ביוזמת עידן ורד: המאבק למען ארוחות חמות לילדים העלה הילוך

עידן ורד | מאור אלקסלסי

אחרי שקפטן בית"ר נפגש עם קארין אלהרר, הח"כית שיגרה מכתב לשרי החינוך והרווחה (גלנט ושמולי) בכדי לפתור את הבעיה שמונעת הזנה מכ-300 אלף ילדים אשר זכאים לקבלת מזון. מרכוס ראשפורד הישראלי?

(גודל טקסט)

כיף לראות כדורגלנים אשר מנצלים בצורה כל כך חיובית את מעמדם כמו קפטן בית"ר ירושלים, עידן ורד. כזכור, בחודש שעבר השחקן נפגש עם חברת הכנסת ממפלגת יש עתיד קארין אלהרר בנוגע למאבק למען יותר מ-300 אלף ילדים אשר לא זוכים לקבל ארוחה חמה בתקופת הקורונה.

היום (חמישי) המאבק העלה הילוך, כאשר אלהרר שיגרה מכתב לשרי החינוך והרווחה, יואב גלנט ואיציק שמולי, בכדי לפתור את הבעיה. על פי ציוץ של ורד, מסתבר שהוא לקח את הנושא ממש באופן ואישי וגם שלח הודעת טקסט לגלנט, שלא השיב לו. קפטן בית"ר שיתף סרטון בו גלנט מדבר על חזרת הילדים לגנים ורשם: "מה עם חוק הארוחה החמה, אתה לא חייב לענות להודעה בוואטספ , סה"כ רוצים להגשים לילדים את 'החלום', דבר בסיסי ופשוט, ארוחה".

במכתב אשר שלחה אלהרר לשרים נכתב כי "ישנם כ-420 אלף ילדים אשר זכאים לקבל מזון כחלק ממיזם ההזנה לפי חוק ארוחה יומית לתלמיד. במהלך התקופות בהן הוטלו סגרים בשל התפשטות הקורונה, הופסק מפעל ההזנה בטענה שהילדים זכאים להזנה כל עוד הם נמצאים פיזית בבית הספר. לפי הנתונים שהוצגו, כ-80% מהנוער שמוגדר כנוער בסיכון, ולכן הוחרג מהטלת הסגר, חזרו ללימודים. 40% מתוכם חזרו פיזית לבית הספר, 40% נוספים דרך ה"זום". ה-20% הנותרים – לא ניכר לממשלה מה עלה בגורלם, הם 'נשרו' מהמסגרת ונשכחו".

"נציג משרד החינוך טען כי כל עוד ילד לא מגיע פיזית ללימודים – גם אם הוא לומד ב"זום" – הוא איננו זכאי לארוחה יומית. במהלך אחד הדיונים אמר נציג משרד החינוך כי גם כריך נחשב ארוחה מספקת. תשובות אלו לא מתקבלות על הדעת. מרבית הילדים ובני הנוער הזכאים להזנה באים מבתים בהם המקרר ריק ולפעמים אף מבתים אלימים וחסרי יציבות. ההתנערות של משרד החינוך והרווחה מהילדים שאינם מגיעים פיזית שערורייתית".

אין ספק שמדובר בנושא חשוב ויוזמה מבורך של עידן ורד, אשר קיבל מחמאות בחשבון הטוויטר שלו ואף הושווה למרכוס ראשפורד, כוכב מנצ'סטר יונייטד, שגייס תרומות של מיליונים לילדים באנגליה. קפטן בית"ר הצטנע: " לא צריך יחס או כבוד, מעולם לא עניין אותי. אנחנו פועלים כחודשיים להסדרת הנושא. אנשים טובים ואמיתיים שמעניין אותם לעזור למי שצריך בתקופה הזאת, ואנחנו נצליח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי