השוערת נרצחה על ידי בעלה: "אלוהים אמר לי לעשות את זה"

ריגן גיבס | צילום מסך, .

ריגן גיבס בת ה-25, ששיחקה כדורגל באוניברסיטת קנזס, הוכתה למוות ב"אכזריות מופרזת" על ידי האדם לו נישאה רק לפני חצי שנה

(גודל טקסט)

אוניברסיטת קנזס פרסמה הודעת לקונית על מותה בטרם עת של שוערת קבוצת הכדורגל לשעבר, ריגן גיבס, אבל אז התברר שמדובר ברצח על ידי הבעל והפרטים המזעזעים תפסו כותרות בתקשורת בארה"ב.

על פי הודעת המשטרה, גיבס בת ה-25 הוכתה למוות בליל שני על ידי צ'אד מארק בן ה-26, לו נישאה רק לפני כחצי שנה. מארק נעצר בדירה של השניים בלורנס, קנזס, כשהוא ישב לצד הגופה לה גרם "נזק קשה". נקבעו לו דמי ערבות גבוהים בסך מיליון דולר, בעקבות העובדה שמדובר ברצח מדרגה ראשונה ובשל "אכזריותו המופרזת של הפשע". בדיון הבהיר שהמעשה שלו היה מוצדק, חזר על כך ש"אלוהים אמר לי לרצוח אותה" וטען בפני השופט: "ישו הוא עורך הדין שלי".

יו ונץ, ששימש כיועץ רוחני של גיבס ואחד מחבריה, סיפר על היחסים בין השניים: "היא ניסתה להתחמק מצ'אד במשך זמן רב. הוא היה קצת שונה והיא לא ממש הייתה בעניין שלו. היא עזבה את המדינה ולא רצתה להתחתן איתו, אבל הוא טס בעקבותיה ובסופו של דבר שכנע אותה להינשא. כשהם חזרו ללורנס, היא הייתה שונה. הרגשתי שמשהו לא בסדר. כשהייתי לידם, שמתי לב שהוא מאוד רכושני כלפיה".

גיבס, ילידת וושינגטון, שיחקה כדורגל באוניברסיטת קנזס מ-2015 עד 2019 והגנה על שער הקבוצה בשני טורנירי NCAA במהלך ארבע השנים הללו. ממוצע הספיגה שלה היה הנמוך בתולדות הקבוצה.

מאמנה מארק פרנסיס אמר: "אנו שבורי לב בעקבות האובדן הטרגי של ריגן. היא הייתה חברה נהדרת לקבוצה ואישה צעירה שהשפיעה על רבים במהלך ימיה כאן בקנזס. תמיד נזכור את ההשפעה שהייתה לה, על ומחוץ למגרש".

החברים החלו בגיוס כספים למען האם וארבע אחיותיה הקטנות של ריגן שלא מסוגלות לממן את החזרת הגופה הביתה לוושינגטון ועריכת הלוויה, ובהודעה שלהם נכתב: "בבוקר יום שלישי, אימה של ריגן קיבלה שיחת טלפון שאף הורה לא מצפה לקבל. המשטרה הודיעה לה שבתה נרצחה. ריגן הייתה רק בת 25, בחורה יפה ולבבית שאהבה אנשים ואת ישו. הייתה לה רגישות רבה לחסרי בית והיא קיוותה לחזור ללמוד כדי להיות עוזרת לרופאים מתנדבים".