


מעבר לצהוב שחור ששולט בחייו, האוהד/השורד חולם להפוך את האהבה למקצוע:
"אני מגיע מבית ספורטיבי. אבא שלי היה עורך של עיתון ספורט בדרום. החלום שלי מילדות תמיד היה לשבת ולדבר על כדורגל ועל ספורט כמנוף לחיים ואני מכוון לשם מהרגע שהתבגרתי. זה החלום הגדול לעסוק בספורט". 


נראה אותך העונה ביציע?
"בטח. כמו כל שנה, עם שגיא, הבן שלי".


 

היינו חברים על האי, נשארנו כאלה גם מחוצה לו. מזל טוב אלוני @alon.sasson

A post shared by Nati Sade | נתי שדה (@nati_sade) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי