רונאלדו הימם את סעודיה, ולא בכדורגל: "כולם צריכים ללמוד ממנו"

כריסטיאנו רונאלדו | Yasser Bakhsh / Stringer

כתשעה חודשים לאחר המעבר המפתיע, הפורטוגלי זוכה למחמאות גדולות על הכבוד שהוא רוחש לתרבות המקומית ולאמונה של אנשים שחושבים אחרת ממנו: "שחקנים זרים בכל העולם, תהיו כמו כריסטיאנו"

(גודל טקסט)

כמעט תשעה חודשים חלפו מאז שכריסטיאנו רונאלדו הימם את עולם הכדורגל וחתם בשורות אל נאסר הסעודית. במהלך תקופה זו, הפנומן הפורטוגלי השתלב בצורה נהדרת על כר הדשא, אך גם מחוצה לו. כוכב העל בן ה-38 מחבק ונהנה מהמסורות התרבותיות במדינה וזוכה לשבחים על הכבוד שהוא נותן לתרבות הסעודית.

במדינה שבה לרגישות תרבותית ולדבקות במסורות יש ערך עצום, רונאלדו זכה למחמאות גדולות והערכה רבה על גישתו המכבדת, בין אם זה אומר ללבוש את הלבוש המסורתי או להשתתף בטקסים מקומיים ולהפגין כבוד למנהגים המקומיים, דבר אשר מושך את תשומת הלב של המקומיים לא פחות מיכולתו על כר הדשא.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן אל נאסר בטקס ביום העצמאות הסעודי | רויטרס

"השחקנים הזרים בכל העולם צריכים ללמוד מכריסטיאנו רונאלדו, כי הוא כדורגלן ברמה הגבוהה ביותר שעבר למדינה עם דת ומנהיגים שונים ממה שהוא מכיר, אבל הוא פועל לפי כל הכללים ומכבד את כולם. זה מעיד על הכבוד שלו לתרבות המקומית ולאנשים בכלל. כשאתה מגיע למדינה זרה, אתה צריך להתנהג ולכבד את מה שקורה שם. לא רק שהוא עושה את זה, הוא גם מגדיל ומשאיר את הפוליטיקה מחוץ לתחום".

הדובר הוא סרגיי צ'פצ'וגוב, שוער העבר הרוסי, שמאמין שלמרות שרונאלדו הוא כיום אחת הדמויות החשובות בסעודיה, הוא נשאר צנוע ומכבד את הנורמות של המדינה. למרות שהפורטוגלי מאמין בדת אחרת, הוא מפגין הערכה כלפי האחר, לא משנה מה היא אמונתו וכמה היא שונה משלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי