ביזארי: הכדורגלן שחבר למנהיג כת שדורש להקים מדינה עצמאית

ביזארי. סיסטו (משמאל) ומנהיג הכת פיניירו | מערכת וואלה!, רויטרס, צילום מסך טוויטר

פיונה סיסטו, לשעבר בנבחרת דנמרק וסלטה ויגו, רכש 47 דונם בפורטוגל שבהם חיה כת של עשרות אנשים המבקשת לחיות כאוטונומיה בהובלת מנהיגה הרוחני

(גודל טקסט)

פיונה סיסטו נחשב בעבר לאחד הכישרונות המסקרנים של הכדורגל הדני, אך כיום, בגיל 28, נראה שהוא כל כך רחוק ממיצוי הפוטנציאל שהיה טמון בו. בעיתון "ויסאו" הפורטוגלי פורסם כי סיסטו רכש 47 דונם של שטח בפורטוגל, שם פילוסוף רוחני בשם אגואה אקבאל פיניירו מנהיג את הכת "ריינו דו פינאל" שרוצה לקבל הכרה כיישות עצמאית.

השטח נמצא באזור אוליביירה דו הוספיטל שבמחוז קוימברה, ושם חיים עשרות אנשים המנסים להתנתק מהעולם שבחוץ ולחיות תחת הנהגתו ופיקודו של מנהיגם הרוחני. הכת כאמור רוצה שפורטוגל תכיר בה כאוטונומיה, ושהיישות לא תהיה כפופה לחוקיה של פורטוגל.

מנהיג הכת הינו יליד זימבבווה שהיגר לבריטניה, שטוען כי בגיל 36 הוא עבר חוויה רוחנית ששינתה את חייו מקצה לקצה ומאז החל להפיץ את הפילוסופיה שלו באינטרנט עד שהשתקע בפורטוגל והתנתק.

מפוצלת פיונה סיסטו, אגואה אקבאל פיניירו
ביזארי. סיסטו (משמאל) ומנהיג הכת פיניירו | מערכת וואלה!, רויטרס, צילום מסך טוויטר

עוד שעסק בכדורגל סיסטו לא נחשב לטיפוס קל במיוחד. הוא שיחק בסלטה ויגו בין 2016 ל-2020, ובשנה שבה עזב עלה לכותרות מסיבות שליליות כשנסע לדנמק בלי אישור בזמן שהיה סגר בספרד בעקבות הקורונה.

באותה שנה הוא חזר למיטיולן הדנית, הקבוצה ממנה יצא לספרד, אך בחצי השנה האחרונה לא נכלל בסגל הקבוצה. יש לו 26 הופעות ושער אחד במדי נבחרת דנמרק, והוא היה שותף לכל ארבעת המשחקים שלה במונדיאל 2018