קפטן אמיתי: דני עמוס ממשיך לתמוך בקהילה הגאה

דני עמוס
דני עמוס | אריאל שלום

לאחר התקרית עם איסמעיל ריאן, שוערה של מכבי נתניה עלה למשחק נגד מכבי תל אביב עם דגל הגאווה על נעליו והכיתוב "כולנו שווים". בנוסף, הקפטן של היהלומים עצר את המשחק לאחר ששמע קריאות הומופוביות מקהלו

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

ביום שבת האחרון מכבי נתניה התארחה בבלומפילד אז פגשה את האלופה, מכבי תל אביב, למפגש שהסתיים בתוצאה 0:0. אחד האירועים הכי זכורים במשחק הזה, הוא הרגע בו אוהדי מכבי נתניה שרו "איתי שכטר הומו".

באותו הרגע עצר השוער מלשחק וניגש לקהל שלו וביקש לאהוב את נתניה ולא לשנוא את הקבוצה היריבה. הקהל הקשיב לבקשתו של עמוס והמשחק חזר לתחייה לאחר שברגע אחד הקפטן של היהלומים מילא את תפקידו בצורה מעוררת השראה ולימד את כולנו ואת כל אלו שבטעות שכחו, כי כולנו שווים.

באותו המשחק בדיוק, נעל השוער הנתנייתי נעלי כדורגל מיוחדות שעליהן מוטבעים צבעי דגל הגאווה של הקהילה הלהט"בית והכיתוב "were all equal" ("כולנו שווים"). אחיו הצעיר של עמוס, מיכה, הוא הומוסקסואל וזו ממש לא הפעם הראשונה שהוא תומך בו.

 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"אנחנו, בהתנהגותנו, מעצבים את ההתנהגות של אחרים כלפינו…" אתמול עליתי למשחק עם הנעליים האלו שעיצב לי @ohadlevi_designer המוכשר כי היה חשוב לי להעביר מסר כל כך חשוב בדרך שלי. חשוב שנפנים ונעביר גם הלאה לדור הצעיר שלנו, שאין מקום להומפוביה, לגזענות או שאר שמות התואר לפגיעה בקהילות שלמות של אנשים, ולכבד אדם באשר הוא ללא הבדל של דת ,גזע ומין. כחלק מהנבחרת לאחריות חברתית, כשוער "מכבי נתניה" וחלק משחקני ליגת העל בישראל וכשוער בנבחרת ישראל חשוב שנדע להשתמש ב"כוח" שיש לנו לעשייה למען הקהילה, למען השונה ולטובת העתיד של כולנו. חשוב לי מהמקום הפרטי שלי, להעביר מסר שאין מקום לא להומופוביה ולא לגזענות ולא לאלימות. בואו נהנה מהכדורגל שלנו שאנחנו על כך אוהבים. שבוע טוב.

A post shared by Dani Amos (@daniamos13) on

בעבר כתב בחשבון האינסטגרם שלו כי "אחי הוא הבנאדם הכי מדהים שאני מכיר ובמקרה הוא גם גיי. לא שזה משנה משהו למישהו, אולי למדינה שלנו ששוללת מאח שלי ומרבים כמוהו את הזכות שלו לבניית משפחה ולגדל ילדים באושר ובאהבה כמו אצל כולנו" ושיתף את אלפי העוקבים שלו בכך וזכה לתמיכה.

אמש (ראשון) בשעות הערב מצא לנכון שוב השוער להתייחס לתקרית במשחק ולהביע את תמיכתו בקהילה הלהט"בית כולה, ושוב לזכות למפגן תמיכה מצד מכריו ואוהדיו כשכתב: "אתמול עליתי למשחק עם הנעליים האלו כי היה חשוב לי להבעיר מסר כל כך חשוב בדרך שלי. חשוב שנפנים ונעביר גם הלאה לדור הצעיר שלנו שאין מקום להומופוביה, לגזענות, או שאר שמות התואר לפגיעה בקהילות שלמות של אנשים".

"צריך לכבד אדם באשר הוא ללא הבדל של דת, גזע ומין. כחלק מהנבחרת לאחריות חברתית, כשוער 'מכבי נתניה', כאחד משחקני ליגת העל וכשוער נבחרת ישראל חשוב שנדע להשתמש ב'כוח' שיש לנו לעשייה למען הקהילה והשונה ולטובת העתיד של כולנו. בואו נהנה מהכדורגל שלנו שאנחנו כל כך אוהבים". הנה דוגמא לקפטן גם מחוץ לכר הדשא!



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי