"בושה אחת גדולה": ערן זהבי רותח על מערכת המשפט

ערן זהבי חוגג | ANP Sport via Getty Images

החלוץ הביע את דעותיו ועמד לצד ישראל לכל אורך מבצע "שומר החומות", אבל גם האירועים בהר הבית הובילו לפוסט תקיף של כוכב הנבחרת ופ.ס.וו - והוא ממש לא הכדורגלן הבכיר היחיד שתקף

(גודל טקסט)

לכל אורך מבצע "שומר החומות" בעזה והסלמת המצב הביטחוני בישראל, שימש ערן זהבי כשגריר מעבר לים ועסק רבות בהסברה בעקבות גל התגובות האנטישמי ששטף את העולם. כעת, לאחר שהוא ומשפחתו שבו לישראל בתום גיחה קצרה ביוון, שם נהנו גם חגגו עם החבר הטוב אלי דסה את הצעת הנישואין המרגשת שלו, החליט החלוץ להתייחס גם לאירועים האחרונים בהר בית.

לאחר שפורסם על תקיפת שוטר, זהבי שיתף את הידיעה כי שלושה צעירים שנעצרו שוחררו בתנאים מגבילים, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בחמישה ימים נוספים. שחקנה של פ.ס.וו כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אין מילים. פשוט בושה אחת גדולה!!!".

השופט שבחר לשחרר את העצורים טען כי "האלימות שהופעלה אינה על הצד הגבוה". המילים הללו תסכלו רבים מאיתנו, ובדומה לזהבי גם שחקנה של בית"ר ירושלים, אלירן עטר, החליט להתייחס לדברים בחשבון האינסטגרם האישי שלו עוד קודם לכן. עטר שיתף בשישי האחרון סרטון וידאו של כוחות המשטרה ששמרו על הסדר בהר הבית בירושלים, כשבזמן שהם עושים את עבודתם נאמנה, פלסטינים מתקרבים אל פניהם ומצלמים אותם תוך כדי שהם קוראים "אללה אכבר" ומכוונים אליהם אצבע משולשת ללא שמירה על המרחב האישי שלהם. "אם אסור להם להשתמש בכוח שלא יעמדו שם. זה מביך. רועד מעצבים!", כתב הכדורגלן.

ערן זהבי מגיב לתקיפת השוטר בהר הבית | אינסטגרם

לאחר שהכדורגלנים הביעו את מורת רוחם בהקשר להתנהגות הבזויה נגד משטרת ישראל, חבר הכנסת איתמר בן גביר הפנה אצבע אשמה לדרג המדיני ומפכ"ל המשטרה כשטען: "פעולה כזאת בה רואים המון מקיף שוטרים, ופורע חוק מניף אצבע משולשת לשוטר, מביאה עשרות פיגועי טרור. ברגע שהשוטרים לא מקבלים גיבוי להגיב, אם הייתי השר לביטחון פנים, הייתי נותן הנחיה ברורה לירות. להציב שוטרים בתוך אירוע כזה ולהתנהג כפי שהתנהגו זה סיכון חיים. אין לי טענה כלפי השוטרים, אלא כלפי הדרג המדיני והמפכ"ל. יש כאן אובדן שליטה וזה מקומם".

הפוסט העצבני של אלירן עטר בעקבות אירועי הר הבית | אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי