פיפ"א מינתה דוגמנית-על להיות "שגרירה" וחטפה אש: "איך היא קשורה?"

אדריאנה לימה על השטיח האדום של מט גאלה 2017 | GettyImages

אדריאנה לימה, שהתבטאה בעבר נגד הפלות, תשמש כ"שגרירת האוהדים" לקראת מונדיאל הנשים הקרוב. שחקנית העבר וחברת הארגון לשעבר תקפה: "דוגמנית זו בחירה קצת מוזרה עבור ארגון שרוצה להעצים נשים וילדות. זה עיוור מצידם". אינפנטינו טוען: "היא חיה ונושמת את הענף"

(גודל טקסט)

לאורך השנים, ספגה פיפ"א אינספור ביקורות על ההחלטות השנויות במחלוקת שהעבירה. אחת נוספת כזו התקבלה לאחרונה, עם מינויה של הדוגמנית אדריאנה לימה לשגרירה של מונדיאל הנשים הקרוב, שייערך בקיץ הבא בניו זילנד ואוסטרליה.

עוד ב"טראש טוק"

מהליגה הלאומית לאונלי פאנס: "אמרתי לאשתי שלפחות תרוויח כסף מהתמונות"
בשיא ההיריון: בת זוגו של הכדורסלן הישראלי בהופעה חושפנית
המחשב דירג: הזוג הכי יפה בכדורגל, הקבוצה עם ה-WAGS הכי אטרקטיביות

לפי ההצהרה שפרסם גוף הכדורגל העולמי ביום שני, הדוגמנית הברזילאית "תפתח, תקדם ותשתתף במספר יוזמות עולמיות", במסגרת תפקידה כ"שגרירת האוהדים" הראשונה מטעם פיפ"א.

לטענת מויה דוד, שחקנית נבחרת אוסטרליה לשעבר וחברת פיפ"א מ-2013 עד 2017, מדובר בהחלטה אומללת. "ברצינות, פיפ"א, זו השגרירה שאנחנו צריכים כשהמונדיאל מתקרב. זה עיוור מצידם?" כתבה לפני מספר ימים בטוויטר, בצירוף תמונת הפרופיל הזו של לימה:

בעברה, בין היתר, התבטאתה לימה נגד הפלות, וטענה כי מדובר ב"פשע". בחשבון הלינקדין שלה הוסיפה דוד וכתבה: "אני באמת מבולבלת מהמהלך השיווקי הזה. קודם כל פיפ"א רוצה לשלוח קהל להט"בי "לבקר בדובאי". למי הם פונים כעת? מההתחלה, תדמית של דוגמנית נראתה בחירה קצת מוזרה עבור ארגון שרוצה להעצים נשים וילדות. האם השגרירה של פיפ"א תדבר על דימוי גוף? אכילה נכונה? האם היא תייצג קהילה גדולה של שחקניות ואוהדות שאוהבות את המשחק הזה בגלל שהוא מראה איך העצמה ושוויון יכולים להיראות?"

"כשילדה משחקת כדורגל, העולם רואה אותה אחרת", כתבה דוד. "במקום שמחמיאים לה על המראה שלה עם השמלה היפה, מעריכים אותה על הצלה גדולה, או שער גדול. מעריצים אותה על מה שהיא יכולה לעשות, ולא על איך שהיא נראית. זה המסר שפיפ"א צריכים להדהד. איך בדיוק דוגמנית מתאימה לזה?"

לימה עצמה סירבה להגיב לדברים. היחצ"ן שלה טען: "אדריאנה מקדמת סגנון חיים בריא כבר מספר שנים, וכמו רבות אחרות, העמדה שלה לגבי זכויות להט"בים וענייני נשים התפתחה לאורך השנים".

ביום שני נכחה אחת הדוגמניות המצליחות בכל הזמנים בטקס פרסי השנה של פיפ"א, ואמרה: "כאוהדת שמגיעה מרקע צנוע, אני אסירת תודה שנבחרתי לשמש כשגרירת האוהדים, ושקיבלתי פלטפורמה כל כך גדולה לקרב אוהדים עוד יותר למשחק". לאחר מכן, כתבה בחשבון האינסטגרם שלה: "כברזילאית אמיתית, כדורגל הוא בדם שלי. זה כבוד גדול להצטרף למשפחת פיפ"א".

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפטינו הסביר: "כשאתה פוגש את אדריאנה, אתה מיד מרגיש את החום שלך, את הנחמדות, כמה מלאת תשוקה היא לגבי הכדורגל. היא חיה ונושמת את הענף, ובגלל זה היא יכולה לחבר נהדר בין פיפ"א והאוהדים ברחבי העולם".