בחיים לא ראיתם את שמעון מזרחי בלוק הזה

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | עדי אבישי

בגיל 81, יו"ר מכבי תל אביב הפתיע כשנתפס לבוש במדים ביום מילואים. האיש שסיים את שירות החובה שלו ב-1960 מוסיף להתנדב למצ"ח גם כיום, והמדור התרשם עד מאוד. שאפו!

(גודל טקסט)

אחד האנשים המשפיעים ביותר בכדורסל, שמעון מזרחי, היו"ר והבעלים המיתולוגי של מכבי תל אביב בן ה-81, הפתיע אותנו השבוע כשנתפס לבוש במדים ביום מילואים. הסמל של מכבי עדיין מתנדב לצה"ל בגילו המופלג, והמדים ושלושת הפלאפלים המעטרים את כתפיו ללא ספק מתאימים לו בול, למרות שהם לא בצהוב ולא בכחול. במהלך שירותו הצבאי, שימש מזרחי כחוקר במצ"ח, שם נחשב כחוקר שקדן ויצירתי.

בשנת 1960 סיים את שירות החובה והמשיך לשרת במצ"ח במילואים. כאמור, מזרחי מוסיף להתנדב ליחידה גם כיום. לעיתים גם גויס אלוף המשנה על ידי שירות הביטחון הכללי כדי לסייע בחקירת חשודים בעבירות על ביטחון המדינה. בין השאר היה מזרחי אחד האחראים לפיצוח פרשת הרצח של יצחק קברטץ, רכז הביטחון של קיבוץ מנרה ושוד הנשקייה של הקיבוץ. עשור לאחר שסיים את השירות בצה"ל, ב-1969, נכנס לנהל את מכבי תל אביב בתור המציל הפיננסי שיפתור את הבעיות הכלכליות של המועדון.

מאז ועד היום נמצא היו"ר והבעלים במועדון הצהוב-כחול אותו הצליח להפוך מקבוצת כדורסל לאימפריית ענק מבחינה ספורטיבית, כלכלית וחברתית. בעוד יומיים (שבת) תפגוש מכבי שלו את מכבי חיפה, לשם כנראה יגיע באחת החליפות המתוקתקות שלו, ולא במדי חאקי. ובכל זאת, המדור התרשם עד מאוד מההתנדבות של האדם העסוק הזה בגיל 81. שאפו שמעון!

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי