רומן אברמוביץ' בחוץ: עשרת בעלי הקבוצות העשירים בעולם

אברמוביץ'. עדיין נותן קרדיט?
רומן אברמוביץ' | צילום: Gettyimages

האוליגרך הרוסי-ישראלי שמחזיק בצ'לסי לא נכלל ברשימה, שייח' מנסור בעלי מנצ'סטר סיטי רק שמיני ומי במקום הראשון? כל הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

עולם הספורט המקצועני הפך כבר מזמן למגרש המשחקים של עשירי העולם. גם מועדונים ותיקים בעלי מסורת ומיליוני אוהדים ברחבי העולם פונים בשנים האחרונות לשוק הטייקונים כדי לקבל כסף ותמיכה שיחזיקו ויחזקו את המותג לאורך שנים.

אצלנו בביצה המקומית אפשר למצוא שמות כמו יעקב שחר, מיץ' גולהאר ולאחרונה אפילו השייח' חמד בן ח'ליפה. אך עם כל הכבוד לעשירים בקנה מידה של הליגה הישראלית, יצאנו לבדוק מי הם האנשים שעומדים מאחורי מועדוני הספורט המובילים בעולם, מונדיאל גרסת המיליארדרים אם תרצו.

10. ג'וזף צאי – 15 מיליארד דולר

המיליארדר הטייוואני הפך ב-2019 לבעלים היחידי של ברוקלין נטס מליגת ה-NBA, ובנוסף הוא גם משקיע ב-FC לוס אנג'לס מליגת הכדורגל האמריקאית, ה-MLS. צאי עשה את כספו בעיקר דרך מסחר מניות אלקטרוני ועל פי "פורבס" הונו מוערך ביותר מ-15 מיליארד דולר.

ג'וזף צאי | Yanshan Zhang/Getty Images

9. דיטריך מאטשיץ – 20 מיליארד דולר

איש העסקים האוסטרי הוא המייסד של קונצרן משקאות האנרגיה רד בול, וכעת מחזיק 49% ממניות החברה. תאגיד המשקאות הוא אחד הספונסרים הגדולים בעולם ספורט האקסטרים, ובשנים האחרונות משקיע המון כסף כדי להשתלט לאט לאט גם עולם הכדורגל עם שתי הקבוצות הבכירות ברשת, רד בול זלצבורג ור.ב. לייפציג.

דיטריך מאטשיץ | David Geieregger/SEPA.Media /Getty Images

8. שייח' מנסור – 31 מיליארד דולר

השייח' הגדול ממשפחת המלוכה של אבו דאבי שינה את פני הכדורגל האנגלי עם ההשתלטות על מנצ'סטר סיטי ב-2008 והפיכתה לאחת מאריות היבשת. משפחת אל זיאד בן זיאד אל נהיאן עשתה את הונה מתעשיית הנפט העצומה במפרץ, ובין השאר שולטת גם בשוק ייבוא הבשר מאוסטרליה למזרח התיכון.

שייח' מנסור וג'יאני אינפנטינו | KARIM SAHIB/AFP via Getty Images

7. משפחת תומסון – 40 מיליארד דולר

המשפחה שנחשבת לעשירה ביותר בקנדה מחזיקה בקבוצת ההוקי הקנדית וויניפג ג'טס שמשחקת ביגת ההוקי האמריקאית, ה-NHL. משפחת תומסון עשתה את הונה דרך עולם התקשורת ומספר השקעות בתחום כלי הרכב, בין השאר המשפחה שולטת בסוכנות הידיעות השנייה בגודלה בעולם – סוכנות רויטרס.

6. דניאל גילברט – 42 מיליארד דולר

גילברט עשה את הונו בעולם המשכנתאות והנדל"ן וייסד מספר חברות ענק כמו Quicken Loans ו-Rock Ventures. איש העסקים האמריקאי הוא הבעלים של קליבלנד קאבלירס מה-NBA, וגם של קבוצת ההוקי קליבלנד מונסטרס.

דניאל גילברט | JEFF KOWALSKY/AFP via Getty Images

5. פרנסואה פינו – 43 מיליארד דולר

פינו הוא מייסד קבוצת ההשקעות ארטמיס וקבוצת היוקרה קרינג שכוללת בין השאר את מותג האופנה גוצ'י. איש העסקים הצרפתי רכש ב-1998 את מועדון הכדורגל הצרפתי ראן שצומח לאט לאט והשנה אף לקח חלק בליגת האלופות.

פרנסואה פינו | Jamie McCarthy/Getty Images

4. קרלוס סלים – 52 מיליארד דולר

איש העסקים המקסיקני ממוצא לבנוני היה בתחילת העשור האיש העשיר ביותר בעולם, ועשה את הונו בעולמות התקשורת, הנדל"ן והבנקאות. עם זאת, הונו הצטמצם בשנים האחרונות, וזו כנראה אחת הסיבות לכך שב-2017 מכר את מועדון הכדורגל המקסיקני לאון.

קרלוס סלים | ALFREDO ESTRELLA/AFP via Getty Images

3. אמאנסיו אורטגה – 64 מיליארד דולר

איש העסקים הספרדי עשה את הונו דרך עולם האופנה, מחזיק בקבוצת אינדיטקס, והקים בין השאר את מותג זארה. אורטגה הוא אוהד כדורגל גדול אך לצערו קבוצתו האהובה דפורטיבו לה קורוניה שבבעלותו, ירדה בעונה שעברה מהליגה השנייה לשלישית בספרד ורחוקה מאוד מאוד מהתקופה היפה שחוותה בתחילת המילניום.

אמאנסיו אורטגה | MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images

2. סטיב באלמר – 72 מיליארד דולר

סטיב באלמר, האיש שהחליף את ביל גייטס כמנכ"ל מיקרוסופט וכבר הספיק לסיים את תפקידו מאז צבר סכום ענקי לאורך השנים, לכן לא מפתיע שב-2014 הוציא יותר משני מילארד דולר על רכישת מועדון הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס מה-NBA.

סטיב באלמר עם פול ג'ורג' וקוואי לנארד | FREDERIC J. BROWN/AFP via Getty Images

1. מוקש אמבאני – 75 מיליארד דולר

שמו של איש העסקים העשיר ביותר בעולם הספורט פחות מוכר לקהל הישראלי, אך ההודי הלא פראייר שעשה את הונו דרך עולם הכימיקלים ואחר כך גם בתחום ההשקעות, ממוקם במקום התשיעי והמכובד ברשימת עשירי העולם. אמבאני מחזיק בין היתר בענקית הקריקט – מומביי אינידיאנס וגם עזר להקים את ליגת הכדורגל ההודית ב-2008 שהולכת וצוברת תאוצה.

מוקש אמבאני | SAM PANTHAKY/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי