שיא עולם לקטינקה הוסו, גמר לטומרקין וגמבורג

הוסו. מה עוד מצפה לנו?
הוסו. מה עוד מצפה לנו? | צילום: Gettyimages

אליפות אירופה נפתחה בוינגייט. גמרים גם לעמית עברי ולשליחים 4X50 חופשי

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בבריכות קצרות נפתחה הבקור ובינתיים היא מתעלה על כל הציפיות. יעקב טומרקיןודוד גמבורג העפילו לגמר משותף (200 גב), שיאים ישראלים למכביר, אך מעל כולם היתה קטינקה הוסו ששברה את שיא העולם ב-400 מעורב אישי.

                                    

גברת הברזל שברה שיא עולמי ראשון לאליפות הזאת כבר במשחה הראשון שלה. היא הדיחה את מירייה בלמונטה גרסיה הספרדייה והעמידה את השיא על4:19.46  דקות. "כיוונתי לזה אבל לא חשבתי שאצליח כבר הבוקר," אמרה לתקשורת בתום המשחה, "אנסה לשבור את השיא שוב בערב".

 

 

בצד הישראלי, כותרת הבוקר היא העפלתם המשותפת של דוד גמבורג ויעקב טומרקין לגמר 200 מטרים גב שיערך הערב. גמבורג, שהחזיק בשיא הישראלי עד שטומרקין קפץ למים, זינק במסלול השלישי מתוך ארבע וסיים במקום השלישי בו והשמיני הכללי עם זמן של1:53.12  דקות. טומרקין, שלא מתמחה כלל בבריכות קצרות בשל מימדי גופו, סיים ראשון במקצה הרביעי והאחרון, כשהוא משיג אפילו את סגן אלוף העולם רדוסלב קבצקי הפולני, בזמן של 1:50.33  דקות. מדובר בשיא ישראלי חדש והשיא מספר ארבע שנשבר היום על ידי המשתתפים מהנבחרת הבוקר. הגמר ייערך בשעה 17:45.

 

עברי. גמר ושיא ישראלי (gettyimages)

 

עמית עברי הייתה הראשונה לשבור שיא ישראל בבריכות קצרות, כשסיימה את משחה 50 מטר חזה אחרי 30.41 שניות. היא דורגה במקום השישי הכללי והעפילה לגמר שיערך הערב. גיל קיזלר היה השני לשבור את שיא ישראל במשחה 400 חופשי: 3:44.59  דקות . מדובר אמנם בשיפור של יותר משנייה, אך הוא לא הספיק כדי להעפיל לגמר.

 

גיא ברנע אמנם לא שבר שיא, אך העפיל לחצי-גמר 100 מטרים פרפר בזמן של 51.84 שניות. הוא סיים במקום ה-12 הכללי מתוך 16 וינסה להעפיל לגמר על אף שלא מדובר במשחה החזק שלו.

 

האחרונים לשבור את השיא, או לפחות את שיא היסוד, היו חברי השליחים הישראלים: זיו קלונטרוב, טום קרמר, אור סבטייר ויהב שחף במשחה 4X50 חופשי. הם עצרו את השעונים על 1:27.82 דקות והתאכזבו לראות שסיימו במקום ה-9, מרחק מקום מהגמר. שנייה לאחר מכן נודע שהנבחרת הטורקית נפסלה, וכך נכנס בדקה התשעים השליחים לגמר שינעל את הערב הראשון באליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי