"את יודעת מי באמת ניצחה": מתקפה רוסית על לינוי אשרם באינסטגרם

לינוי אשרם | עמית שיסל הוועד האולימפי בישראל

לצד הפרגונים מישראל, האלופה האולימפית הטרייה הוצפה בתגובות זועמות מהמוני רוסים: "בושה", "עוד לפני שעלית ידעת שאת הולכת לזכות"

(גודל טקסט)

מדינת ישראל התעוררה הבוקר לשבוע הכי טוב שאפשר היה לבקש, לאחר שאתמול (שבת) המתעמלת האומנותית בת ה-22, לינוי אשרם, עשתה היסטוריה וזכתה במדליית הזהב באחד הענפים הקשים בספורט האולימפי וגרמה לכולנו לגאווה ושמחה גדולה. הטירוף סביב אשרם לא פסק אתמול כשכולנו ישבנו דבוקים למסך לצפות בה דומעת בזמן שדגל ישראל הונף באוויר והיא בנונשלנטיות ובצניעות המאפיינת אותה דאגה לרייטינג אדיר והשאירה אבק לתוכניות הפריים טיים הנצפות ביותר דוגמת האח הגדול ששודר בדיוק באותה השעה. על הזכייה, לינוי תקבל מענק של חצי מיליון שקלים מהוועד האולימפי ועוד 70,000 ש"ח מנותנת החסות שלה 'Always'.

המתעמלת הכי טובה בעולם התחילה את יום שבת עם 78,000 עוקבים באינסטגרם ונכון לכתיבת שורות אלה, היא הצליחה כבר להכפיל את המספר והגיעה ל-161,000 עוקבים ברשת החברתית. בזמן שהמספרים אצלה רק עולים ועולים, התגובות של הרוסים על הפוסטים של המדליסטית מטוקיו ממשיכות להציף את הרשתות החברתיות, כאשר הם מאשימים את אשרם בכך שלא הגיעה לה מדליה ולצד זה ומהללים את דינה אברינה שלטענתם הייתה צריכה לזכות. עשרות אלפי תגובות מציפות את החשבון של המתעמלת הישראלית, כשלצד הפירגונים הישראלים, תגובות לא נעימות – בלשון המעטה – מהמוני רוסים. "בושה", "את יודעת מי באמת ניצחה", "ידעת עוד לפני שעלית שאת הולכת לזכות".

ענף ההתעמלות האומנותית הוא המזוהה ביותר עם ספורטאיות רוסיות ובעל דומיננטיות גדולה לברית המועצות, ששלטה בתחום מאז ומתמיד ועל כן התדהמה שלהם לא מפתיעה לאחר הזכייה של אשרם ששמה סוף למצב הזה. ברוסיה טוענים שהוועד האולימפי הבינלאומי ממשיך לסגור איתם חשבונות ושהזכייה של הישראלית איננה מוצדקת ולכן התגובות והביקורות לא מפסיקות לשטוף את חשבון האינסטגרם של אשרם, אבל המדליה כבר בדרך לישראל. חוץ מלינוי, גם הנבחרת הקבוצתית הרוסית לקחה בכל חמשת האולימפיאדות הקודמות את מדליית הזהב, ואילו הבוקר היא הפסידה אותו לנבחרת הבולגרית והסתפקה בכסף ועל כן התסכול מצידם גבוה מאוד.

האינסטגרם של לינוי אשרם | אינסטגרם, צילום מסך

"את פלא אמיתי", כתבה הוונדרוומן של ישראל, גל גדות, ותייגה את אשרם בחשבון האינסטגרם שלה שבוודאי עזר לזינוק העוקבים של המדליסטית מטוקיו. לצידה של גדות, שלל מפורסמים ישראלים פירגנו ללינוי והשיא הגיע כאשר המדליסטית האולימפית זכתה לפירגון בטוויטר מלא אחרת מנדיה קומנץ'. כעת, אנחנו רק מחכים לחזרה של האלופה הישראלית לארץ הקודש ובטוחים שזוהי רק יריית הפתיחה עבור הקריירה של אשרם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי