התחזית של דני רופ לעונה של בית"ר: "יכולה להיות בפסגה"

דני רופ
דני רופ | אביב חופי

החזאי של המדינה דיבר לפני שיפתח את אליפות הארץ באתלטיקה, דיבר בין על קבוצתו האהובה: "אוהב איך שחוגג עובד", על הציפיות שלו לעונה הקרובה: "מקום 1-4". ועל הריחוק מטדי: "מתבייש מהגזענות"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחד האוהדים היותר מפורסמים של בית"ר ירושלים, החזאי של המדינה דני רופ, הוא גם יו"ר העמותה ומגן ימני של נבחרת האומנים ויש לו תחזית מסעירה לקראת העונה הקרבה של הקבוצה מהבירה. מה הוא חושב על הניהול של משה חוגג, על השלישייה: יוסי בניון, אלי אוחנה ורוני לוי, ומדוע הוא לא מגיע למשחקים.

נבחרת האמנים בכדורגל תעלה הערב (שני, 21:00) על המסלול באצטדיון הדר יוסף לריצת ראווה של 100 מטרים, ותסמל את שריקת הפתיחה של אליפות ישראל באתלטיקה. בגיל 53, החזאי של המדינה והבית"ריסט הידוע, דני רופ, הולך להוכיח לצעירים סביבו שהוא ממש, אבל ממש לא פראייר. "ריצת מאה מטר זאת גולת הכותרת של כל אירוע אתלטיקה. זה הכי קצר אבל הכי חשוב ולכן הגענו עם נבחרת האומנים כדי לעשות למען הקהילה. אנחנו באים על מנת לקדם ענף ספורט חשוב שאין לו מספיק מודעות בארץ. החבר'ה חושבים שזה קל אבל אני יודע שזה מאד קשה ומאתגר".

אז איך אתה בריצות קצרות? "אני מאמין שיהיה בעיקר מצחיק ושהצעיר ביותר בחבורה ינצח. בעשרים השנים האחרונות אני מרים משקולות ככה שיש לי מסת שריר גדולה, ואני כבר גם לא בן 20. בילדותי הייתי בין חמשת הרצים הטובים בארץ בריצת 60 מטר! אני מקווה שאסיים את הריצה בכבוד. למרות גילי, אם הייתה ריצה של 5-10 קילומטרים יש מצב שהייתי מנצח אותם… קיבלתי כמה טיפים מאצנים כמו מה לעשות למשל בזינוק – לא מיד להתרומם, אלא בהדרגה להמשיך עם כוח האינרציה נמוך".

דני רופ עם נבחרת האומנים. (צילום: פרטי)
דני רופ עם נבחרת האומנים. (צילום: פרטי)

אתה מתרגש לקראת עונת הכדורגל שבפתח? "תמיד זה מרגש. אני אוהב את עונת המלפפונים הזאת. אני מרגיש כמו בפיפ"א, ובעיניי זאת העונה הכי מרתקת שיש! מי ישחק איפה ואיך תראה העונה, אתה רואה את השוק הישראלי וחושב, מי תפתיע השנה? מה ישתנה משנה שעברה? מסתכלים גם החוצה, אני מת לדעת איך ברצלונה תראה, למרות שאתמול אכזבה. מה יהיה בסוף הסיפור עם ניימאר והאם הוא יגיע בסוף. יש הרבה מאוד עניין".

למי מביניכם שלא מעודכן, רופ חי, נושם וצורך כדורגל כבר הרבה מאוד שנים, ככה שהתחזית שלו למזג האוויר, היא לא היחידה שמעניינת אותנו. "הבן שלי היום בן 23, והיה שחקן עד השנה השנייה בנוער, ואני ניהלתי את מחלקת הנוער של מכבי הרצליה במשך שנתיים, ולכן אני מכיר שחקנים רבים שכבר השתלבו בליגה.

"עומר דנינו, דולב חזיזה, שהוא בדיוק באותו השנתון של הבן שלי. יש את שון וייסמן, רמזי ספורי ודור חוגי שסומן כהבטחה ופתאום נעלם. המגן הימני של הפועל תל אביב, עידן כהן, ושון גולדנברג. כולם שיחקו עם בני, ביחד עם שמות נוספים משנתונים 1995-1996 שהיו מוצלחים מאוד. גם דור פרץ ומקסים פלקושצ'נקו כמובן. אני עוקב אחרי כל הקבוצות בהן החברים שלו הצליחו".

בנו של דני רופ בצעירותו, ביחד עם דולב חזיזה (למטה). (צילום: אלבום פרטי)
בנו של דני רופ בצעירותו, ביחד עם דולב חזיזה (למטה). (צילום: אלבום פרטי)

מה התחזית שלך לעונה הקרבה של בית"ר? "אני אוהב איך שמשה חוגג עובד. הוא עושה ולא נכנע לחוליגנים, כאשר המבחן האמיתי שלו זה אם הוא יביא שחקן ערבי לקבוצה. לא צריך בכוח, אבל אם נופל בחלקך שחקן טוב, שמוצאו לא יהודי אשמח לראות שחקן כזה בקבוצה. אני בדעותיי לא שמאלני, אלא להיפך".

"חוגג, בניון ואוחנה עושים עבודה מצוינת ברכש ובפאן הארגוני ראיתי את משחקי אימון והם בנו סגל מאוד טוב. אני מקווה שיצליחו לגרום לבית"ר להיות הקבוצה שהייתה פעם. אוהדי בית"ר הם האוהדים הכי כיפיים בעולם! אני נגד הגזענות. תשירו על הקבוצה שלכם, ואל תשירו רע על הקבוצה השנייה. ככה הייתי רוצה לראות את בית"ר. לבוא מתוך אהבה ולא מתוך שנאת האחר. הקהל תמיד היה משוגע, אבל לא הייתה גזענות".

"פעם זה היה לאהוב את הקבוצה באמת, כדי שכולם יגיעו למשחקים ללא פחד מגזענות – לבוא בשביל הכדורגל, בשביל הקבוצה שבאים לראותה מכל רחבי הארץ. אנשים כמוני לא באים למגרשים. אני לא מגיע לטדי בגלל הסיבה הזאת. אני אוהד "בסתר", אני מתבייש כשיש קריאות גזעניות. לדעתי צריכים בקבוצה לדעת להבליט את האוהדים 'השפויים'".

דני רופ עם כמה מכוכבי נבחרת האומנים: בן בן ברוך ודין מירושניקוב (צילום: פרטי)
דני רופ עם כמה מכוכבי נבחרת האומנים: בן בן ברוך ודין מירושניקוב (צילום: פרטי)

"שלישיית מה קשור, ישראל קטורזה ואייל גולן הם רק חלק מרשימה של אוהדי בית"ר שצריכים להיות דומיננטיים בהגעה למגרשים. אם הקבוצה הייתה יודעת לגרום לחבורה הזאת להגיע למשחקים, כמו שהפועל ת"א עשתה כשחיזקה את מובילי הדעה שלה על מנת שיגיעו, וזה עשה להם שירות טוב. המון חברים שלי לא נכנסים לטדי בגלל הגזענות. חוגג צריך סבלנות וזמן".

מי מבחינתך היה שחקן העונה? "בניון. הדרמה סביבו הייתה מטורפת ואני מעריץ אותו. נכון, הוא עשה טעויות ורב קצת עם אנשים, אבל הוא ידע איך לצאת גם מזה, והוא אוהב את המשחק בצורה מטורפת. בעיניי לראות כזה שחקן שהגיע לכאלו הישגים אין לזה תחליף. זה באמת וואו. הוא הפסגה של הכדורגל בעיניי והוא תמיד יהיה מספר 1. אני מעריץ אותו, ואני מת שהוא יגיע לנבחרת האומנים. הוא מאוד עסוק אבל מקווה ששנה הבאה ירצה להגיע לשחק איתנו".

ואיך אתה עם המינוי של רוני לוי? "הוא מאמן טוב, היו לו הצלחות גדולות עם מכבי חיפה, וגם בחו"ל. הוא מאמן רציני עם קבלות, ועכשיו כל העניין מתחיל ונגמר בחיבור בין אנשים. איך רוני לוי, אלי אוחנה ובניון יצליחו לבטל את האגו שלהם ולעבוד יחד. אם השלישייה הזאת, בניהולו של חוגג יצליחו לעבוד יחד, המבחן יהיה מול השחקנים והאם הם יראו אחדות. 'איך מבדילים בין מנהל מקצועי למאמן?' יש כאן שלושה אנשים ענקיים, שאמורים להיות להם 100 אחוזי הצלחה".

יוסי בניון עם אלי אוחנה ומשה חוגג.
יוסי בניון עם אלי אוחנה ומשה חוגג. "יצטרכו לבטל את האגו שלהם ולעבוד ביחד" (דני מרון)

"לדעתי אחד צריך להוביל ועוד שניים מסביבו. המבנה של בית"ר נועד להצלחה, אך הכל תלוי בנטרול האגו של שלושת הפנומנים האלו. המבחן שלהם יהיה בהפסדים, בכשלונות ובגזענות. בית"ר יכולה לסיים את העונה הזו ברביעייה/חמישייה הראשונה ללא בעיות. היא חייבת להיות בפסגה השנה עם הצוות ועם השחקנים שלה. הליגה היא לא ברמה גבוהה, ואין יותר מידיי הפתעות. לדעתי הפועל ת"א תפתיע. אני תמיד עוקב ומחזק ורוצה שיוסי יצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי