"אלי אוהב את מכבי אבל הוא האמין שיגיע משהו ענק. מתייחסים אליו כמו למסי"

ירדן ואלי דסה | מסך, אינסטגרם

אשתו של אלי דסה בריאיון בלעדי בעקבות חתימת בעלה בדינמו מוסקבה: "כשהוא עזב את מכבי שאלו 'מה הוא עושה', היום אומרים שזו ההחלטה הכי טובה שלו בחיים. אף אחד לא דיבר כשישבנו שלושה חודשים בלי משכורת"

(גודל טקסט)

אחרי קיץ ארוך מאוד, זה סוף סוף זה קרה ואלי דסה חתם רשמית בדינמו מוסקבה הרוסית. המגן הישראלי הצטרף לשתי עונות עם אופציה לעונה נוספת, אחרי שעזב את ויטסה, לצערם של אוהדי מכבי תל אביב שייאלצו להמתין לו לפחות עוד שנתיים. דסה ממשיך את הקדנציה מעבר לים, והפעם בסטטוס "נשוי" לאחר שהתחתן בחודש מאי האחרון עם בחירת לבו ירדן, באירוע מדהים שהתקיים באולמי הקאי בפני אנשים רבים מעולם הכדורגל הישראלי.

אשת הכדורגלן בת ה-27 שיתפה את המדור בתחושות שלאחר החתימה במוסקבה: "ברוך השם, אנחנו מאושרים ושמחים שזה מאחורינו. הגענו למקום ענק שמעריך את אלי מאוד, עם עוצמות מטורפות, מועדון מדהים. אני שמחה בשבילו שהוא הגיע למקום הזה. היה קיץ מאוד קשה וארוך, הייתי בבית עם אלי ותמכתי בו בכל מה שצריך, למרות שתמיד בסוף זה הוא שתומך בי, אין בחור חזק כזה. לאורך כל הדרך הוא האמין שיגיע משהו ענק והוא צדק, תמיד הוא מהמר נכון. אתמול ראינו כבר דירה ויש מישהי שדואגת לנו לכל דבר שרק תחשבי עליו. וככה כולם פה".

איך מתייחסים אליכם עד כה?
"יש סטיגמה שהם אנשים לא נחמדים, זה כל כך לא נכון. מתנהגים אלינו ברמה שאני לא יכולה להסביר, כאילו מינימום אנחנו מסי בברצלונה, ברמה כזאת. לא ידענו מה זה המקום הזה ומה זה העוצמות האלו שיש כאן. אלי הודה בפה מלא שהוא רוצה להישאר בחו"ל, להגשים את החלומות שלו ולשחק ברמות הכי גבוהות. ברור שהוא אוהב את מכבי וברור שאנחנו אוהבים את ישראל, אבל כל עוד אנחנו יכולים לנצל את השנים האחרונות של הכדורגל, אז כמה שיותר. בסוף זה עניין של זמן. להיות בחו"ל ולחוות חוויות חדשות, גם כזוג וגם מבחינת הכדורגל – זה מעצים".

את לא מפחדת מהחיים במדינה שנמצאת במלחמה ונחשבת גזענית?
"האמת, החיים פה מאד רגילים ונורמליים. כל האמירות על זה שאין פה כלום והכל סגור ממש לא נכונות, מה שרואים דרך התקשורת זה לא בהכרח מה שקורה במציאות. מחכים שתהיה לנו דירה, וכמו בהולנד – חיינו את החיים שלנו בפינה שלנו, לא מתערבבים יותר מדי. אני לא חוששת ולא מפחדת ללכת ברחוב, מעבר לעובדה שיש איתי תמיד מישהו, מתורגמן והכל, ונותנים יחס מהמם. היה קיץ שאף אחד לא יכול להבין, לא הרבה עוברים את זה. גם אנחנו חשבנו שזה ייגמר הרבה לפני, אבל אנחנו מתכננים תוכניות ואלוהים צוחק. הוא צחק וצחק, וחיכה עד לרגע האחרון להביא לנו משהו מטורף. מטורף!".

"גם כשאלי עזב את מכבי לויטסה אנשים אמרו: "מה הוא עושה? לאן הוא הולך? בפחות כסף, קבוצה לא טובה", ממשיכה ירדן, "והיום, שלוש שנים אחרי, אנשים אמרו לו שזו הייתה ההחלטה הכי טובה שהוא לקח בחיים. בעזרת השם גם פה יהיה אותו הדבר. לכל המבקרים הייתי מציעה לא לשפוט לפני שיודעים ולפני שמישהו חי פה וניסה לעשות פה דברים שהוא כבר מצהיר שאנחנו לא נוכל לעשות – שכל אחד יתעסק בעניינים שלו. כל אחד וההחלטות שלו, בסוף אף אחד לא הולך איתי למכולת. בעוד חמש שנים, הלוואי ויותר, כשאלי יפרוש בעזרת השם, את אף אחד זה לא יעניין מה יש לי בכיס. ועכשיו כשישבנו שלושה חודשים בבית בלי משכורות, לא שמעתי אנשים מדברים ועוזרים. אלו בני האדם, ואנחנו מתמקדים במה שקיבלנו פה. וזה ענק, אפילו שאין מפעלים אירופיים כרגע, הליגה הזאת מטורפת, פיזית וקשה עם שחקנים אדירים שכל רגע יש עליהם הצעות מצ'לסי ומקבוצות פאר. רק מתחם האימונים של אלי בגודל של חצי תל אביב, יש כאן הכל עם כל התנאים הכי טובים שיש. ברוך השם אנחנו שמחים בחלקנו".

ואיך תסתדרי עם הקור? בחורף מינוס 20!
"גם בהולנד היה מאוד מאוד קר ואני לא כל היום מסתובבת בחוץ. אני יותר בבית ולאן שאני צריכה ללכת, לחדר כושר לסופר או לכל מקום, פשוט מתלבשים טוב. מנובמבר עד מרץ אין ליגה, אלי מקבל חופש עד דצמבר בערך, ואז יש להם מחנות אימונים בחו"ל. ספרד, אנטליה, דובאי וכדומה. ואפשר בחופשים להביא את המשפחות, ככה שבחצי שנה שאנחנו במוסקבה, יש מזג אוויר יותר נעים".

למרות הקור הרוסי, יש עניין שממש בוער בירדן בעקבות התקופה שעברה עם החצי השני שלה: "אני לא חושבת שאני צריכה להסביר עם מי אני חיה, כן? כל מי שהכיר את אלי יודע – הוא בחיים לא רב או התלכלך עם אנשים. כל מי שמכיר אותו אומר לי 'וואו, איך זכית'. אנשים לא מבינים כמה טוב יש באיש הזה, כמה הוא עבר בחיים ואף פעם לא מתלונן ומסתכל רק על חצי הכוס המלאה. אני מרגישה שיש לי בבית השראה יומית. זה בן אדם שגדל בלי כלום, פרנס את המשפחה שלו כשלא היה לו קל בכדורגל מההתחלה, כילד קטן הוא הסתובב בפנימיות ולא היה לו כסף ואוכל ותראי לאן הוא הגיע היום. את שומעת על אנשים כאלו בסיפורים ואני יכולה להגיד וואלה, אני חיה עם בן אדם כזה. כל מה שהוא יקבל מגיע לו".

את לא מרגישה שמפרגנים לו על הצעד שעשיתם? 
"יש ביקורת מאוד גדולה על ההחלטה שלנו ובשבילנו היא הכי טובה בעולם. לא אכפת לי שאנשים יגידו 'יקבל את הכסף, לא יקבל את הכסף' כי אף אחד לא באמת יודע איזה בטוחות, מה עשינו, עם אילו אנשי מקצוע התייעצנו ואיזה המלצות קיבלנו. עברנו קיץ קשה, תשחררו ותפרגנו. לגמרי מבינה שיש אכזבה בגלל שהוא לא הגיע למכבי, כי אוהבים אותו, אבל צריך להפריד בין בן אדם וההחלטות שהוא לוקח כדי לסדר את החיים שלו והמשפחה שלו, לבין קבוצת כדורגל, ואני אופטימית לגבי המצב פה ברוסיה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי