לא שותקת: התשובה הנחרצת של ירדן דסה לגבי השאלה הגזענית

אלי דסה, ירדן דסה
אלי דסה, ירדן דסה | מסך, אינסטגרם

לאחר ששיתפה בפוסט מרגש על התקופה המורכבת שעברה, אשתו של קפטן נבחרת ישראל בחרה לענות לשאלות העוקבים וסיפקה מסר חד משמעי עקב מספר תגובות חסרות רגישות

(גודל טקסט)

אחרי צמד המשחקים המוצלח של נבחרת ישראל מול נבחרות רומניה ובלארוס, קפטן הנבחרת אלי דסה שב לקבוצתו דינמו מוסקבה וחזר לשגרה ברוסיה. מי שנמצאת שם לצידו בכל רגע היא אשתו, ירדן דסה, שלא מזמן כתבה פוסט מרגש שגרם לנשים רבות להזדהות איתה, זאת לאחר שחוותה קושי ודיכאון אחרי לידת בתם הבכורה, קיילה. אתמול (שני) החליטה דסה, לראשונה, להשיב על שאלות שקיבלה מ-12 אלף העוקבים שלה באינסטגרם, גם שם לא היססה להגיד את כל מה שהיא חושבת ולהעביר מסר חשוב. 

אחד העוקבים סיפר שגם הוא ילד תערובת, חצי אתיופי וחצי רומני, והתעניין לדעת איך מרגישה ירדן היום ביחס כלפיהם כזוג מעורב. אשת הכדורגלן השיבה: "בעיניי שילובים זה הדבר הכי יפה שקיים. כשגרנו בהולנד היינו עוד זוג רגיל כי שם מחצית מהאוכלוסיה אלו זוגות מעורבים. משום מה, מעולם לא הבנתי מה האישיו שקיים אצל אנשים בנוגע לנראות של אדם אחר. מה זה משנה אם אדם הוא שמן, רזה, בלונדיני, ג'ינג'י? ככה הוא נולד, בלי אפשרות בחירה. מה שחשוב זה איך הוא בוחר להתנהל בחייו ואיזה בנאדם הוא".

הפוסט של ירדן דסה | מסך, אינסטגרם

העוקבים הסתקרנו לדעת האם ירדן לא חששה שהבת שלה "תצא ממש שחורה" או האם היא לא חששה "מגזענות כלפיי ילדיה", והבהירה: "עצם זה שיש עדיין צודך לענות על שאלות מהסוג הזה מראה כמה אנחנו חברה מקולקלת. התחתנתי עם אהבת חיי בלי קשר למי הוא ומה הוא, לא חששתי להקים איתו משפחה,  זה היה החלום של שנינו. הדבר היחידי שדאגתי לגביו זה שהילדה שלי תהיה בריאה ושלמה ולא איך היא תיראה". 

הפוסט של ירדן דסה | מסך, אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי