עיתונאי הספורט הואשם בטעות בירי בטראמפ: "עזבו אותי במנוחה"

play
"עולם משוגע". תמונתו של וויולי, כפי שהופצה הלילה | צילום מסך, מתוך טוויטר
יריות במהלך עצרת בחירות של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ 01:59

מרקו וויולי, עיתונאי ספורט מרומא, התעורר לפנות בוקר למאות הודעות נאצה, אחרי שתמונתו הופצה ברשתות החברתיות וחשבונות עלומים קשרו אותו לניסיון ההתנקשות. עכשיו הוא מאיים בתביעות: "פייק ניוז מרושע, הפכו אותי למפלצת"

(גודל טקסט)

מ"נפלאות" הרשתות החברתיות: עיתונאי הספורט האיטלקי מרקו וויולי התעורר הלילה (בין שבת לראשון) לפנות בוקר בהיסטריה. הסיבה: פייק ניוז ששרבב את שמו בחשד למעורבות בניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ.

בארצות הברית הטילו בשלב זה איפול מוחלט על זהותו של החשוד, שירה שמונה כדורים לעבר המועמד לנשיאות – אבל ברשתות החברתיות עולם כמנהגו נוהג, וזמן קצר לאחר התקרית בעצרת הבחירות בפנסילבניה כבר הופצו שמות ותמונות של "חשודים".

על פי אחד הדיווחים הלא מאומתים שהופצו ברשתות, שמו של החשוד הוא מארק וויולטס. אל ה"דיווח" על מעורבותו של וויולטס בירי הוצמדה תמונה של וויולי, ככל הנראה בשל האיות הדומה של שמו, והעיתונאי התמים נכנס לסחרור אבסורדי.

עיתונאי הספורט האיטלקי מרקו וויולי, שהואשם בשוגג בניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
"עולם משוגע". תמונתו של וויולי, כפי שהופצה הלילה | צילום מסך, מתוך טוויטר
עיתונאי הספורט האיטלקי מרקו וויולי, שהואשם בשוגג בניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
| צילום מסך, מתוך טוויטר

"אני מכחיש כל קשר למעורבות בניסיון ההתנקשות. התעוררתי באמצע הלילה (שתיים לפנות בוקר שעון איטליה, ליתר דיוק) להמון הודעות באינסטגרם ובטוויטר. אני נמצא ברומא ולא היה לי מושג מה קרה עד שהדלקתי את הטלוויזיה וראיתי את הדיווחים", כתב וויולי, כתב ופרשן שמסקר באופן עצמאי את רומא החל משנת 2005. "החדשות שמופצות בנוגע אליי חסרות כל ביסוס ומאורגנות על ידי חבורה של שונאים שמנסים להרוס את חיי. מדובר בסטוקרים ומטרידנים. אין לי מה להוסיף. בקרוב אגיש תלונה נגד כל המשתמשים שהשמיצו אותי והפיצו את הפייק ניוז הזה ברשתות החברתיות. אני עיתונאי משנת 2006, ומפציר בכולם לעשות בדיקות רקע מינימליות לפני שמציגים אותי כמפלצת. תעזבי אותי במנוחה, כי אני בסך הכל קורבן למזימה פושעת".

טראמפ נורה הלילה באזור אוזנו הימנית במהלך עצרת הבחירות שקיים במחוז באטלר שבפנסילבניה. הוא תועד מפונה מהמקום בשידור חי, כשדם על פניו, והועבר לבית חולים קרוב, ממנו שוחרר כעבור זמן קצר. הרשויות בארצות הברית כבר פתחו בחקירה, ובשלב זה לא ידוע על זהותם של חשודים.

עוד באותו נושא: איטליה, דונלד טראמפ

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי