נתפסה על חם: אשת הכדורגלן שהעלימה 14.5 מיליון יורו

שאקירה | Kevin Mazur/Getty Images for Live Nation

זוגתו ואם ילדיו של אחד הכוכבים הגדולים בעולם הואשמה בהונאת כספים על ידי העמדת פנים שאינה מתגוררת במדינה שבה בן זוגה משחק. מה היא טענה להגנתה? הפרטים בפנים

(גודל טקסט)

רשויות המיסים בספרד אישרו בדו"ח מיוחד כי הזמרת הבינלאומית ואשת הכדורגלן המפורסמת בעולם, שאקירה, אחראית להונאת כספים בשווי 17.4 מיליון דולר (=14.5 מיליון יורו) מהאוצר בין השנים 2012 ל-2014. הזמרת עשתה זאת ע"י העמדת פנים שהיא אינה מתגוררת בספרד והסתירה את הכנסותיה באמצעות רשת של חברות בבעלותה. אשתו של בלם ברצלונה ג'רארד פיקה הצטיידה בסוללה של עורכי דין שטוענים כי ההאשמות מופרכות לחלוטין.

לראייה, טענות ההגנה של האמנית הקולומביאנית הסתמכו על לוח הזמנים של מסע ההופעות שלה בעולם על מנת להוכיח כי היא שהתה פחות מ-184 ימים בספרד באותה תקופה ולכן היא לא הייתה מחויבת לשלם את מיסי המדינה. ולמרות זאת, כבר בחודש ינואר 2020, בסוכנות המס בספרד הכריזו בפני השופט החוקר כי שאקירה התחמקה מתשלום מס הכנסה אישי במשך שנתיים שלמות, בין השנים 2012 ל-2014.

כתוצאה מהדו"ח שהוגש לאוצר, הציגה הפרקליטות הספרדית תלונה נגד הזמרת והיועץ הפיננסי שלה בארצות הברית, במסגרתה האשימה אותם בשישה סעיפים נגד האוצר הציבורי – בגין תכנון שלא לשלם אפילו את המס על ההון העצמי או מס הכנסה אישי, באמצעות חברות הממוקמות בארצות שונות. זו איננה הפעם הראשונה שהזמרת המצליחה מתמודדת עם חוב מול רשויות המס, שכן היא כבר שילמה כ-20 מיליון יורו בשנת 2011.

בנוסף, בשנת 2015 היא הכריזה על עצמה כתושבת רשמית, כאשר ילדה את הבן השני שלה ושל פיקה. כעת האוצר מבקש ממנה את הכסף שלא שולם בשנתיים המדוברות. ב-8 ביולי יגיע מומחה מהאוצר להעיד בבית המשפט ולהסביר מה היו חובות המס של אשת הכדורגלן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי