הגיבור בן השנתיים של הפועל באר שבע

אימרי חי
אימרי חי | הפועל באר שבע, רשמי

האלופה היוצאת אירחה במשחק מול מכבי נתניה את אימרי חי הקטן, שסובל ממחלת דם נדירה. הכירו את סיפורו של "גיבור העל" שנלחם על חייו ולכולכם יש הזדמנות לעזור לו

(גודל טקסט)

הפועל באר שבע אמנם איבדה את תואר האליפות אחרי שלוש זכיות רצופות והעבירה את הכתר למכבי תל אביב, אבל עדיין נשארה אחת הקבוצות המובילות בליגה, כמובן עם קהל אוהדים בין הגדולים בארץ. הרבה דובר על הקשר של בין האוהדים למועדון, וסיפור כמו של אימרי חי בן השנתיים, ממלא את ליבנו בהרבה אהבה ורגש ענק. אימרי הקטן, היה אורח הכבוד של הפועל באר-שבע במשחק האחרון שהתקיים לפני יומיים באיצטדיון טוטו טרנר מול נתניה, לשם הגיע מלווה בהוריו, אלי ואוראל אוהדי הקבוצה.

אימרי אמנם רק בן שנתיים, אבל בתקופה הקצרה הזאת הוא הספיק להילחם על חייו מספר פעמים ולנצח כנגד כל הסיכויים ובכוחות עצמו. בגיל חודשיים הגיע אימרי למיון בית החולים כי אף אחד מהאחיות והרופאים לא הבינו איך ייתכן שבדיקות הדם שלו מראות רמת המוגלובין כל-כך נמוכה, כשלמעשה המכשיר לא זיהה שמדובר בדם. "החדר התמלא מיד ברופאים, כי לפי הבדיקות אלו לא תוצאות של אדם חי", מספרת אוראל אימו. מאז חייו וחיי משפחתו השתנו לבלי היכר. הוא נכנס ויצא מבדיקות, אשפוזים קשים בהם לפעמים שכב בין חיים למוות, כשהרופאים לא מצליחים לקבוע במה הוא חולה. רק כשהיה בן 7 חודשים אובחנה אצלו מחלה דם גנטית נדירה.

"היות ולאימרי היה גם כשל במערכת חיסונית, הומלץ לקיים בדיקת ריצוף גנטי מלאה, שבה התגלתה אצל אימרי מוטציה ייחודית והוא הפעוט היחיד בעולם שנושא אותה", מספרת אימו ומוסיפה כי הוא ילד נדיר, "גיבור על" שמתגבר על הכל ומנצח את המחלה בגופו . "המקרה של אימרי לא היה ידוע. כל פעם שהיה נדמה שגילו ואבחנו אותו, נמצא משהו חדש", מוסיפה אוראל. "במשך השנה הראשונה של חייו, אימרי קיבל מנת דם בכל שלושה שבועות, שהחזיקה אותו בחיים, אך פתאום בגיל שנה, באופן שלא היה ברור לאף אחד, ההמוגלובין שלו התחיל לעלות באופן עצמאי ולא היה צורך יותר בעירויי דם".


אלונה ברקת עם אימרי חי במשחק נגד מכבי נתניה (הפועל באר שבע)

"אימרי מעולם לא היה במסגרת של גן או עם חברים, כיוון שלא הייתה לו מערכת חיסונית" ממשיכה לספר אימו, "החלטנו שהוא לא יכול להמשיך כך ועם האופי המיוחד של המחלה שלו, החלטנו שאנחנו מתחילים להוציא אותו מהבית. היינו איתו בים, אכלנו בחוץ ולהפתעתנו בכל פעם הכל היה בסדר". לפני שלושה חודשים קיבל את הבשורה המרה שאם לא יבצע השתלת מח עצם מיידית, תוך זמן קצר זה יתפתח לסרטן הדם. מבצע לגיוס תורמים להצלת חייו יתקיים ביום שני הקרוב, ה-6.5 בכל רחבי הארץ.

הבעלים של הקבוצה האדומה, אלונה ברקת, אירחה את אימרי חי ומשפחתו במשחק מול מכבי נתניה באצטדיון טרנר. במהלך הערב הוקרנו מספר פעמים סרטונים ותמונות הקוראים לציבור להגיע ולהתגייס למען הצלתו של אימרי הקטן. כאמור ב-6.5 יתקיים מבצע לאיתור תורמים מתאימים, במהלכו יפרסו ברחבי הארץ עשרות תחנות, בהן יהיה ניתן לתת דגימת רוק פשוטה לבירור התאמה. אימרי זקוק לתרומות מאנשים ממוצא עיראקי, גיאורגי, ארמני, טורקי ואזרבייג'ני. "אימרי היה הגיבור לערב אחד של הפועל ב"ש, שקיבלה אותנו בזרועות פתוחות ונרתמו למען הצלת חייו של אימרי", אומרת אימו אוראל "הוא היה בעננים, כמו שלא ראיתי אותו הרבה זמן, היה מרגש לראותו אותו כל-כך מאושר, כאילו לרגע הכל נעצר. אני רוצה להודות לאלונה ברקת ולמועדון הפועל ב"ש שהתגייסו למבצע להצלת החיים של הבן שלי".


ברדה עם אימרי. ב"ש התגייסה למבצע להצלת חייו (הפועל באר שבע)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי