בית המשפט העליון בברזיל הכריע: רוביניו נשלח לתשע שנות מאסר

play
חלוץ נבחרת ברזיל, רוביניו, חוגג שער | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.3 04:32

כוכב העבר של ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, מילאן והנבחרת ירצה במולדתו את העונש שנגזר עליו באיטליה וממנה ברח, לאחר שהרוב המוחלט של השופטים בברזיליה קבע כי עליו לשאת בעונש בגין אונס הנערה במילאנו ב-2013

(גודל טקסט)

זה לקח למעלה מעשור, אבל הצדק נעשה: בית המשפט העליון בברזיליה, בירת ברזיל, פסק הלילה (בין רביעי לחמישי) שכוכב העבר רוביניו ירצה את תשע שנות המאסר שנגזרו עליו בבית המשפט במילאנו בעקבות אונס קבוצתי בתקופתו כשחקן מילאן.

רוביניו, כיום בן 40 וזכור בעיקר מימיו ככוכב כדורגל בריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ו-100 הופעות שרשם בנבחרת ברזיל, הורשע לפני כשש שנים בתקיפת צעירה אלבנית במועדון לילה בשנת 2013 ונשפט לתשע שנות מאסר בפועל בגין אונס קבוצתי, אבל ברח בחזרה למולדתו וכך חמק מעונש מכיוון שאין הסכם הסגרה בין המדינות. הלילה בבית המשפט העליון בברזיליה, שמונה שופטים מתוך 10 פסקו כי שכוכב העבר ירצה את עונשו והוא יישב מאחורי סורג ובריח בבית כלא בברזיל. השופטים גם פסקו כי עליו לרצות את העונש מיידית, אולם עורכי דינו יגישו ערעור נוסף על פי התקשורת במדינה ומכאן שהוא עדיין יישאר חופשי לפחות בתקופה הקרובה.

שחקן סנטוס, רוביניו
הצדק נעשה, גם אם אחרי יותר מעשור. רוביניו | אימג'בנק GettyImages

כזכור, האיטלקים עמדו בתוקף על דרישתם שהברזילאי ירצה עונש מאסר בפועל ופנו שוב ושוב לברזילאים בבקשה להסגיר את הכדורגלן. בשבוע שעבר, לקראת המשפט, נשיא ברזיל לולה דה סילבה התייחס לנושא לראשונה והצהיר על תמיכתו המוחלטת בכך שכוכב העבר יישב בכלא.

היום (שלישי), שמונה ימים לפני שברזיל תמסור את החלטתה הסופית בנוגע להסגרת כוכב העבר, נשיא ברזיל לולה דה סילבה התייחס לנושא לראשונה והבהיר את עמדתו. "מה שהוא עשה בלתי נסלח וכל האנשים שמורשעים בעבירות מין ואונס צריכים לשבת במאסר. אדם שיש לו, היה עשיר ומפורסם, שמשתתף באונס קבוצתי ומאמין שהוא לא ביצע שום עונש אלא טוען שהוא פעל כך כי היה שיכור…זה מביך. רוביניו הורשע באיטליה והוא צריך לרצות את עונשו כאן. אני מקווה שהוא ישלם מחיר על מעשיו, כי כל אדם שמשתתף באונס קבוצתי צריך לשבת בכלא. יש לו יותר מזל מ-99 אחוז מהברזילאים, כי הוא הרוויח המון כסף והפך לאדם מפורסם, הוא לא היה צריך להסתבך בצורה כזו", אמר הנשיא לולה. הרוב המוחלט של שופטי בית המשפט העליון בברזיל חשבו כמוהו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי