תיעוד מזעזע: השופט הוציא אדום, שחקנים ואוהדים היכו אותו למוות

באל סלבדור מתקשים לעכל את התמונות הקשות מהתקרית הרצחנית שאירעה במשחק בליגות הנמוכות, והובילה למותו של השופט כתוצאה מדימום פנימי. חשוד מרכזי נעצר, בחיפוש בביתו נמצאו כמויות גדולות של סמים וכסף מזומן

(גודל טקסט)

תקרית מחרידה במשחק כדורגל בליגות הנמוכות באל סלבדור: השופט חוסה ארנולדו אמאיה הלך לעולמו השבוע, אחרי שהותקף באלימות קשה על ידי שחקנים ואוהדים על כר הדשא והופקר כשהוא במצב קריטי.

התקרית החלה כשאמאיה בן ה-63, שופט ותיק בליגות הנמוכות וליגות החובבים של אל סלבדור, שלף כרטיס אדום לעבר האחד השחקנים. השחקן המורחק, שספג צהוב שני אחרי עבירה גסה על שחקן יריב, הגיב בפראות והחל להכות ללא רחמים את אמאיה, כשחלק מחבריו לקבוצה מצטרפים אליו, וכעבור זמן קצר עשרות אוהדים פורצים למגרש והופכים שותפים לפשע.

בתמונות שתיעדו את הרגעים המזעזעים, נראה אמאיה מוקף בעשרות אנשים שמכים אותו ובועטים בו בעוצמה אדירה גם כשהוא מוטל על הקרקע. בשלב מסוים נראה אמאיה כשהוא במנוסה, עד שנתפס בשנית על ידי הפורעים האכזריים.

שופט הכדורגל חוסה ארנולדו אמאיה
עוד קורבן לאכזריות בלתי נסבלת במגרשים. השופט חוסה ארנולדו אמאיה | צילום מסך, מתוך טוויטר

אמאיה הושאר מוטל על כר הדשא כשהוא מחוסר הכרה, כשהתוקפים בורחים במהירות מהזירה. הוא פונה לבית חולים סמוך עם דימום פנימי חמור בגזע המוח, וכעבור פחות מ-48 שעות נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הגינויים ברחבי המדינה שמתמודדת במשך שנים עם אלימות קשה במגרשים, לא איחרו לבוא. ההתאחדות המקומית פרסמה הודעת תנחומים למשפחה וציינה שהיא "מגנה, מתחרטת וכואבת את התקיפה הרצחנית וחסרת האנושיות. כגוף האחראי על הכדורגל המקומי, אנחנו מגנים כל סוג של אלימות בענף ומתפללים שחוסה הוא הקורבן האחרון".

תקיפת שופט הכדורגל חוסה ארנולדו אמאיה
אמאיה מתועד מחויך על המגרש, דקות לפני התקיפה המחרידה | צילום מסך, מתוך טוויטר
תקיפת שופט הכדורגל חוסה ארנולדו אמאיה
כך זה נראה | צילום מסך, מתוך טוויטר

אמש נעצר חשוד מרכזי בתקיפה, עבריין המוכר היטב למשטרה, שהיה אחד האוהדים שפרצו למגרש וגרמו לתקרית להסלים. בחיפוש שנערך בביתו נמצאו כמויות גדולות של מריחואנה וקוקאין, וכן סכומי כסף גדולים.

החשוד ברצח שופט הכדורגל חוסה ארנולדו אמאיה
החשוד המרכזי ברצח על רקע הסמים שנתפסו בדירתו | צילום מסך, מתוך טוויטר

"לצערי מגיעים למגרשים כנופיות של עבריינים, טרוריסטים שצמאים לדם ומוות. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח אותם במלחמה הזאת", אמר גוסטבו ויאטורו, השר לביטחון פנים.