הכירו באינסטגרם: אקס ליגת העל מתכונן לחתונה עם טניסאית ישראלית

דרו קרופורד ובר שמעוני | Josep Maria Garrido

שחקן מכבי ראשל"צ ובני הרצליה לשעבר ובת זוגו יגיעו להתחתן בארץ בקרוב. לירון שרון עם עוד סיפור על אהבה שהתגברה על כל פערי התרבות, הדת והמרחק הגאוגרפי

(גודל טקסט)

עולם הכדורגל כבר הוכיח לנו לא פעם שהוא יודע לגשר על תרבויות, מדינות, דתות, מרחקים ופערים בזכות האהבה. קורל סימנוביץ' וסרג'י רוברטו היו החלוצים שהתאהבו, התחתנו והקימו משפחה לתפארתן של ישראל וספרד, בעקבותיהם גם מישל גרציג וטיבו קורטואה מסחררים בעברית צחה את כל הסגל של ריאל מדריד, וכעת זוג חדש עומד לשבור את הכוס ולהוכיח לנו פעם נוספת איזו עוצמה יש לאהבה. הפעם, הסיפור שלנו מגיע מעולמות אחרים דווקא: מה קורה כשכדורסלן אמריקאי מתאהב בטניסאית ישראלית?

תשאלו את דרו קרופורד (31), אקס מכבי ראשון לציון ובני הרצליה, שמשחק כיום באנדורה האיטלקית ורק לפני שלוש שנים פגש את הטניסאית לשעבר בר שמעוני (24). מאז השניים לא נפרדים והם אוטוטו יגיעו לישראל על מנת להתחתן כדת משה וישראל. "הכרנו דרך האינסטגרם", סיפרה בר למדור, "הוא ראה תמונה שלי, שלח לי הודעה ומאז נהיינו זוג. בקיץ טסתי לשנתיים למיאמי לשחק טניס וללמוד בקולג', והוא שיחק בשנתיים האלו באיטליה ובטורקיה, ככה שהקשר בינינו היה מעבר לים. אחרי הקולג' הגעתי אליו לברשיה באיטליה, שם הוא שיחק, וכל השנה בילינו יחד".

זוג נולד בספורט הישראלי | Josep Maria Garrido

היא נולדה בבאר יעקב והוא בשיקגו, הם עוד לא יודעים איפה ישחק הגארד בעונה הבאה, אבל מה שבטוח הוא שבסוף החודש הבא יגיעו לישראל ויתחתנו באירוע מיוחד במינו: "כל החיים רציתי פרטנר שהוא ספורטאי, ואפילו להורים שלי זה היה חשוב כי זו אישיות שונה ודרך חיים שונה מאדם אחר. המשפחה של דרו מארצות הברית, חברי ילדות וחברים מהקבוצות בהן שיחק בעבר יגיעו לחתונה שלנו, שתהיה הכי קרובה לחתונה יהודית שיכולה להיות. רב רפורמי יחתן אותנו, אבל יהיו גם כמה סממנים אמריקאים כמו למשל הארוחה לילה לפני, כדי להכין הכל מראש כמו בארצות הברית, ושושבינים ושושבינות שיתלבשו כמיטב המסורת".

אביה של בר, ישראל שמעוני, היה קפטן נבחרת ישראל וקפטן ליגה לאומית של מרכז הטניס ברמלה, ועל כן כמאמן שלה הוא דחף אותה מגיל צעיר לתחום, ובגילאי הנוער אף קיבלה בר דירוג וכך טסה ללמוד בחינם בארצות הברית וסיימה תואר ראשון במנהל עסקים. קרופורד סיפר שמבחינתו הוא לא מרגיש פער בתרבויות בינו לבין ארוסתו: "מההתחלה הכל היה לנו כל כך טבעי והרגיש נכון. מהרגע הראשון שנפגשנו הכל ממש זרם ואף פעם לא הרגשתי הבדל בתרבות או מהמקומות בהם גדלנו. בסופו של יום אנחנו שני בני אדם שאוהבים אחד את השני ואנחנו חולקים את התרבויות ואני חושב שזה ממש מיוחד".

גישרו על הבדלי התרבות. דרו קרופורד ובר שמעוני | Josep Maria Garrido

איפה אתה רואה את עצמך משחק בשנה הבאה?
"אנחנו לוקחים את זה שנה אחרי שנה, למרות שאמרתי לבר שאני אשמח לשחק בישראל שוב לפני שהקריירה שלי תיגמר. שנינו פתוחים לגור גם בישראל וגם בארצות הברית, אז נזרום פשוט. כשנרצה להביא ילדים, זה יהיה נחמד שזה יהיה בישראל כדי שלבר תהיה עזרה מהמשפחה, זה הבית שלה".

מה הכי אהבת בלשחק בישראל?
"הדבר הטוב ביותר בלשחק ולגור בישראל זה איך מקבלים אותך פה כזר, כאמריקאי, כמישהו מבחוץ. אנשים הסבירו פנים בצורה כל כך יפה מהמועדון, מהאוהדים. כשפגשתי את בר המשפחה שלה היו כל כך נחמדים. הקטע שלכם בתרבות הוא שאתם מקבלים אנשים בזרועות פתוחות, זה לא מובן מאליו והתחושה המשפחתית. הלכתי לארוחות שישי אפילו לפני שנפגשנו, אצל חברים מהקבוצה בהרצליה במקומות שונים, ולחגים כמו פסח. אף פעם לא הייתי לבד".

מי השחקן הישראלי הכי טוב בעייניך?
"אני חושב שכרגע זה חייב להיות דני אבדיה. הוא מדהים, אני אוהב את המשחק שלו מאד ולכן אני בוחר בו, אבל גם ים מדר נהדר! הוא משחק בפרטיזן ושיחקתי נגדו השנה פעמיים, הם משחקים מאד שונה אחד מהשני. דני יותר גדול ומשחק יותר פיזי מים, אבל ים מאד מוכשר והוא מכיר את המשחק. יש לו הגנה מאסיבית ושניהם כשרונות צעירים מעולים. לדעתי הם שגרירים מעולים לישראל".

התקבל בזרועות פתוחות בארץ | Josep Maria Garrido

האם המצב הביטחוני בישראל מדאיג אתכם באיזשהי צורה?
בר: "אני ממש לא מפחדת, זה אפילו לא עבר לי בראש לפחד לחזור למדינה שלי".

דרו: "גם אני לא מודאג, שנה שעברה כשהעונה נגמרה באיטליה מלא אנשים עזבו את ישראל במאי בגלל המלחמה – כל האמריקאים שהכרתי עזבו, ואנחנו הגענו ממש בתחילת מבצע 'שומר החומות'. אני מניח שיש סיטואציות מפחידות, אבל נשתדל להיזהר כמה שנוכל, למרות שדברים רעים יכולים לקרות כל יום בכל מקום, אז משתדלים לא לחיות בפחד".

המדור מאחל המון מזל טוב לזוג שמוכיח לנו פעם נוספת שאין דבר כזה הבדלים בין תרבויות ודתות. ועוד נגלה, שבר ודרו כבר חושבים על החיים שאחרי הכדורסל ושואפים יחד לעסוק בתחום הנדל"ן, אבל עד אז הם יחלמו על הכל בירח דבש בתאילנד…

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי