שמעון גרשון השיק ספר חדש: "הצורך ליצור היה שווה כל קללה בדרבי"

שמעון גרשון, מלי לוי
שמעון גרשון, מלי לוי | רפי דלויה

קפטן הפועל ת"א לשעבר, חנך את ספרו השלישי בסדרת הספרים שלו "המכשף מברזיל" וכל החברים הגיעו להרים. הבלם העבר דיבר על ההשראה שהובילה לכתיבת הספר, מה הוא הכי נהנה לעשות ואיך שיגע את דרור קשטן?

(גודל טקסט)

כאשר מקבץ של אגדות כדורגל נפגשות במקום אחד, תהיו בטוחים שאנחנו נהיה שם. זה בדיוק מה שקרה אמש (שני) בבית ארקפה שבדרום תל אביב, שמעון גרשון, קפטן הפועל תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר, ומי שנבחר לאחד מ-100 השחקנים הגדולים בכדורגל הישראלי לדורותיו, הזמין את כל החברים הטובים לאירוע השקה חגיגי לכבוד הספר השלישי שכתב בסדרת "סודות הכדורגל של נועם". שני הספרים הראשונים בסדרה הפכו לרבי מכר וזיכו את גרשון בספר זהב ובחיבוק גדול מהילדים ומהוריהם, וגם ממבקרי הספרות.

היצירה החדשה שלו נקראת "המכשף מברזיל" וגם כאן מדובר בספר משפחתי, מודרני, מותח וקצבי, המעורר מחשבות על ביטחון עצמי, כוח רצון, התמודדות עם לחץ חברתי, התגברות על פחדים וחששות. הספר מעביר את המסר של קבלת האחר, באופן מרגש ובלתי צפוי, כאשר שלושת ילדיו של שחקן העבר, נועם, היאלי ודניאל הם גיבורי הסיפור. לאירוע החגיגי הגיעו שלל חבריו של גרשון מהעבר ומהווה וכמובן שגם דור העתיד. שמות כמו: דרור קשטן, יוסי אבוקסיס, גילי לנדאו, אריק בנאדו, יעקב הלל, אסי דומב, אילן בכר, עמרי אפק, עידן ורד, קפטן הפועל ת"א, אוראל דגני, פיני בלילי ורוני גפני. עוד הגיעו לברך: כמובן שאשתו של גרשון, השחקנית והדוגמנית מלי לוי, חברתה הטובה יעל גולדמן, חנן סביון, גיא עמיר, אוהד קנולר, אלון אולמן, ערן פסח, קרן ברטוב, דרור שאול ואף כל קבוצת הילדים של הפועל תל אביב, שם משחק נועם, גיבור הספר.


אמא מלי, אבא שמעון והילדים נועם והיאלי שמככבים בספר (צילום: רפי דלויה)

מי שהוביל את קבוצותיו לזכייה בשלוש אליפויות ישראל, בחמישה גביעי המדינה ובשני גביעי גביע הטוטו, כיום משחרר ספר שלישי בסדרת ספריו ועוזר לטפח את הדור הבא של הכדורגל: "זה פרויקט שמאד חשוב לי כי הוא שומר על הקשר שלי עם השחקן שהייתי בתור שחקן צעיר וגם בבוגרים. הרבה מהחוויות שעברתי נכנסות להרפתקאות של נועם, גיבור הספר. הכי כיף שהספר הזה פוגש את עשרות אלפי הנערים והנערות שקוראים אותם. התגובות מגיעות גם מהורים וגם מילדים. הילדים עפים על זה כי זה קצת הארי פוטר פוגש את עולם הכדורגל. גם ההורים מרוצים כי פתאום הם רואים את הילד שלהם שלא קרא ספר מעולם, תופס את הספר ולא עוזב אותו יומיים. לא נוגע בפלייסטיישן ולא בפורטנייט. הספר הזה הגיע בגלל שרציתי מאד להמשיך את סדרת הספרים של "סודות הכדורגל של נועם", סיפר גרשון.

על ההשראה לכתיבת הספר "המכשף מברזיל" הוסיף שחקן העבר: "ההשראה של הספר הגיעה מסיפור שהיה לי בראש שאני רוצה לספר. חווית הכתיבה הייתה מאד מעניינת הפעם כי כל ערב חזרתי הביתה וסיפרתי על הפרק שכתבתי באותו היום לנועם, היאלי, דניאל ומלי, ולפי התגובות שלהם ראיתי אם זה עובד ואיפה צריך לחדד ככה שהם שותפים מלאים לכתיבה".


היאלי מראיינת את אבא שחותם על הספרים (צילום: רפי דלויה)

במבט לאחור בזמן שהיית כדורגלן פעיל, היית מאמין שתהיה סופר? "היה לי צורך ליצור לאורך הקריירה כשחקן תמיד. זה התחיל בשיר הגביע של הפועל תל אביב ואחר כך עשיתי עוד שיר להפועל ואז עם מלי, הספר הראשון שיצא קצת לפני הפרישה שלי. יש בי איזה צורך לבטא רגש או דברים שמתרחשים בתוכי לצד הדברים שאני עושה. אז אם הייתי מאמין? האמת הייתי מאמין על עצמי. אם תשאלי את דרור קשטן אם הוא מאמין ששמעון יכתוב ספרים, הוא יגיד ששמעון לא יכול להפתיע אותו בכלום. אני שיגעתי אותו הרי כשהייתי שחקן. כשהייתי קפטן הפועל תל אביב אמרתי לו שאני הולך להוציא אלבום מוסיקה ואני לא יודע איך הוא אישר לי את זה בכלל. אבל ייאמר לזכותו שעשיתי וזה היה שווה כל קללה שקיבלתי בדרבי".


כשכל החברים שלך מהעבר מגיעים לכבד (צילום: רפי דלויה)

שחקן כדורגל, זמר, יוצר וסופר- ממה הכי נהנית? "בסוף הכל מתרכז לביטוי עצמי. זה אחד מהסודות של בנאדם שיכול להיות מאושר כשיש מקום לביטוי עצמי. להביא ערך חדש שאנשים יכולים ליהנות ממנו. גם בתור שחקן כדורגל, גם כסופר שיכול לכתוב ספרים שיגניבו את החברה הצעירים, וגם כזמר שיכול לבצע שירים רומנטיים בכלל בסוף זה הכל ביטוי עצמי למה שקורה בתוכי ואולי גם לחלומות נוספים שיקרו יום אחד".

נועם הולך בדרכו של אבא? "כן, עושה רושם שהוא מאד נהנה לשחק כדורגל. אני כל הזמן שם לב שהוא עדיין נהנה. שאלתי אותו אם זה בסדר שלסדרה קוראים סודות הכדורגל של נועם, והוא כרגע מאד נהנה. אנחנו מלווים אותו בדרך שלו והוא זה שלימד אותי מה זה להיות אוהד עכשיו".


קפטן הפועל בהווה מול קפטן הפועל בעבר. אוראל דגני ושמעון גרשון (צילום: רפי דלויה)


"שיגעתי את קשטן כשהייתי שחקן". דרור קשטן ושמעון גרשון (צילום: רפי דלויה)



המלכות של עולם הכדורגל. יעל גולדמן ומלוי לוי הורסות (צילום: רפי דלויה)


המאמן המעוטר יוסי אבוקסיס הגיע להרים לחברו הטוב ולא יכל להוריד את החיוך מהפנים (צילום: רפי דלויה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי