מירן בוזגלו חשפה: "שכבתי על הרצפה ולא הפסקתי לבכות"

מירן בוזגלו
מירן בוזגלו | אינסטגרם

אשתו של מאור חזרה לימים בהם סבלה מהתקפי חרדה קשים: "הזמנתי אמבולנס והתחננתי 'תבואו מהר, אני מתמוטטת, יש לי התקף לב'". וגם: הכדורים שקיבלה מהפסיכיאטר וכיצד הבינה ש"הכל בראש"

(גודל טקסט)

שנים רבות שמאור ומירן בוזגלו נחשבים לאחד הזוגות הכי בולטים ומפורסמים בכדורגל הישראלי. לצד הקריירה הספורטיבית של מאור, ההשתתפות בתכנית הדוקו-ריאליטי המשפחתית המצליחה "הבוזגלוס", קמפיינים, צילומים, השקות, ומה לא, מסתבר שלא תמיד הכל היה ורוד. מירן, לה קהל עצום של עוקבים ועוקבות באינסטגרם, למעלה מ-210 אלף אנשים, החליטה לשתף אתמול (ראשון) בחוויה לא נעימה שעברה.

באחד הפרקים, סיפרה אשת הכדורגלן היפייפיה שהיא סבלה בעבר מהתקפי חרדה ושתיפה את העוקבים שלה בעקבות מאות פניות שקיבלה מאנשים שחווים בדיוק את אותו הדבר והחליטה לעזור להם מניסיונה האישי. "מאור הלך לאירוע ואני הייתי בבית לבד, ושוב זה קרה", שיתפה מירן באחד המקרים אז התפרץ אצלה התקף חרדה וטלטל את עולמה. "הזעקתי את ההורים שלי שיבואו מהר, כי אני לא מרגישה טוב. שכבתי על הרצפה ולא האמנתי שזו אני. הזמנתי אמבולנס והתחננתי 'תבואו מהר, אני מתמוטטת, יש לי התקף לב'.

מירן סיפרה איך לבסוף הצליחה להתמודד עם המצב שפקד אותה ומה עזר לה להתגבר: "הלכתי לפסיכיאטר לפגישה אחת בה הוא קבע שאני חייבת לקחת ציפרלקס במינון נמוך. התחלתי לקחת כדורים, שלוקח להם בערך שלושה שבועות להשפיע, ואז זה קרה – החיים שלי השתנו והשתפרו מקצה לקצה. פתאום אין מחשבות רעות ואין התקפי חרדה בכלל. עם הזמן, בערך שמונה חודשים אחרי, התחלתי לחשוב איך יכול להיות שכדור כזה קטן גורם לחרדות שלי להיפסק ופתאום אני מרגישה טוב? זה הכל בראש שלנו ואם כדור מעביר לי את התחושות האלו, אז אני יכולה לשלוט בזה בעצמי, חשבתי".

עוד שיתפה מירן כי הצליחה להפסיק לקחת את הציפרלקס כאשר עברו לגור בבלגיה, אז נכנסה להריון ולמדה לשלוט בתחושות בעצמה: "מאז זה קרה לי פעמים בודדות לגמרי אבל ממש לא התקפים קשים כמו שהיו לי, קצת חרדות שקשורות למשפחה שלי ולמדתי לשלוט בהן ולא לתת להן לשתק אותי. המסקנה שלי היא שאנחנו שולטים על הכל. הכל בראש שלנו. נפש לא בריאה חייבת חיזוקים והרבה. חייבת שיטפלו בה בדיוק כמו שמטפלים באיבר כואב או פגוע, הנפש יותר חשובה מהכל. פעם הייתי מתביישת בזה, היום אני גאה ורוצה לעזור. הטיפ שלי הוא פשוט -לכו תטפלו". כמה כיף שהרשת החברתית יכולה להוות פלטפורמה למסר חשוב כמו זה ששיתפה גברת בוזגלו.

View this post on Instagram

החלטתי לשתף אתכן בתקופה הקשה בחיי. אני יודעת ומבינה איזה חוסר אונים אתן מרגישות. עד היום, למרות שהפרק ב"בוזגלוס" בו דיברתי על התקפי חרדה שודר מזמן, אתן מציפות אותי בהודעות ומבקשות את עזרתי אז ארשום לכן הכל מה עבר עליי ואיך טיפלתי. הכל התחיל פתאום ביום בהיר אחד, הרגשתי רעידות, זיעה, קוצר נשימה, לחץ בחזה חשבתי שאני עומדת להתעלף! כל כך נבהלתי לא הפסקתי לבכות וביקשתי ממאור 'תזמין לי אמבולנס משהו לא בסדר איתי'. הגיע האמבולנס וכל מה ששמעתי היה "כנראה היא בהריון". פינו אותי למיון עשו לי מלא בדיקות ואמרו לי "חמודה הכל בסדר איתך זה נפשי, לחץ ומתח". ואני התעקשתי שמשהו לא בסדר איתי. כעבור יומיים, מאור הלך לאירוע ואני הייתי בבית לבד, ושוב זה קרה. הזעקתי את ההורים שלי שיבואו מהר כי אני לא מרגישה טוב שכבתי על הריצפה, ולא האמנתי שזו אני!!! התקשרתי לאמבולנס והתחננתי "תבואו מהר אני מתמוטטת יש לי התקף לב". ההורים שלי הגיעו וגם האמבולנס ושוב פינו אותי, ושוב בדיקות, ואותה האבחנה בדיוק: "מירן, זה משהו נפשי את כנראה בלחץ". ואני בשלי, מסרבת לקבל את המצב זה לא לחץ יש לי בעיה בריאותית. זמן קצר לאחר מכן, מאור רצה שאירגע מהכל טסנו לרומא ואיך שהגענו למלון התחלתי שוב להרגיש לא טוב. רעידות סחרוחות ולחץ בחזה (בחו"ל הרבה יותר מלחיץ שאת לא מרגישה טוב) בכיתי וביקשתי ממאור שנחזור הביתה היום כי אני לא מסוגלת. יום למחרת בבוקר טסנו חזרה לישראל!!!! בגללי 😔 זה קרה בכל מקום- נסענו לאילת ואני כרגיל, לא מרגישה טוב, נשכבת על הרצפה ואומרת למאור ולמשפחה שלי "תעזרו לי אני לא מרגישה טוב ולא מסוגלת יותר". אפילו באירוע משפחתי פתאום התמוטטות וכולם מסביבי בלחץ מה קרה לה?? מאור כבר מיואש ומתוסכל ממני, לא מבין מה יש לי, אף אחד מסביבי לא מצליח להבין מה קורה לי! הלכתי לרופא וביקשתי שיעשה לי את כל הבדיקות שקיימות. התחננתי לאמא שלי -תעזרו לי! ובכיתי. בכיתי בלי הפסקה. ירדתי 7 ק"ג, כמעט והגעתי לתת משקל, הלכתי לכל הבדיקות האפשריות כשכל האנשים סביבי היו בני 80 פלוס ואני, ילדה בת 20 אחת שיושבת שם ומחפשת תקווה , מחפשת סיבה! מאכזבת את עצמי ואת כולם מסביבי … מבחורה שמחה ורגועה הפכתי להיות בחורה עצובה, חסרת אנרגיה, כל היום במיטה, לא נפגשת עם אנשים, מפחדת לצאת מהבית כדי לא לעשות "בושות" כולם מסביבי סובלים אבל אני סבלתי יותר מכולם….😕 בפוסט הבא אספר לכן איך החיים שלי השתנו ומה עזר לחרדות האלו להיעלם.❤️🤗

A post shared by Miran Buzaglo – מירן בוזגלו (@miranbuzaglo) on

View this post on Instagram

לאורך כל התקופה המסוייטת שעברתי, שמעתי פעם אחר פעם שמה שעובר עליי זה נפשי. סירבתי לקבל את זה עד שחברה לחצה עליי ללכת לטיפול אצל פסיכולוגית. כבר בשיחה הראשונה היא אמרה לי "את לא יכולה להמשיך ככה את חייבת כדורים". פחדתי מאד, הרגשתי שמסך שחור נופל עליי. אני כדורים??? מה הקשר?!! הלכתי לפסיכיאר לפגישה אחת בה הוא קבע שאני חייבת לקחת ציפרלקס במינון נמוך. הוא הסביר לי שיש מצבים שלמוח חסר חומר שנקרא סרוטונין שאחראי על החרדות והמחשבות הרעות והציפרלקס מסייע להגביר את יצור הסרוטונין וכך מאזן את זה . התחלתי לקחת את הכדורים, לוקח להם בערך שלושה שבועות להשפיע ואז זה קרה. החיים שלי השתנו והשתפרו מקצה לקצה. פתאום אין מחשבות רעות ואין התקפי חרדה בכלל!!!! עם הזמן, בערך 8 חודשים אחרי, התחלתי לחשוב איך יכול להיות שכדור כזה קטן גורם לחרדות שלי להיפסק ופתאום אני מרגישה טוב? זה הכל בראש שלנו ואם כדור מעביר לי את התחושות האלו, אז אני יכולה לשלוט בזה בעצמי, חשבתי. הייתי עושה עם עצמי שיחות יום יום להבין כמה אני שולטת בהרגשה שלי ובהכל. עברנו לגור בבלגיה כשמאור שיחק שם ונכנסתי להריון, הרופאה ביקשה ממני להפסיק באופן מיידי לקחת את הכדורים. (באירופה לא מאשרים לקחת ציפרלקס בהריון) הפחד החל להשתלט עליי ששוב יחזרו לי החרדות. הסתגרתי וניסיתי להרגיע את עצמי עם שיחות פנימיות. הרופאה נתנה לי כדור טבעי חלופי כדי שלא אפחד ולקחתי החלטה שאני מפסיקה בהדרגה את הציפרלקס ואני מנחה את הנפש והגוף שלי ולא לוקחת כדור חלופי וכך היה!! השד לא כזה נורא. למדתי להכיר ולהבין מתי אני בחרדה ולמדתי לשלוט בזה. מאז זה קרה לי פעמים בודדות לגמרי אבל ממש לא התקפים קשים כמו שהיו לי, קצת חרדות שקשורות למשפחה שלי ולמדתי לשלוט בהן ולא לתת להן לשתק אותי! המסקנה שלי היא שאנחנו שולטים על הכל. הכל בראש שלנו!! נפש לא בריאה חייבת חיזוקים והרבה! חייבת שיטפלו בה בדיוק כמו שמטפלים באיבר כואב או פגוע, הנפש יותר חשובה מהכל. פעם הייתי מתביישת בזה, והיום? היום אני גאה ורוצה לעזור לכן- הטיפ שלי הוא פשוט לכו תטפלו. זה ישנה לכם ולכן את החיים. אי אפשר לחיות עם התקפי חרדה זה דבר שלא מגיע לאף אחד. כשזה תוקף מיד תסיטו את המחשבות לדברים חיובים , תחייכו סתם ככה, תנשמו עמוק, תודו לבורא עולם על הכל , ותגידו לעצמכן שזה סתם התקף קטן שכבר עובר ושאתן חזקות ממנו ואז תראו שהוא יעלם כלא היה!!! תוכלו לשאול כל מה שתרצו אני מבטיחה להשתדל לענות גם בפרטי וגם פה בתגובות בפוסט. נפש בריאה = חיים בריאים וטובים🙏🏼🌸🤗

A post shared by Miran Buzaglo – מירן בוזגלו (@miranbuzaglo) on

View this post on Instagram

מאז שהיוגה נכנס לחיי, מודה שהתמכרתי והתאהבתי. מידיי שבוע אני מאתגרת את מאור בתרגילים ושואלת אותו אם הוא יכול לבצע אותם בעצמו. על התרגיל הזה הוא אמר: "קלי קלות"! בואו נגיד, שעד עכשיו הוא לא הצליח לבצע אותו כמו שצריך והיו לא מעט ניסיונות… מה אתן חושבות? קל / קשה? או שפשוט אנחנו קצת יותר חזקות… 🤔🤣🤭 דרך אגב, כל מי שראה את התמונה הגיב בדיוק כמו מאור וכשניסה לא הצליח!!! מה אתם אומרים תצליחו?🤔😘

A post shared by Miran Buzaglo – מירן בוזגלו (@miranbuzaglo) on

View this post on Instagram

🖤🤗

A post shared by Miran Buzaglo – מירן בוזגלו (@miranbuzaglo) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי