סערה באיטליה: שדרנית ספורט הוטרדה מינית בשידור חי

דווקא בזמן שהכדורגל האיטלקי נאבק באלימות נגד נשים, אוהדים תועדו מטרידים ונוהגים בגסות בשדרית גרטה בקאליה. התגובה של השדר באולפן הייתה מקוממת לא פחות

(גודל טקסט)

גרטה בקאליה, שדרית ספורט איטלקייה, הוטרדה מינית בשידור חי על ידי אוהד של פיורנטינה, בתקרית סמלית שעוררה סערה מאחר שאירעה בדיוק בימים בהם הכדורגל האיטלקי נלחם באלימות נגד נשים.

במחזור האחרון שחקני הסרייה A שמו סימן אדום על הלחי כחק מקמפיין למאבק באלימות, אלימות במשפחה והטרדות ברשת. אבל כאשר השדרית עמדה מחות לאצטדיון של פיורנטינה על מנת לבקש תגובות של אוהדים במסגרת שידור חי של רשת Toscana TV – אחד מהם אחז בישבנה והותיר אותה המומה.

השדרית האיטלקיה גרטה בקאליה
נותרה המומה, השדר אמר לה להירגע | צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

"לא, אתה לא יכול לעשות את זה!", אמרה השדרית. מיד לאחר מכן הגיע אוהד נוסף, התקרב בצורה לא נעימה, קילל ושלף אצבע משולשת. אגב, קולגה שהיה איתה בשידור באולפן נשמע אומר לה "אל תתרגזי מזה" – במקום לגנות את האוהד ואת הפעולה הנלוזה שלה – דבר שעורר זעם גדול עוד יותר.

ארגון העיתונאים במדינה מחה על האקט המביש, שגרר לא מעט כותרות באיטליה, וגם על התגובה של השדר באולפן. "התעלמות מאלימות נגד נשים היא בעיה חברתית-תרבותית במדינה שלנו, ויש להילחם בה", נמסר מארגון העיתונאים המקומי. המשטרה המקומית כבר הודיעה שהיא פתחה בחקירה.