"בני יהודה זה הדבר הכי טוב שקרה למאוויס", קרולינה צ'יבוטה בראיון

קרולינה צ'יבוטה
קרולינה צ'יבוטה | אור ביטון

לקראת המעבר בקיץ ללודוגורץ, אשתו של חלוץ בני יהודה חשפה בפני לירון שרון את הקשר המיוחד והתגובות הקרירות לאחר חתונתם, האכזבה ממכבי ת"א, מי משחקני הליגה מהווה עבורם השראה, אהבתם לישראל והחלומות הגדולים

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)
נראה כי העונה המוצלחת של בני יהודה, שכבר הבטיחה את מקומה בפלייאוף העליון ואף העפילה לחצי גמר גביע המדינה, יכולה להסתיים בטעם מתוק מאוד. מעבר לחיבור בין השחקנים על כר הדשא בניצוחו המוצלח של המאמן יוסי אבוקסיס, החלוץ הכתום מאוויס צ'יבוטה, שכבש כבר 10 שערים בליגה מפתיחת העונה, עזר בהחלט לקבוצתו להתברג במקום הרביעי רגע לפני תחילת הפלייאוף. אז נכון, במשחקים האחרונים צ'יבוטה מציג יכולת פחות טובה, אך הוא הבטיח לראשי המועדון ולמאמן שיישאר מחויב עד סיום העונה, בסופה יעבור ללודוגורץ הבולגרית בשורותיה חתם לארבע השנים הבאות. מי שתעשה איתו את המעבר לרזגארד היא כמובן אשתו, קרולינה צ'יבוטה.


החצי השני של השחקן הקונגולזי-ישראלי בן ה-22 היא במקור קרולינה לוי לופז, בת 27, ילידת פרו שעלתה ארצה לפני 15 שנים בפרויקט נעל"ה. הפרואנית עברה חיים לא פשוטים' כמו כל אחד שחווה עלייה לארץ זרה, אבל למרות זאת התגייסה למען המדינה ושירתה בצה"ל כשהשתייכה למשטרה הצבאית. כשהכירה את מאוויס היא הייתה בנקודה בחיים בה רצתה לעזוב את ישראל ולחזור לפרו, אך מהיום שנפגשו אמר לה החלוץ שהוא יתחתן איתה והשאר היסטוריה. "כל החיים שלי הסתדרו מאז שהכרתי את מאוויס, הכל התיישר אצלי", מספרת קרולינה בראיון מיוחד.


סיפור האהבה שלהם מעניין בדיוק כמו השילוב בין קונגו, פרו וישראל. השניים הכירו כשקרולינה הייתה בת 23 ומאוויס בן 18, במסיבת שחרור של חברה משותפת. כשהפרואנית נכנסה לחדר, צ'יבוטה סימן לחבר שיסתכל על היפיפייה שמולו היא שמה לב לשקט שמאפיין אותו והסתקרנה מאוד. מהמפגש הזה לא יצא יותר מדי, אבל אחרי מספר ימים הם נפגשו במקרה במועדון "הסולו", והג'נטלמן הצעיר הזמין אותה לדרינק. משם החלה ידידות בין השניים שאהבו להיפגש בימית 2000 ולבלות יחד, עד שתוך פחות מחודש כבר הפכו לזוג. היו להם שיחות עומק ארוכות, כשהחלוץ הקשיב ונתן לה כתף תומכת בכל מה שהיה "כבד" עליה נפשית. "אם מאוויס לא היה כדורגלן, הוא היה פסיכולוג. הוא לא אחד שמדבר הרבה סתם, אבל הוא עמוק ומעניין, וייתן הכל עבור מי שהוא אוהב".



מאוויס, קרולינה ואדל צ'יבוטה (אור ביטון)


בקיץ האחרון נרכש מאוויס על ידי בני יהודה ממכבי תל אביב וקרולינה מספרת על החיבור לכתומים, אליהם עבר למעשה כמושאל כבר ב-2017: "בני יהודה זה הדבר הכי טוב שקרה למאוויס בחיים. אני איתו מתחילת הדרך שלו, עוד כששיחק בנוער של מכבי תל אביב. בכפר סבא נתנו לו את הבמה ואז כולם הבינו מי זה מאוויס צ'יבוטה. בבני יהודה נתנו לו בית ומקום להתפתח. ההחלטה הכי טובה שמאוויס עשה זה להגיע לבני יהודה".


"עכשיו כשהגיעה ההזדמנות להתקדם, הם ממש פירגנו לו", מספרת קרולינה בשיחה בביתם שבבית דגן, שם מתגוררים השניים יחד עם ביתם בת השנה ועשרה חודשים, אדל היפיפייה שדוברת עברית, ספרדית וצרפתית. "אנחנו לא חוגגים הרבה, אבל השנה בניצחון 1:5 על בית"ר ירושלים, כולם באו אלינו, הביאו זמר ועשו חגיגה ועל האש. קרלוס קוויאר, שהוא בכלל טבעוני, היה בהלם שאדל דוברת גם ספרדית. אני מדברת ספרדית, אנגלית, פורטוגזית ועברית ומאוויס צרפתית, עברית, אנגלית ומבין גם ספרדית ופורטוגזית. בואי נגיד שאני לא יכולה לרכל עם חברות, הוא מבין הכל".


קרולינה ומאוויס התחתנו לפני שלוש שנים ומיד נכנסו להריון. עוד קודם לכן, נאלצו להתמודד עם לא מעט תגובות צוננות אחרי חתונתם. "אנשים אחרי החתונה אמרו דברים כמו 'היא איתו בשביל הכסף, ואיך אני בתור יהודייה התחתנתי איתו', היו גם קריאות גזעניות ועוד דברים שפגעו בי. אנשים לא יודעים מה עברתי בחיים. אני מסתכלת על הבנאדם ולא על הדת שלו".


גברת צ'יבוטה ללא ספק פיצחה את הנוסחה שהרבה אנשים לא מבינים – מעבר לכישרון שלה בתחום העיצוב והציור, היא גם אמא של אדל, אשת כדורגלן וקרייריסטית המחזיקה בשתי עבודות. היא פתחה חנות בגדים ברמלה והקימה את סוכנות "סטארי וורלד", סטארט אפ של סקאוטינג באפריקה. "הסוכן של מאוויס אבי ציוני, נמצא איתנו בשותפות. הרעיון הוא להקים פנימיות שהילדים ילמדו ובערב יהיו אימוני כדורגל. אנחנו כרגע במגעים כדי לקבל אישור להקים את זה באפריקה. עלי מוחמד, דידייה קוגבניה, רומאריק אטו ועוד מספר שחקנים בגיאורגיה כבר חתומים אצלנו".



קרולינה. אוהבת את ישראל, אבל חולמת על אנגליה או ספרד (אור ביטון) 


הקשר המיוחד שנוצר בין הזוג, משפיע לטובה גם בהחלטות המקצועיות של השחקן:
 "מה שאני אוהבת במאוויס זה שהוא מקשיב לי. בתחילת העונה הוא היה בטוח שהוא מגיע לבוגרים של מכבי תל אביב, ואז החליטו שמאור קנדיל יעבור למכבי ומאוויס יישאר בבני יהודה. הוא נפגע ואמר: 'אני נשאר בבית'. אמרתי לו שלקבוצת כדורגל גדולה לא ממש אכפת אם תשב בבית, כי מי שייפגע זה אתה, אף אחד לא יראה אותך משחק ולא תהיה בכושר. הוא הקשיב לי כשאמרתי לו שההחלטה הנכונה זה להמשיך בבני יהודה, בנוסף הוא דיבר עם אבי הסוכן שלו ואמר שישחק שם. אפילו קנדיל שאל אותו אם הוא הולך לחתום ואחרי שהסכים איתי הוא סיפר לו שהוא יחתום. זה היה לו קשה מבחינה רגשית, הוא היה מתוסכל כי הוא לבד בארץ ואין לו פה את אמא או אבא שלו שיכולים לדחוף אותו. אני עוזרת לו בהכל, אבל זה לא אותו הדבר", מספרת קרולינה. 




סיפור אהבה כמו בסרטים. קרולינה ואדל צ'יבוטה (אור ביטון) 


אז הוא התאכזב ממכבי ת"א? "איך לא יתבאס מסיטואציה כזאת? לשחק במכבי היה החלום שלו, הוא עשה הכל ונתן את הלב שלו במגרש. אני לא חושבת שהוא לגמרי התגבר על הבאסה כי זה לא קל. אומרים לך 'אם תשחקי טוב סיכוי גבוה שתשחקי כאן' ואת עובדת קשה ומביאה תוצאות וקבלות ופתאום אומרים לך שלא רוצים אותך. זאת אכזבה שהיום הוא כבר יודע איך לחיות איתה". 



יש סיכוי שהוא ישחק במכבי תל אביב בעתיד?
"אי אפשר לדעת, יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. כרגע, אנחנו מתמקדים בניסיון ובקפיצה המקצועית שהוא יקבל בלודוגורץ. מאוויס הוא השראה בשבילי ואני גאה בו מאוד. תמיד אמרתי איך ילד כזה יכול להצליח בלי להיכנס לבעיות או בלגאנים עם אף אחד. מהיום שהכרתי אותו ידעתי שהרגע הזה בקריירה שלו יגיע, אבל לא חשבתי שזה יקרה כל כך מהר".



"יש לי רק דברים טובים להגיד על בני יהודה" קרולינה צ'יבוטה (אור ביטון) 


ניסיון והתקדמות מקצועית, אבל גם שדרוג משמעותי בשכר
: "הכסף של בולגריה פחות חשוב לנו. שנינו אנשים שלא באו מכסף ואנחנו יודעים להסתדר עם מעט. אני לא אהיה אדם יותר טוב אם אקנה לי דברים בגוצ'י. יש דברים שיותר חשובים לנו מכסף וזה באמת הצד המקצועי".



בתור אחת שמלווה את מאוויס במהלך הקריירה, מאיזה שחקנים ישראלים הוא קיבל השראה? "אמנם הוא לא שיחק איתם, אבל מאוויס הכי מחזיק מיוסי בניון וממאור בוזגלו. אנחנו מכירים אותם ומבינים כמה כוח נפשי יש למאור בשביל לצאת מהפציעות שעבר והמצב הקשה שהוא היה בו לא פשוט. תמיד אמרנו איזה אדם חזק שלא מוותר ונלחם עד הסוף זה בוזגלו. יוסי בניון זה שחקן גדול, בינלאומי, ענק. מאוויס רואה אותו כשחקן אדיר שהצליח לכבוש את אירופה וידע לחזור לכאן ולהמשיך לשחק".



אצל משפחת צ'יבוטה מדברים חמש שפות! (אור ביטון) 


אז לפני המעבר לבולגריה, למה תתגעגעו בישראל? "בית דגן זה מקום שקט ורגוע וזה מה ששמענו גם על העיר שאנחנו עוברים לגור בה. בזמן שנשאר פה אעבוד ואארגן הכל לקראת הנסיעה וכמובן שנהנה מישראל, המקום שלימד אותי דברים טובים בחיים שלי. לפעמים אני אומרת שלא כל אחד זוכה להיות במקום כזה שאלוהים בחר בו. אני הכי שמחה בעולם שיש לי את הזכות לחיות ולהכיר את המדינה הזאת. אין ולא תהיה מדינה כמו ישראל. קודם כל הבית בישראל, לא אירופה ולא שום מקום אחר. בכל זאת, ברור שנשמח לגור באנגליה או בספרד או במקום אחר באירופה בעתיד. החלום שלי זה לפתוח ליין אופנה משל עצמי, והחלום הכי גדול של מאוויס זה לשחק בליון".


את מאמינה שתגשימו את החלומות? "בטח. מאמינה שכל אחד מאיתנו יגשים את החלום שלו".



"מאוויס הוא ההשראה שלי בחיים" (אור ביטון) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי