נחשו: איזה כדורגלן לומד לתואר ראשון?

שחקני הפועל חיפה חוגגים
שחקני הפועל חיפה חוגגים | דני מרון

הטרנד החדש של השנים האחרונות הוא שילוב בין כדורגל להשכלה גבוהה. אל הרשימה הענפה הצטרף בשני גם בן והבה, בלם הפועל חיפה: "אני נמצא בטיימינג הנכון, יודעים שאני מחויב לקבוצה והאימון בעדיפות ראשונה"

(גודל טקסט)
בזמן שאתם צפיתם במחזור השמיני של ליגת העל נסגר אמש כאשר (שני) מכבי תל אביב ניצחה 0:2 את הפועל באר שבע , ועלתה לראש הטבלה, שמנו לב "לטרנד" שהפך לחזק ביותר וכבש את זמנם הפנוי של כדורגלני ליגת העל בשנים האחרונות. אנחנו לא מדברים על משחקי FIFA, ולא על קמפיינים ועסקים מהצד – כאלה כבר יש לנו בשפע, אלא על לימודי השכלה גבוהה. כן חברים וחברות, נכון לשנת 2019, יותר ויותר שחקנים חושבים על החיים שאחרי הכדורגל, ומחליטים לנצל את השעות הפנויות שיש להם בין האימונים והמשחקים, להשקה בלימודי תואר ראשון.


דור פרץ, דוד קלטינס, עומר דנינו, לירוי צעירי, דן מורי, יובל שבתאי שלומד כבר לתואר שני (!) הם רק חלק מהשמות של כאלו שמחזיקים בטייטל "סטודנטים", כאשר אתמול, בלמה של הפועל חיפה, בן והבה, שיתף את העוקבים שלו בתמונה שנותנת הצצה לשיעור במכללת רופין מנקודת המבט שלו. הבועט נמצא בשנה ב' לתואר הראשון במנהל עסקים וניהול מערכות בריאות וספורט, ושיתף את המדור איך הלימודים משתלבים עם הלוז של כדורגלן בליגת העל: "איך זה משתלב לך עם הכדורגל? אני לומד לתואר משולב של וינגייט ומכללת רופין. זה תואר שמיועד לאנשים שעובדים כי זה רק יומיים בשבוע. בימי שני- זה יום שיש לנו בו חופש ועוד יום נוסף בווינגייט, בדיוק מתחיל עכשיו קורס מאמנים".


והבה עדיין לא יודע אם ירצה לאמן בעתיד, אך לאור העובדה כי מדובר בקורס בחירה עבורו, החליט ללכת על זה וחולק את ספסל הלימודים עם עוד כמה שמות שאתם מכירים כמו אבי ריקן, אייל גולסה, דור מלול וניסו קפילוטו שמתחילים איתו את קורס המאמנים בווינגייט. הסיבה לבחירה בתואר משולב גם במנהל עסקים וגם בספורט, מגיעה כמובן מהחיבור הטבעי לתחום ועשויה לפתוח לו שלל דלתות בעתיד.



בן והבה (מאור אלקסלסי)


איך נולד הרעיון להתחיל ללמוד לתואר ראשון? "תמיד רציתי ללמוד לתואר ופחדתי שזה יפגע לי בכדורגל. רציתי להרגיש מוכן כי זה לא פשוט לשלב בין הדברים. רציתי להיות מיושב מבחינה מנטלית ואז החלטתי שזה הזמן המתאים. גם בן בנימין למד הנדסת חשמל  בערך שש שנים, והוא היום מהנדס חשמל וזה תואר מטורף".


איזה תגובות אתה מקבל מחברים לספסל הלימודים?מתחשבים בך בגלל שאתה כדורגלן? "הרבה מתעניינים ושואלים, עידו לוי למשל אולי יתחיל עכשיו את התואר שלי, ואני נמצא בדיוק בטיימינג הנכון עוד לפני שיש ילדים. העונה בכדורגל מסתיימת בדיוק מתי ששנת הלימודים מסתיימת. זה לגמרי אפשרי לשלב בין שני הדברים. בלימודים עוזרים לי  – אם אני מאחר יודעים – אם יש לי אימון זה קודם כל. יודעים שאני מחויב לקבוצה".


זה ממש הפך להיות טרנד בשנים האחרונות לשלב בין כדורגל לתואר. בסוף עוד ייצא לנו כדורגלן עם תואר ברפואה? "כדורגל זה מקצוע עד גיל מסויים 35-38 פחות או יותר, ואז צריך להתחיל את החיים כמעט מאפס. לא אשכח משפט שאמר פעם עמרי קנדה – 'מה אני ארשום בקורות חיים שלי? כדור ראשון לראש?', אתה מסיים את הקריירה וזה מה שעשית בחיים שלך בסופו של דבר, שיחקת כדורגל ולא כולם ממשיכים בתחום, ככה שרציתי משהו לחיים שאחרי הכדורגל כדי שלא אצטרך להתחיל מאפס".


והבה הוא לא רק הבלם של הפועל חיפה וסטודנט מן המניין, אלא גם נשוי טרי. לפני כחודש וחצי התחתן עם אשתו בר אחרי שמונה שנים של זוגיות. השניים מכירים מאז שהם ילדים ויש ביניהם הפרש של שלוש שנים, וחולמים בעתיד אולי גם לקחת את הלימודים ולפתוח משהו משותף יחד. "גם אשתי בר סיימה תואר בחינוך ועכשיו היא לומדת עוד שנתיים להיות גננת ביחד עם ייעוץ חינוכי. מי יודע, אולי נפתח גן ביחד איזה יום".


















 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שבת שלום!

A post shared by Yuval Shabtai (@yuval_shabtai) on



 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ערב בלתי נשכח, ההקרבה והאופי, האווירה המטורפת באצטדיון! תודה לכולם

A post shared by Dor Peretz (@dorperetz10) on



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי