"החודשים הקשים בחיי": אשתו של אלי דסה בווידוי אמיץ ומעורר השראה

אלי דסה, ירדן דסה
אלי דסה, ירדן דסה | מסך, אינסטגרם

ירדן דסה-ארד חשפה באינסטגרם את הקשיים הנפשיים שמהם היא סובלת מאז לידת בתם הבכורה: "אני ניצבת מול הפחדים שלי כל יום, אבל הבטחתי לאלי שאני אצא מזה ואני נלחמת בשביל המשפחה שלנו"

(גודל טקסט)

בפוסט אמיץ ומעורר השראה, אשתו של אלי דסה, ירדן דסה-ארד, החליטה לחשוף לראשונה את הקשיים הנפשיים שמהם היא סובלת מאז לידת בתם הבכורה, קיילה, ובחרה לשתף את העוקבים שלה באינסטגרם בתקופה המורכבת שעוברת עליה.

אשתו של קפטן נבחרת ישראל כתבה: "מאיפה מתחילים? לפני 4 חודשים קיילה אהובת ליבי נולדה. אחרי חודש וחצי בלי אלי, הרגשתי שזה יותר מדי בשבילי והחלטנו לטוס למוסקבה. זאת הייתה ההתמודדות הראשונית שלי עם תינוקת לבד לגמרי בלי עזרה של המשפחה, בארץ זרה שבקושי יצא לי להיות בה מאז שהגענו. ואז ברגע אחד בלי הודעה מוקדמת, זה התפרץ בדיוק כשאני לבד לגמרי ואלי בטיסה למשחק חוץ. אני לא חזקה בהגדרות אבל זה היה מפחיד; התקף חרדה/התפרצות של דיכאון אחרי לידה/ים של דמעות – הכל ביחד.

"מאז הלידה הרבה קשיים נכנסו לי לחיים ברגע אחד וזה השפיע עליי מאוד – ירדתי במשקל בצורה דרסטית, בלי תיאבון בכלל, ימים שלמים שלא אכלתי והתוצאות של זה לא איחרו לבוא. הלבד בארץ בלי אלי, הבדידות בחו"ל בלי משפחה, בלי חברים ועם תינוקת שצריכה אותי 24/7, השפיעו על הנפש. פתאום הלבד קשה לי ואני ניצבת מול הפחדים שלי כל יום.

"במהלך החודשים האלו הפכתי להיות המשפחה שלי, החברה שלי והמטפלת של עצמי בלית ברירה. אני נלחמת יום יום בשביל המשפחה שלי, מאוהבת בקיילה וזה בכלל לא סותר, בוכה הרבה אבל גם מורחת חיוך גדול על הפנים כדי שהבית שלי ימשיך לתפקד. כל החיים ידעתי שאני אישה חזקה, שלא מבקשת לעולם עזרה, שמסתדרת לבד בכל מקום. ופתאום כשקיילה נולדה היא לימדה אותי שאישה חזקה יכולה גם ליפול, לבכות, לבקש עזרה ובזה היא הופכת לגדולה וחזקה יותר.

ירדן ואלי דסה | מסך, אינסטגרם

"החודשיים האחרונים היו הקשים בחיי – הרבה דמעות, הרבה מחשבות על מה יהיה, אבל גיליתי בי כוחות שלא ידעתי שקיימים. אני מרגישה שהמצב משתפר מיום ליום, יש ימים טובים ויש ימים פחות טובים. לאורך כל הזמן אמרתי לאלי שאני אצא מזה, שאני לא נופלת לשם, שזה עניין של זמן ועם ההבטחה הזאת אני קמה כל בוקר.

"החלטתי לפתוח את זה כאן אחרי הרבה לבטים כי אפילו חלק מהקרובים אליי לא מודעים אבל לי עזר מאוד לראות שעוד בנות עוברות את זה, שאני נורמלית לחלוטין ואני מקווה שבעקבות הפוסט הזה, אני גם אעזור לעוד בנות שמרגישות קצת כמוני – להבין שהן לא לבד", סיכמה ירדן.

תמשיכי להיות אמיצה ומעוררת השראה, מאחלים לך בריאות גופנית ונפשית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי