"ראיתי את המשכורת שלי ולא האמנתי, הוצאתי 100 אלף במועדון בלילה אחד"

מועדון לילה, אילוסטרציה
מועדון לילה, אילוסטרציה | Chris Eades / Stringer

שרף מיליונים: אקס מנצ'סטר סיטי חשף כיצד בזבז את הכסף שהרוויח על בתים, מכוניות ומסיבות, סיפר על הרגע בו נפל לו האסימון והחליט להזהיר את הדור הצעיר

(גודל טקסט)

העושר בעולם הכדורגל מתבסס חזק מאוד בעשורים האחרונים – חוזי המיליונים המהווים יציבות כלכלית ארוכת טווח עבור שחקני כדורגל רבים, יכולים מאידך להפוך גם לדרמה גדולה בחייהם ועוד יותר כשאתה מתעשר בגיל צעיר. מהסיבה הזאת בדיוק, מייקה ריצ'רדס, כוכבה לשעבר של מנצ'סטר סיטי ואסטון וילה, הוציא אזהרה רצינית המופנית כלפי כוכבי העתיד של הכדורגל וחשף את הפנים הנסתרות של התהילה והכסף.

רק שלוש שנים חלפו מאז פרש המגן הימני בן ה-33, וכיום משמש פרשן בערוץ "Sky Sports", שם התוודה בראיון כיצד "שרף" את רוב הכסף שלו לאחר שבזבז מיליונים של פאונדים ואיך החיים שלו השתנו בעקבות כך. "אני מודה בטירוף שהיה לי ובדרך האימפולסיבית שלי לבזבז כסף אחרי שחתמתי על חוזה המיליונים הראשון שלי בסיטי כשהייתי רק בן 17. השכר שלי עלה מ-500 פאונד בשבוע ל-50,000. אני זוכר שבחודש אחד קיבלתי 200,000 פאונד. כשראיתי את המשכורת הראשונה שלי, הייתי באימון. חזרתי ולא האמנתי", סיפר. ועם הכסף, החלו להגיע גם באופן מתבקש עבור נער כל כך צעיר – גם הבזבוזים.

"התחלתי להסתכל על בתים בהייל וקניתי בית בשלושה מיליון פאונד עם שבעה חדרי שינה וגרתי עם שני האחים שלי, שני בני דודים והחבר הכי טוב שלי. אחר כך קניתי גם ריינג' רובר ואסטון מרטין, ומהר מאד השתדרגתי לפרארי F430. ואז 458 ספיישל", התוודה האנגל. בית במיליונים, מכוניות יוקרה והעקב אכילס שלו – מסיבות. "היו לי חיים ברמה הגבוהה ביותר ויצאתי לברים ולמועדונים הכי נחשקים, שכל מסיבה היא הוצאה של מינימום 30,000 פאונד. השיא היה חשבון של 100,000 פאונד במועדון לילה אחד". מסיבה אחת בלוס אנג'לס הייתה נקודת המפנה עבור שחקן העבר שם נפל לו האסימון והבין שהוא חייב לשים לזה סוף כדי שלא יישאר חסר כל.

"הבנתי שזאת מנטליות לא נכונה ושעשיתי טעויות כי נחשבתי להבטחה. פיתחתי אובססיה להתחרות על "למי יש בית טוב יותר" ו"למי יש מכונית טובה יותר" החיים שלי היו טובים במקום בו גרתי לפני שעשיתי את הקפיצה לשחק במועדון טופ בכדורגל האנגלי", סיכם ריצ'רדס שהודה שהיום היה אמור להיות עשיר בהרבה, אם היה מכלכל את צעדיו בתבונה ועל כן היה לו חשוב להזהיר את הדור הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי