רונאלדו "עני" לידו: ספורטאי העבר העשיר בכל הזמנים לא עוצר

כריסטיאנו רונאלדו, שחקן אל נאסר | רויטרס

הוא הרוויח יותר מ-256 מיליון דולר רק ממכירות של המותג שלו ב-2022 וכמעט שילש את הסכום שהרוויח לאורך כל הקריירה המפוארת שלו. ההון הכולל שלו: 1.7 מיליארד דולר. אגדה על המגרש ומחוצה לו

(גודל טקסט)

מייקל ג'ורדן ממשיך להתעשר בקצב מסחרר וכמו על הפרקט, נראה שאי אפשר לעצור אותו. רבים מחשיבים את MJ לכדורסלן הכי טוב אי פעם, ולכן זה בכלל לא מפתיע שהמותג שלו עם "נייק" הפך את נעלי הסניקרס "אייר ג'ורדן" לנמכרות ביותר בעולם. הודות לחוזה עם נייק נעלי אייר ג'ורדן החלו להימכר אי שם בשנת 1985 והמכירות ממשיכות לזנק. ב-2022 ג'ורדן הרוויח 256.1 מיליון דולר רק מהמותג שלו ושל נייק.

ההסבר פשוט: נייק הרוויחה חמישה מיליארד דולר ב-2022, כאשר בחוזה שלה עם כדורסלן העבר, הוא מקבל חמישה אחוז מהרווחים של ליין הנעליים שלו. למעשה, ג'ורדן הוא השחקן ספורטאי העבר העשיר ביותר, וענקית הספורט משלמת לו בשמחה את הסכומים האסטרונומיים הללו אחרי שבחמש השנים האחרונות, נייק הכניסה לקופה של החברה סכום של 19.4 מיליארד דולר רק מהמותג שלו, מה שהכניס בהתאם לחשבון הבנק של MJ – לא פחות ממיליארד דולר.

לאורך 15 שנות קריירה מפוארת ובהתאם לסכומים הנמוכים יחסית ששולמו באותם שנים, ג'ורדן הרוויח "רק" 90 מיליון דולר בNBA, מה שאומר שבשנה אחת ממכירות נייק הוא כמעט שילש סכום של קריירה שלמה. הבעלים של שארלו הוכיח שהוא לא היה רק כדורסלן מחונן ויוצא דופן, אלא גם איש עסקים ממולח שבנה אימפריה. נכון להיום, אגב, ההון של אחד מגדולי הספורטאים בכל הזמנים מוערך ב- 1.7 מיליארד דולר – כמעט פי שניים מכריסטיאנו רונאלדו. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי