טומרקין זכה במדליית כסף ב-200 מטרים גב

טומרקין
טומרקין | צילום: AFP

השחיין יקבל מענק בסך 28 אלף ש"ח. עברי, זיבנר ומורז לא הצליחו לעלות מחצי הגמר

(גודל טקסט)

יעקב טומרקין זכה במדליית הכסף במשחה ל-200 מטרים גב באליפות אירופה בשחייה שנערכת בלונדון. אחרי שלפני שנתיים באותו מעמד לא צלח את החצי, קבע השחיין בן ה-24 תוצאה של 1:56.97 דקות וקטף מדליה יבשתית שלישית. ראדוסלב קאבצקי הפולני זכה בזהב (1:55.98 דק').

 

טומרקין יקבל מענק מיוחד בסך 28 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו ד"ר ליאוניד קאופמן יקבל מחצית מהסכום.

 

 

טומרקין בסיום הגמר: "אני בעיקר תשוש, אבל שמח. אפשר להגיד שייחלתי למדליה, לא חשוב באיזה צבע, אבל כמובן שהתכנון היה לעמוד על הפודיום. התוצאה קצת פחות טובה מהשיא שלי, אבל אני שמח שאני כבר ברמה כזו טובה שאני לא צריך לשבור את השיא כדי לעמוד על הפודיום. זה נותן לי המון כוח וביטחון חודשיים לפני ריו, ואני מאוד מרוצה".

 

לאוניד קאופמן, מאמן הנבחרת, אמר: "יעקב קבע תוצאה שיכולה להביא אותו לגמר אולימפי. זו הייתה המטרה ואני מאוד שמח שהוא עמד בה".

 

טומרקין והמדליה. "התכנון היה לעמוד על הפודיום" (איגוד השחייה(

עמית עברי חיפשה גמר ראשון בתחרות אחרי התחלה גרועה. לראשונה הבוקר היא העפילה לחצי הגמר ב-50 חזה מהמקום ה-15 הכללי, אך נשארה בו. היא נגעה בקיר אחרי 31.94 שניות, שלא הספיקו כדי לעלות לגמר. עברי מסיימת תחרות די חלשה מבחינתה, אך כאמור השיא עוד לפניה מפני שהשיגה את הקריטריון לריו במשחה 100 חזה לפני יותר משנה.

 

קרן זיבנר סיימה אחרונה במקצה שלה בחצי הגמר ב-200 פרפר. הישראלית עצרה את השעון על 2:11.04 דקות, שיא ישראלי חדש שלא הספיק להשגת הקריטריון והציב אותה במקום ה-13 בדירוג הכללי.

 

אנדי מורז סיימה במקום ה-15 במשחה 50 חופשי לנשים בתוך 25.56 שניות. פרנצ'סקה הולסל הבריטית עלתה לגמר עם הזמן הטוב ביותר, לפני ראנומי קרומוווידיויו (הולנד), אנה סנטמן (צרפת) וג'ינט אוטסן (דנמרק).

 

רביעיית השליחים הישראלית ב-4X200 חופשי סיימה במקום השמיני בגמר עם תוצאה של 7:16.82 דקות, זמן איטי יותר מהבוקר. השחיינים היו צריכים לסיים בטופ 4 כדי להשיג את הקריטריון האולימפי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי