"מאוויס יכול לתרום למכבי חיפה יותר, לפעמים הוא חוזר הביתה מבואס"

play
מאוויס צ'יבוטה | לילך וייס רוזנברג
המהומה על הדשא בסיום המשחק של הפועל באר שבע מול מכבי חיפה (חלק 2) 02:37

המהומה בטרנר ("התביישתי"), הגעת אביו לישראל ("לקח לו כמה שנים אבל העיקר שהוא פה") ומיעוט הדקות ("לא תלוי בנו"). וגם: עתידו, עזיבת בכר והעסק שלה. קרולינה צ'יבוטה נפתחת בריאיון מיוחד

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

רבות דובר על המהומה האלימה בסיום המשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה, בו כידוע נוצחו הירוקים 2:1 ולא הצליחו להבטיח זכייה שלישית ברצף באליפות. מאוויס צ'יבוטה, שהצטיין בניצחון האלופה באשדוד, הפעם לא הצליח להביא את השינוי ולסייע לירוקים להשיג את התוצאה הרצויה.

מי שנמצא בישראל וצפה במאוויס מביתו שבעתלית הוא פייר צ'יבוטה, אביו, שהגיע לארץ הקודש ובא לראות את בנו משחק מחוץ לקונגו לראשונה בחייו. הכדורגלן בן ה-27 עזב את קונגו לפני 11 שנים ואביו – ששיחק כדורגל בעצמו – יזכה לראות את היורש על כר הדשא לראשונה מחוץ למולדתם. לצערו, כאמור, הוא צפה גם בתקרית המכוערת שהתרחשה על כר הדשא בבאר שבע.

עימות בין שחקני הפועל באר שבע לשחקני מכבי חיפה | דני מרון

"זה היה קשה, אבא של מאוויס אמר לי שכולם ייענשו. רציתי להגיע איתו למשחק מול באר שבע כדי לתת לו את החוויה עם הקהל – זה הכי מרגש, אבל תיארנו לעצמנו שיהיה משחק קשה ולכן ויתרנו. אני מקווה שהוא יראה אותו משחק יותר כי הוא הגיע במיוחד לארץ", כף סיפרה אשתו של מאוויס צ'יבוטה, קרלוניה, בריאיון מיוחד שהעניקה למדור.

איך את מרגישה אחרי התקרית?
"אני קצת לא רגועה אחרי מה שקרה, כולם מדברים על זה וחוששים מהפחתת נקודות. מאוויס אמר לי לא לדאוג, אבל הם עבדו כל כך קשה זה ומגיע להם לקחת אליפות. זה מכוער מה שהיה, התביישתי. צפיתי במשחק עם חמי ולא האמנתי למה שאני רואה. מה שכן, אני שמחה שאבא שלו ראה את המשחק מול אשדוד שבו הוא בישל וסחט פנדל. הוא יודע שלמאוויס יש כישרון, הוא כאן בשביל לעודד אותו, לקח לו כמה שנים אבל העיקר שהוא פה וזה הכי חשוב. זה משמח אותנו, את הילדות ולמאוויס כיף וטוב שאבא שלו כאן".

לראשונה בישראל, ובקרוב יראה את מאוויס מהיציע
לראשונה בישראל, ובקרוב יראה את מאוויס מהיציע | אלבום פרטי

מאוויס וקרולינה צ'יבוטה חזרו לישראל בתחילת 2022 אחרי הקדנציה בבולגריה. הם כאמור מתגוררים בעתלית ומאוד מרוצים מהסביבה, מהשכנים ומאווירת "המושב", אך מבחינה מקצועית סבורים כי הוא פחות ממצה את עצמו.

כזכור, צ'יבוטה נרכש במיליון יורו והציפיות היו גבוהות, אך הוא "מבלה" בעיקר על הספסל. קרולינה מסבירה: "אני חושבת שהוא יכול לתרום יותר עם היכולות שלו. אני מכירה את המשחק של מאוויס, אי אפשר לא לראות את הכישרון שלו,  הוא תמיד נלחם וזה הכדורגל. הוא עובד קשה באימונים ומוכיח את עצמו בכל משחק שהוא משחק. הוא יכול היה לתרום עוד הרבה לקבוצה אם היה משחק יותר, בדיוק כמו שהוא תורם באימונים". 

עוד הוסיפה כי "לפעמים זה מרגיש שהוא ממש מבואס. הכי כיף לי שהוא חוזר מבסוט ומרוצה ממה שהוא עושה. זאת רכבת הרים, ממש ככה. הקהל של מכבי חיפה מקסים, הם שולחים הודעות ואומרים לי שמגיע לו יותר. הייתי רוצה שיישחק יותר ושאבא שלו יזכה לראות אותו במשחק מלא. זה לא תלוי בנו ואנחנו סומכים על החלטות המועדון. המועדון של מכבי חיפה הוא כמו משפחה עבורנו וחשוב לו לתת הכל בשביל הקבוצה".

קרולינה ומאוויס צ'יבוטה
קרולינה ומאוויס צ'יבוטה | אלבום פרטי

מה דעתך על העזיבה הצפויה של המאמן ברק בכר?
"אם הוא הצליח בארץ הוא יצליח בכל מקום, אנחנו מקווים שיהיה לו מעולה והמעבר לחו"ל יהיה טוב בשבילו".

מה קורה איתכם בעונה הבאה?
"ממשיכים בחיפה, יש לנו עוד עונה בחוזה ואני מקווה שנראה אותו משחק יותר. מאוויס בן אדם שמח וחברותי, גם כשהוא מתאכזב הוא לא לוקח את זה קשה וממשיך לחייך ולהיות אופטימי. לי היה נוח בבולגריה, אבל הוא התעקש לחזור לארץ כי היה לו חשוב שהילדות ילמדו עברית, והוא בעצמו התקרב לדת. הוא לומד תורה אצל רב ואנחנו עושים קידוש בבית בשישי. אני רוצה שאחרי הכדורגל הוא יתגייר ונשמור ביחד שבת עם הילדות". 

בזמן שהוא משחק, קרולינה עושה ציפורניים ללקוחות מהבית ומספרת שזה בזכות מאוויס: "יש לי קליניקה בבית, התחלתי מחדש כשחזרנו לארץ מבולגריה. היה לי קשה להרים בית מחדש ולמנף את עצמי, זה היה ממש להתחיל מאפס וזה החזיר אותי לימים שעליתי לארץ. זה היה לא פשוט. מאוויס מבין אותי והיה שם בשבילי, הוא עזר לי להרים את האנרגיות ואמר שאני חייבת ללמוד משהו שיעשה לי כיף. אז למדתי ציפורניים וזה באמת הרים אותי. אני רוצה לחזור ללמוד עיצוב אופנה כי אני ציירת ואני רוצה לפתח את זה. ככה קבענו: אני תומכת בו בתקופה של הכדורגל ומתישהו צריך להגיע גם הזמן שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי