שחיינית טרנסג'נדרית ניפצה שני שיאים אמריקאיים – ועוררה סערה

play
ליה תומאס שחיינית טרנסג'נדרית אמריקאית | אתר רשמי, אתר רשמי Upenn
ליה תומאס שחיינית טרנסג'נדרית אמריקאית 00:54

ליה תומאס, שהתחרתה במשך 3 שנים כגבר, סיימה ראשונה בפער של 38 שניות. בארה"ב ביקרו: "היא התחרתה כגבר, אז ברור שהיא תנפץ את השיא של הנשים"

(גודל טקסט)

ליה תומאס, שחיינית טרנסג'נדרית אמריקאית, ניפצה בשבוע החולף שני שיאים בבריכה, כשהתחרתה לראשונה בקריירה שלה במקצה לנשים, אחרי שבשנים 2016-2019 התחרתה במקצה הגברים. תומאס בת ה-22 השתתפה בשני מקצים שונים – 1,500 חופשי ו-450 מטר חופשי – ולא רק שסיימה ראשונה בשניהם, אלא גם קבעה שיאים חדשים.

השחיינית, שלפני שעברה להתחרות כאישה התחרתה בתחרויות לגברים במשך שלוש שנים, עצרה את השעון בתחרות למרחק 1,500 מטרים על 15:59:71 דקות (שיא אמריקאי חדש) והקדימה את חברתה לקבוצה אנה סופיה קלאנדזה (16:37:44 דקות) בלא פחות מ-38 שניות (!).

אם זה לא מספיק, היא שברה שיא אמריקאי נוסף גם במשחה ל-450 מטר, כשהקדימה את קלאנדזה ב-14 שניות עם 4:34:06 דקות.

השחיינית האמריקאית, שתצטרך להשלים לפחות שנה של טיפול בדיכוי טסטוסטרון כדי להיות לקחת חלק בתחרות רשמיות של ה-NCAA, התחרתה לאחרונה כגבר בנובמבר 2019. "העובדה שאני טרנס לא משפיעה עליי כספורטאית", היא אמרה. "שחייה היא חלק עצום מהחיים שלי וממי שאני. אני שוחה מאז שאני בת 5".

תומאס קיבלה שבחים רבים על הישגיה, אך היו גם כאלו שלא אהבו את העובדה שטרנסג'נדר לקחה חלק בתחרויות לנשים. "זה לא הוגן", אמרה לינדה בלייד, מאמנת אמריקאית. "ליה התחרתה במשך שלוש שנים כגבר, אז ברור שהיא תנפץ את השיא של הנשים".