"גיהינום עלי אדמות": הכלא המסויט שבו שוהה כוכב העבר

play
חלוץ נבחרת ברזיל, רוביניו, חוגג שער | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.3 04:32

אחרי שנגזר עליו עונש מאסר של 9 שנים בעקבות אונס, רוביניו שוהה בבית מעצר מקפיא בברזיל שכולל חדר בגודל 8 מ"ר ותנאים משפילים במיוחד

(גודל טקסט)

זה לקח למעלה מעשור, אבל הצדק נעשה: בית המשפט העליון בברזיליה, בירת ברזיל, פסק ביום רביעי שכוכב העבר רוביניו ירצה את תשע שנות המאסר שנגזרו עליו בעקבות אונס קבוצתי בתקופתו כשחקן מילאן.

רוביניו, כיום בן 40 וזכור בעיקר מימיו ככוכב כדורגל בריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי ו-100 הופעות שרשם בנבחרת ברזיל, הורשע לפני כשש שנים בתקיפת צעירה אלבנית במועדון לילה בשנת 2013 ונשפט לתשע שנות מאסר בפועל בגין אונס קבוצתי, אבל ברח בחזרה למולדתו וכך חמק מעונש מכיוון שאין הסכם הסגרה בין המדינות. אלא שבבית המשפט העליון בברזיליה, שמונה שופטים מתוך 10 פסקו כי שכוכב העבר ירצה את עונשו והוא יישב מאחורי סורג ובריח בבית כלא בברזיל. השופטים גם פסקו כי עליו לרצות את העונש מיידית.

שחקן סנטוס, רוביניו
הצדק נעשה, גם אם אחרי יותר מעשור. רוביניו | אימג'בנק GettyImages

כעת מתבררים התנאים הקשים בהם מוחזק כוכב העבר הברזילאי בכלא קטן בברזיל. ב"סאן" דיווחו שרוביניו הועבר לכלא מקפיא בטרמבמב, ברזיל, לצד רוצחים ואנסים שנאלצים לנקות שירותים ולעשות עבודות משפילות. רוביניו ישהה לפחות 10 ימים בתא מעצר זמני לבדו שבו הוא יהיה תחת מעקב של סוהרים ויעבור בדיקות על ידי רופאים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים.

מסתבר שתא הבטון שבו ישהה רוביניו יהיה בגודל של 8 מ"ר, תא שכולל מיטה אחת קטנה, כיור ואסלה בנויה ברצפה. חלון עם סורגים יספק לו גם הצצה קטנה לעולם החיצון. רוביניו עשוי למצוא את עצמו ב"צינוק" הזה עד 30 יום. לאחר מכן הוא יועבר לאגף המגורים המשותף בתוך בית הסוהר פונטה פורקה (P2), שם הוא יפגוש לראשונה את שאר 430 האסירים.

טרמבמבה ידוע לשמצה בכך שהוא כולא פושעים בכירים, כולל רוצחי ילדים, רוצחים ואנסים אחרים. כל האסירים בכלא הגיהנום הזה מחויבים ללבוש תלבושת תואמת של חולצה לבנה ומכנסי חאקי – רחוק מאוד ממדי כדורגל האופייניים של רוביניו.

בית הסוהר בברזיל כונה בעבר "גיהנום עלי אדמות" ויש לכך סיבה טובה. אסירים נמצאו ערופים לאחר תקיפות אלימות כשאסירי מלחמות הסמים שולטים בכלא. תנאי המחיה בבתי הכלא של המדינה ידועים לשמצה כמזוויעים, כאשר צפיפות יתר, אלימות, עונשים קשים ומלחמות בין כנופיות הן רק חלק מהבעיות הרבות איתן מתמודדים האסירים. תמונות מזעזעות שפורסמו בעבר מציגות עשרות אסירים דחוסים בתא אחד, שוכבים ראש לרגליים על הרצפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי