לא תאמינו מה קרה לזוג שהחליט לקרוא לבנם על שמם של גריזמן ואמבפה

אנטואן גריזמן עם קיליאן אמבפה
אנטואן גריזמן עם קיליאן אמבפה | Gettyimages

זוג צרפתיים החליטו לקרוא לבנם הבכור על שמם של שני הכוכבים לאחר הזכייה של נבחרתם בגביע העולם, אך למרבה הצער הרשויות המקומיות מנעו את המהלך ואילצו לבחור שם חדש בטענה שהדבר נוגד את האינטרסים של הילד

(גודל טקסט)

זוג צרפתיים חולי כדורגל החליט לקרוא לבנם הבכור, תינוק שנולד לפני בדיוק חמישה חודשים, על שמם של גיבורי הנבחרת הלאומית שלהם, זוכי גביע העולם 2018, אנטואן גריזמן וקיליאן אמבפה בשילוב מיוחד של "אנטואן אמבפה". למרבה הצער, הזוג נבלם ונאסר לעשות זאת על ידי הרשויות המקומיות. שופט משפחה מקומי, החליט היום (שני) כמעט חצי שני אחרי שנולד העולל, כי יש למחוק את שני השמות הללו ואילץ את ההורים לתת לתינוק שם חדש, ידיעה שדווחה לתקשורת הצרפתית שהוכתה בתדהמה.

במקום שני השמות של כוכבי הכדורגל, הוריו החליטו לקרוא לו דני נואה. עוד תופתעו לשמוע, כי כיום הורים צרפתיים מורשים לקרוא לילד/ה שלהם איך שירצו, אבל עד 1993, היו חייבים לבחור שמות מרשימה ידועה מראש תחת פיקוח של הרשויות המקומיות. גם היום, אם השמות לא ראויים על פי העירייה ועלולים לגרום 'נזק' עתידי לילד/ה, הם רשאים לפנות לתובע המקומי. במקרה הנ"ל, החליט התובע כי לקרוא לילד על שם חלוצה של אתלטיקו מדריד וחלוצה של פ.ס.ז', "נוגד את האינטרסים של הילד". על מה הוא מדבר??

אז התינוק גריזמן-אמבפה הפך להיות מתינוק עם שם מחייב ומיוחד לעוד דני נוסף שיש בעולם (בלי להעליב חלילה) אבל יחד עם זאת, חמשת החודשים שבהם הוא נקרא על שמם של השחקנים החשובים ביותר בכדורגל הצרפתי ייזכרו לעד. עוד מעניין לגלות, כי לגריזמן יחסים מיוחדים עם ארצות דרום אמריקה בגלל אשתו כמובן, העובדה כי הוא דובר ספרדית ואוהב את המנהגים הארגנטינאים יחד עם הניצחון שלו במונדיאל האחרון, דבר שהביא גם כמה הורים באורוגוואי שהחליטו לכבד את החלוץ ולקרוא לילדיהם על שמו, אנטואן. איך זה יישמע בעברית?


אנטואן גריזמן עם קיליאן אמבפה. הרשויות לא אפשרו להעניק את שמם לתינוק צרפתי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי