ספיר ברמן נשאלה אל מי היא נמשכת: "לחברה מאוד קשה לקבל את זה"

ספיר ברמן | אינסטגרם

שופטת הכדורגל, שנמצאת בזוגיות עם אישה, הגיבה לעוקבים באינסטגרם: "אני מגדירה את עצמי כאישה למעני, צריך לעשות הפרדה מהנטייה המינית". וגם: האם היא רוצה ילדים ומה גורם לה סיפוק במקצוע "כפוי הטובה" שלה?

(גודל טקסט)

לפני שנה וחודשיים, ספיר ברמן עשתה היסטוריה בכדורגל הישראלי כשהודיעה בצעד אמיץ על החלטתה לעבור ניתוח לשינוי מין ולהפוך משגיא ברמן לשופטת הכדורגל הטרנסג'נדרית הראשונה. מאז עלתה ספיר למעמד של כוכבת, והיא אף מנהלת זוגיות עם בר אוסקר בת ה-28: סטודנטית לכלכלה ומנכ"לית פרויקט "גילה" להעצמה טרנסית בתל אביב. אתמול (שני) השיבה שופטת הכדורגל לשאלות אלפי העוקבים שלה, ולא התחמקה גם מהאינטימיות ביותר שבהן.

אחד העוקבים שאל: "בעצם יצאת מהארון פעמיים, כטרנסית וכלסבית, את מרגישה שהלסביות מביאה התמודדויות אחרות?". ספיר עשתה סדר בדברים והשיבה: "יש לעשות הפרדה בין נטייה מינית למגדר של בן אדם. המגדר שלי הוא שלי ולמעני, אני לא מגדירה את עצמי בשביל אף אחד אחר בעולם. אני מגדירה את עצמי כאישה בשביל האישה שנמצאת בתוכי. אל מי אני נמשכת? זו שאלה אחרת לגמרי. אישה טרנסית היא אישה שיכולה להימשך לנשים, לגברים, גם וגם ועוד מלא אפשרויות. לחברה מאוד קשה לקבל את זה".

השופטת בת ה-28 המשיכה והבהירה: "התקווה שלי היא שנבין שאפשר להתאהב גם באופי ובתכונות, ולא רק באיברים, בגוף, בשיער ארוך או תלתלים. בסוף היום אני שואלת את עצמי עם מי אני מקימה בית ומשפחה, וצר לי לאכזב אתכם – יופי ואיברים זה לא מה שיתרום, אלא הנפש והערכים של הבן אדם".

ספיר ברמן ענתה גם לשאלות הכי אינטימיות | אינסטגרם

ספיר נשאלה גם האם היא ובר רוצות ילדים, והשיבה בחיוב: "בעוד שנה-שנתיים כן? אנחנו רוצות לפחות שלושה-חמישה ילדים וילדות. זה הולך לקרות בקרוב, מתרגשות".

כמובן שברמן לא פסחה על שאלה הקשורה לעיסוק שלה: מה גורם לה לתחושת סיפוק במקצוע שעושה רושם מהצד שהוא "כל כך כפוי טובה בכדורגל". ספיר ענתה: "הכדורגל זורם אצלי בדם. מבחינתי להיות על מגרש הכדורגל ולא משנה באיזה תפקיד, זו התרגשות בפני עצמה. אם אני מתייחסת רק לשיפוט עצמו, ההשפעה שלי על המשחק, האוהדים, הדיבור עם השחקנים, כל אלו מעניקים לי תחושת אושר שאין לה תחליף. בנוסף, השיפוט נותן לי המון ביטחון בחיי האישיים, אורח חיים בריא והרבה חברים לדרך".

עוד שנה-שנתיים, בלי לחץ | אינסטגרם
מסופקת מהמקצוע. ספיר ברמן | אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי