אין כמו בבית: הישראלים הבולטים באליפות אירופה

נבו. ישחזר את המדליה?
נבו. ישחזר את המדליה? | צילום: GettyImages

התקוות מאנדי מורוז והשאיפות של גל נבו. המאמן קאופמן: "יהיו 3-5 מדליות"

(גודל טקסט)

אליפות אירופה בבריכות קצרות הייתה אמורה להתקיים בישראל בכלל בינואר השנה, אך הדחייה של  LEN (גוף השחייה האירופאי) אפשרה לשחיינים הישראלים להתכונן לאירוע של פעם בחיים והציפיות בהתאם. בשל העובדה שהפעם אין צורך בטיסות ולינה, ישראל רשמה 46 שחיינים – הנבחרת הגדולה אי פעם.

 

באופן מובהק, אור הזרקורים יופנה אל הצמרת: גל נבו, יעקב טומרקין, גיא ברנע, יונתן קופלב, דוד גמבורג וזיו קולנטרוב ובגזרה הנשית עמית עברי, ההפתעה של השחייה הישראלית בשנה האחרונה ומי ששברה כמעט כל שיא ישראלי במשחי החופשי – אנדי מורז.

 

 

מאמן הנבחרת לאוניד קאופמן הצהיר: "במידה וישברו השיאים הישראלים של השחיינים, יהיו גם שלוש עד חמש מדליות. מהנשים עברי ומורז יכולות להגיע לפודיום ומהגברים גל נבו, יעקב טומרקין, דוד גמבורג, גיא ברנע ויונתן קופלב". עוד המאמן דיבר על הכנה אינטנסיבית לתחרות, שכללה שבוע מחנה אימונים בקפריסין באוקטובר ועוד כמעט חודש מחנה גובה באיטליה שאותו קינחו השחיינים בהשתתפות באליפות סרביה הפתוחה.

 

טומרקין. חוזר לכושר (gettyimages)

 

באליפות הקודמת שנערכה ב-2013 בדנמרק זכתה הנבחרת רק במדליה אחת, כסף של גל נבו ב-400 מעורב אישי. נבו התחרה עד לשנייה האחרונה בהונגרי דוד וראסטו ובסופו של דבר נגע שני בקיר. יעקב טומרקין היה קרוב לפודיום כשסיים רביעי במשחה החזק שלו-200 מטרים גב, ועמית עברי, שאמנם סיימה במקום ה-8 בגמר 200 מעורב אישי, קבעה אז שיא ישראלי חדש. האם הפעם ישברו עוד שיאים ויתרה מכך, נראה יותר שחיינים ישראלים על פודיום?

 

גל נבו (ישחה 200 ו-400 מעורב אישי, 100 חזה ו-100 פרפר) – השחיין הבכיר שלנו ינסה לשפר את צבע המדליה מכסף לזהב, כאשר במשחה 200 מעורב אישי מצפה לו מפגש נוסף עם ההונגרי המצוין והלא נגמר, לאסלו צה.

 

יעקב טומרקין (כל משחי הגב, וב-100 ו-200 מעורב אישי) – בשנה האחרונה חזר לכושרו ושבר את שיאו מאולימפיאדת לונדון ב-200 מטרים גב בבריכות ארוכות. לאחרונה לא היסס לספר שהוא לא בדיוק חזק בבריכות קצרות, אך בכל זאת יתחרה בכל משחי הגב (50, 100 ו-200) וכמו כן במשחי המעורב אישי – 100 (לא אולימפי) ו-200. ההימורים על מדליה הם בשני משחי ה-200. אגב, כמה שזה ישמע מפתיע, לטומרקין אין עדיין מדליה בבריכות קצרות.

 

ברנע וקופלב. תמיד מגיעים לגמר (gettyimages)

 

דוד גמבורג (כל משחי הגב ו-100 חופשי) – באליפות העולם בבריכות קצרות בשנה שעברה "גנב" לטומרקין את השיא ב-200 גב והעפיל לגמר על חשבונו, כך שיש למה לצפות. כמו כן, הוא מחזיק בשיא ישראל ב-100 מטר חופשי כך שמדובר במשחה משמעותי בשבילו, לא רק כדי "להרגיש את המים". "אני שמח שאירוח התחרות יצא במשמרת שלי," אמר כשנשאל על ההכנות, "הבריכה פה היא בין הטובות בעולם שיצא לי להתחרות בה."

 

גיא ברנע ויונתן קופלב – יתחרו זה בזה במשחה הראשי שלהם 50 גב (לא אולימפי). למרות שיהיו להם מתחרים מבית, התוצאות בשנים האחרונות מדברות בשם עצמן וקופלב וברנע היו תמיד אלה שהעפילו לשלב הבא (תזכורת: בחצי הגמר ומעלה מותר רק שני משתתפים מאותה מדינה). השניים עשו היסטוריה באליפות העולם ב-2013 כשעלו לגמר יחדיו. האם יצליחו לעשות זאת גם הפעם בעידוד הקהל המקומי? השניים גם יתחרו במשחה הכפול. ברנע יתחרה גם ב-200 פרפר.

 

זיו קולנטרוב ומארק חינוואי  שני המדליסטים הצעירים ממשחקי אירופה הראשונים בבאקו (50 חופשי, ו-1500 חופשי בהתאמה) ישתתפו בפעם הראשונה באליפות אירופה לבוגרים. כזכור, התחרות בבאקו היוותה אליפות אירופה לנוער וכעת שניהם יעברו יחד את המעבר המשותף לבוגרים. קולנטרוב זכה בזהב, חינוואי בארד כך שיש למה לצפות, אך לא ליותר מדי.

 

קולנטרוב. "המטרה היא להגיע לגמר" (הוועד האולימפי בישראל)

 

קולנטרוב דיבר על האווירה שתשרור בבריכה ועל כך שלא יילחץ למרות ההתרגשות: "המטרות שלי הן להגיע לגמר 50 חתירה ובמשחה הכפול לחצי-הגמר. אני מקווה שאצליח במשהו מהם לפחות". קולנטרוב אגב גם ייקח חלק במשחה השליחים.

 

אצל הנשים, עמית עברי (200 ומטרים גב, 100 ו-200 מעורב אישי, 100 פרפר ו-100 חזה) מתכוונת קודם כל לשבור את השיאים שלה. "כדי להתברג כמה שיותר גבוה ולעלות שלבים צריך לעשות שיא אישי". עברי תשחה בכל חמשת הימים ותנסה להתחרות בקטינקה הוסו ההונגרייה שתמיד בראש המשחים בהם משתתפת.

 

עברי. "צריך לעשות שיא אישי" (gettyimages)

 

עבור העולה החדשה מאמריקה, אנדי מורז(50, 100, 200 חופשי), מדובר כמובן באליפות אירופה ראשונה. היא מכוונת למדליה במשחי החופשי בהם טובה במיוחד, "אני אנסה לא לחשוב על זה יותר מדי, הכוונה להתרכז בעצמי ולראות כמה רחוק אוכל להגיע". יש לציין שבבריכות ארוכות היא שברה את השיאים בקלות, האם תעשה זאת גם בבריכות קצרות?

 

לא מעט תלונות נשמעו על מיזוג האוויר בבריכה מאז השקתה במכבייה ב-2013, וגם הנושא הזה טופל. כעת יהיו מאווררים שיצננו את הקהל ויישארו גם לאחר מכן, כולל באליפות ישראל שתיערך שבוע וחצי בדיוק לאחר סיום אליפות אירופה. היציע שנבנה על המים גרם להתרגשות רבה בקרב השחיינים. "עושה צמרמורת לראות כמה אנשים יישבו בבריכה, גם בתור מי שנמצא כאן כל יום 20 שנה," סיפר קאופמן. 60 מאבטחים ילוו את האליפות, כיאה למצב הביטחוני בישראל, וינסו לשמור על שקט מרבי והנאה ככל האפשר. בכל זאת ספורט הוא אסקפיזם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי