המוסלמי שאמריקה אהבה לפחד ממנו: מת המתאבק "שיח' הברזל"

אהב להיות ה"רע". השיח' | צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

עולם ההיאבקות נאבק מ-The Iron Sheik האגדי, אלוף העולם לשעבר ויריבו הגדול של האלק הוגן, "הנבל האולטימטיבי". ומה האמת לגבי תמיכתו בסדאם חוסיין?

(גודל טקסט)

מחוות רבות בעולם ההיאבקות אחרי מותו של אגדת ה-WWE, "שיח' הברזל" ('The Iron Sheik'), שמת בגיל 81. המתאבק, ששמו האמיתי הוא חוסיין חוסרו עלי וזירי, נולד באירן. הוא הפך לכוכב על עולמי בשנות ה-80, וזכה באליפות העולם במשקל כבד של ה-WWF ב-1983.

בעבר הוא התחרה בנבחרת ההיאבקות היוונית-רומית של אירן למשחקים האולימפיים ב-1968, ולאחר מכן זכה בתואר של אלוף המכללות ב-1971 לאחר שעבר לארצות הברית. כשהוא עשה את המעבר ל-WWF ב-1979 בתחילת דרכו, הוא הפך לכוכב על בינלאומי, לצד יריבים אגדיים כמו האלק הוגן, ג'סי ונטורה ואנדרה 'הענק'.

משפחתו ספדה לו: "אגדה אמיתית, כוח טבע ודמות אייקונית שהותירה חותם מדהים בעולם ההיאבקות המקצועית". סיבת המוות לא פורסמה. "WWE עצוב לשמוע על מותו של המתאבק מהיכל התהילה, האיירון שיח', ומביע את תנחומיו למשפחתו, לחבריו ולמעריציו", נכתב בציוץ מטעם הארגון שנקרא בעבר WWF.

לוחם ההאיבקות לשעבר, שיח' הברזל - The Iron Sheik
אהב להיות ה"רע". השיח' | צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות
לוחם ההיאבקות לשעבר, שיח' הברזל - The Iron Sheik
| אימג'בנק GettyImages, Ilya S. Savenok

ה-Iron Sheik כיכב ב-WWE לאורך שנות ה-80 ועד תחילת שנות ה-90, החזיק באליפות העולם במשקל כבד של ה-WWE ובאליפות ה-Tag Team פעם אחת, לפני שנכנס להיכל התהילה של WWE ב-2005.

ב-1983 הוא הצטרף ל-WWE במשרה מלאה וניצח את בוב בקלונד בקרב על אליפות ה-WWE ב-26 בדצמבר 1983 במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. בכך הוא סיים את שלטונו של בקלונד בן 2,135 ימים, שהוא השני באורכו ב- ההיסטוריה של אלוף ה-WWE.

רק 28 ימים לאחר מכן, השיח' איבד את אליפות ה-WWE להאלק הוגן, וסימן את תחילתה של Hulkamania, אחד העידנים המצליחים בהיסטוריה של ה-WWE.

alkxFrrX5gE

שיח' הברזל לא זכה בתואר יחידים נוסף ב-WWE, אבל הוא וניקולאי וולקוף ניצחו את בארי ווינדהאם ומייק רוטונדו מ-The U.S. Express וזכו אליפות ה-WWE Tag Team ברסלמניה הראשונה ב-1985. .

לאחר שעזב את ה-WWE לקראת סוף העשור, חזר שייק ב-1991 תחת השם קולונל מוסטפא, ויצר ברית עם הגנרל עדנאן וסארג'נט סלוטר, שעוררו סערה בגלל התמיכה שלהם בעיראק ובסדאם חוסיין במהלך מלחמת המפרץ.

סלוטר החזיק באליפות ה-WWE במהלך אותה תקופה לפני שהפסיד אותה להוגן ברסלמניה 7. כמה חודשים לאחר מכן בסאמרסלאם 1991, איירון שיח' שיתף פעולה עם סלוטר ועדנאן נגד הוגאן וה"אולטימייט וורייר". יש לציין ששנים לאחר מכן, האיירון שיח' הבהיר שכאיראני, הוא שנא את סדאם חוסיין, על הפגיעה שלו בעם האיראני.

בשנים האחרונות "שיח' הברזל" נודע בנוכחותו במדיה החברתית, כאשר חשבון הטוויטר שלו צבר למעלה מ-600,000 עוקבים. החשבון של השיח' הפך ללהיט ברשת בזכות ההומור המשעשע, השפה הבוטה והקטילות על האלק הוגן.

עם זאת, עבור רבים הוא ייצג את ה"פרימיטיביות" של עולם ההיאבקות, עם סטריאוטיפים שטחיים כמו "המתאבק הערבי" המרושע, ששימש כאויב. עם זאת, היה בו הרבה הומור עצמי. "הוא היה הרע האולטימטיבי, האיש שכל אמריקה אהבה לפחד ממנו", נאמר עליו באחד ההספדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי