המונדיאל כבר כאן, אבל מה עם הסקס?

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

שלי ורוד, יועצת מינית וזוגית ובוגרת האח הגדול 5, מדברת על סקס לפני משחקים, הקשר בין ספורט לחשק מיני, וגם, מה זה "לשמור מונדיאל"?

(גודל טקסט)

אחרי סוף שבוע שסיפק לנו מספר מפגשים מסקרנים במיוחד במסגרת גביע העולם ברוסיה, ולמרות לא מעט נשים שצופות וחובבות כדורגל בעצמן, עדיין יש כאלו המעידות כי הפעם הבאה שיפגשו את בן הזוג שלהן, תהיה באמצע החודש הבא. מהניסיון שלהן עולה המסקנה הבאה: המונדיאל בשיאו = חודש ללא סקס. שלי ורוד, יועצת מינית וזוגית ובוגרת האח הגדול 5, מדברת על סקס לפני משחקים, הקשר בין ספורט לחשק מיני, וגם, מה זה "לשמור מונדיאל"?

שלי, אילו פניות את מקבלת עכשיו בחודש של המונדיאל? "כולם שואלים אותי מה עושים? זאת השאלה עכשיו, מה יהיה עם חיי המין? יש לצופים ריגוש שהוא צפייה במשחקים, יש בירות, חברים ומה צריך עכשיו סקס? אני חושבת שזה ריגוש יותר גדול מסקס בעיקר אם הם אוהדים קבוצה שמנצחת. במובן הפיזיולוגי זה לא מגע מיני, אבל זה ריגוש כל כך חד שזה יכול להחזיק חודש. לחלק זה מעלה את החשק ולחלק מוריד. מבחינה מחקרית, אנשים שעוסקים בספורט בצורה קיצונית, זה דבר שיכול לפגוע להם בחשק המיני".

המצב הרבה פעמים דווקא הפוך, אצל לא מעט ספורטאים מבלי להיכנס לענף ספציפי. "לספורטאים המוכרים יש מלא מעריצות ומה שעולה להם זה לא רק המין, אלא ההערצה והאהדה אליהם וההרגשה שהם כל יכולים. זה נורא מחמיא שחושקים בנו זה גורם לנו להרגיש יותר סקסיים עם עצמנו. כשיצאתי מבית האח הגדול, כל כך הרבה אנשים התחילו איתי וזה היה וואו. גם לי היו דקה וחצי של תהילה ככה שאני יכולה לומר שבחיים לא התחילו איתי כל כך הרבה. לא שהייתי צריכה את זה, אבל אי אפשר להתעלם מהכמות, האדרנלין והביטחון העצמי ופתאום חווים את ההערצה והמשיכה הזאת. קל להתמכר לזה וקל לא להפסיק".


(צילום: ריי שגב)

מה את חושבת על האמונה שאסור לעשות סקס לפני משחקים חשובים? "קראתי המון לאחרונה בנושא ולמדע עדיין אין תשובות לזה. בספורט שדורש יותר אגרסיביות ואסרטיביות, כמו אגרוף, למשל, רוב ההמלצות זה בואו תשמרו את הטסטוסטרון בגוף כדי לשמור את ההתלהבות. ידוע כי רמות גבוהות יותר של טסטוסטרון שוות לביצועים אתלטיים טובים יותר. הבעיה? לא ידוע עדין אם הימנעות ממין עוזרת או פוגעת ברמות T שלך. לקחו את כל המחקרים שנעשו באותו נושא ועדיין לא הייתה הסכמה אחת שזה פוגע או לא. לדעתם זה פשוט פוגע בריכוז ולכן עדיף לא להתעסק עם הנשים לפני. יש גם אמונה גברית שצריך לשמור את כל האנרגיות למשחק עצמו כי בוודאי שסקס מעייף ומרוקן. יש כאלו שיכולים להתאושש מהר ויש גברים שצריכים 24 שעות, זה מאד אינדיבידואלי וזה לא בהכרח קשור לגיל. יש המון התעסקות בנשים, וסקס מגיע הרבה פעמים עם דרמה ולפני משחק יש הרבה לחץ. יש גם כאלו שסקס משחרר אותם מלחץ, שוב, אינדיבידואלי ומאד אישי. אני חושבת שזה נכון לקחת 48 שעות של שקט לפני משחק רק בגלל המקום המנטלי של להיות מפוקס ולהתעסק בספורט. אם יש מישהו שמנצח עם זה, אז סבבה".

אז זאת הסיבה לכך שהרבה נשים שונאות את המונדיאל? כי הן כמהות לסקס? "אני חושבת שאחד הדברים היפים בזוגיות זה לדעת לשחרר גם. לכל אחד יש את המקום שלו וזה החודש של הגברים עם עצמם, ויש מקום לתמוך זה בזו. בעיניי זה שומר כמו ששומרים נידה, אז שומרים מונדיאל. זה יסוד לתשוקה לשמור נידה. אני לא אומרת לאנשים לעשות את זה בכוח אבל מבחינה פיזיולוגית יש בזה משהו מאד יפה וחכם וזה סוד לתשוקה ארוכת טווח. זה יעלה לנו את התשוקה לאחר כך. אני מקבלת פניות מנשים שנבהלות מתקופות ללא קיום יחסי מין, לא תמיד זה קשור לספורט וזה בעיניי זמן לחיזוק זוגיות. זה טבעי שלא תמיד יש חשק. האישה תמיד יכולה ליזום ולנסות לשפר.

"הדבר השני הוא שהעיתונות הפופוליסטית דוחפת לנו למוח שצריך להיות ככה וככה וזה לא נכון כי יש תקופות שזה גם יפה בלי והכל בסדר. חודש זה לא הרבה זמן והם יחזרו כשהקבוצה שלהם תפסיד או תנצח. הבן זוג שלי גם צופה אבל לא אוהד שרוף, אבא שלו חולה על כדורגל שרוף גם אבא שלי ואחי. אני מגיעה מבית של אוהדי כדורגל מושבעים. הבעל שלי בכיף יושב ורואה כדורגל, אני פחות. כשחייתי באירופה הייתי הולכת למשחקים וגם כשגרנו בלוס אנג'לס. בארץ פחות, אין לי דקה לראות טלוויזיה".

לסיום, מה הטיפ שלך לקראת החודש הזה? "אם את לא אוהבת לשבת איתו ולשתות בירה זה הזמן להשלים זמן עם חברות ולא להיות הבית המארח".


(צילום: ריי שגב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי