"הם הודיעו לנו שלא יהיו זמינים, שאין אוכל ומים. זאת הזייה מוחלטת"

ניקיטה ו-ויקה רוקאביצה
ניקיטה ו-ויקה רוקאביצה | מסך, אינסטגרם

בני משפחתו של ניקיטה רוקאביצה נמצאים באוקראינה ולא יכולים לצאת מהבית: "הצבא הרוסי ברחובות, עומדים לנתק להם גם את החשמל. ניקיטה יידע לעשות את ההפרדה מול הפועל ת"א". אשתו בריאיון מיוחד

(גודל טקסט)

אחרי ארבעה משחקים ללא ניצחון, הפועל באר שבע תתארח בשבת אצל הפועל תל אביב (18:00, ספורט4) ותקווה להשיג שלוש נקודות שיחזירו אותה למסלול. מי שצפוי לשוב להרכב של המאמן רוני לוי הוא החלוץ ניקיטה רוקאביצה, מלך שערי הליגה בשנתיים האחרונות, שמודאג מאוד לאור העובדה שחלק מבני משפחתו נמצאים בימים אלה באוקראינה שכידוע מותקפת על ידי רוסיה.

"אנחנו בקשר עם בני המשפחה של ניק, חלקם נמצאים באוקראינה, וזה ממש מפחיד מה שקורה שם", סיפרה ויקה, אשתו הישראלית של החלוץ שנולד באוקראינה, בריאיון מיוחד שהעניקה לספורט1. "הם בלי אוכל ומים ואי אפשר לצאת מבית, כי הצבא הרוסי ברחובות. זו הזיה מוחלטת מה שקורה שם. הם בסטרס לא נורמלי, בעיקר מפחדים וגם אנחנו בלחץ מכל הסיטואציה הזו".

"דודה שלו סיפרה לי שעומדים לנתק להם את המים והחשמל ושיכול להיות שהם לא יהיו זמינים. היא ביקשה שלא נדאג", היא משחזרת. "היא אמרה לי שאין להם שום דרך לצאת משם בשלב זה. למזלי, אבא שלי חזר לפני יומיים מאוקראינה, הוא על הקו כל הזמן כי יש לו שם עסקים ותודה לאל הוא הגיע לארץ בטיסת חילוץ. המצב נורא, הייתי מתעלפת אם ניקיטה היה באוקראינה. כרגע הוא מרוכז במשחק מחר מול הפועל תל אביב, הוא אחד שיודע לעשות את ההפרדה".

בשינוי נושא חד, ויקה הסבירה מדוע הם העדיפו להישאר לגור בחיפה למרות שבעלה הצטרף בקיץ להפועל באר שבע: "כל המשפחה שלי בחיפה והבנות שלנו במסגרות כאן. יש לנו דירה גם בבאר שבע ככה שאנחנו על הקו, וזה ממש בסדר. גם בגרמניה, כשניקיטה שיחק בהרטה ברלין, גרנו ברחוב הראשי והוא היה נוסע לאימון לפעמים שעה בתוך ברלין, ככה שאין לו בעיה עם נסיעות. הוא אוהב איכות חיים והבנות שלנו הן מעל הכל גם מבחינתו ולכן רצינו להשאיר להן קרקע יציבה ולהשאיר אותן במסגרות שהן מכירות. אפשר להסתדר עם הכל".

ויקה סיפרה למדור כיצד היא וניקיטה הכירו: "האימהות שלנו היו חברות כשהיו בהריון איתנו, כך שאנחנו מכירים מהיום שנולדנו. ניקיטה היה מגיע בילדות לביקורים בישראל ונשארנו בקשר גפ כשהוא היה באוסלטרליה ועבר לאירופה. בהמשך עברתי אליו לברלין ונשארתי איתו עד היום", שיתפה אשת הכדורגלן בסיפור האהבה הרומנטי שלהם והוסיפה: "לדעתי ניקיטה גבר יוצא דופן מבחינת היופי שלו, אני מרגישה כאילו אלוהים צייר אותו. אני מעריצה את הפנימיות שלו, מי שמכיר אותו יודע שהוא הבנאדם הכי נדיר שקיים – צנוע, שקט, טוב לב. הוא אף פעם לא חושב שהוא יותר טוב ממישה ואחר. כל שחקן כדורגל אחר בתקופות הזוהר שלו במכבי חיפה היה מתבלבל, אבל הוא נשאר אותו הדבר. זו ברכה שחקן כמוהו במועדון שלך".

ניקיטה רוקאביצה | מאור אלקסלסי

על המעבר לבירת הנגב והימים המורכבים בקיץ: "בבאר שבע כולם מדהימים ומכילים אותו, הוא עבר תקופה לא פשוטה ואני יכולה להגיד שהופתעתי לטובה מההתנהלות, כי הכי מכבדים אותו ורוצים בטובתו. הוא אומר שהוא שמח ואוהב את האנשים והחברים,, גם הישראלים וגם הזרים. אולי הוא היה צריך לשנות אווירה, אני מאמינה שהכל מלמעלה. הרי היה לחץ מטורף עליו ולא ידענו מה לבחור מבין כל האופציות שהיו. הוא עבר תקופה לא פשוטה ומזל שהוא לא מבין מה אנשים כותבים. אף אחד לא יודע מה עבר עלי, הוא לא אחד שמשתף, רק הקרובים ביותר אליו, זו הייתה תקופה מורכבת מאוד".

גם לויקה בדומה לבועט שלה, שורשים חזקים בעולם הספורט, בצעירותה הייתה מחליקה על הקרח והגיעה למקום השלישי באירופה. אחרי הצבא למדה כלכלה באוניברסיטה ובהמשך הספיקה לסיים לימודי איפור,כיום בעיקר מתפקדת כאמא במשרה מלאה לשתי בנותיהם, ומספרת שהיא "חיה על הקו בשביל בעלי ובאהבה רבה. זה כל עולמנו כרגע וזו הקרבה שעושים. ניקיטה הוא טוטאלי ולויאלי וכל כולו בכדורגל, וברגע שהוא יסיים יש לו משהו שהוא כבר יודע שהוא רוצה לעשות אבל יש עוד זמן".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי