שכנר: "מאמין שנשלח לריו בין 8 ל-11 שחיינים"

שכנר עם השחייניות האומנותיות
שכנר עם השחייניות האומנותיות | צילום: איגוד השחייה

יו"ר איגוד השחייה בראיון אופטימי לספורט1 לקראת סיום הקדנציה שלו

(גודל טקסט)

שישה שחיינים ישראלים הבטיחו עד כה את מקומם בריו 2016. יו"ר איגוד השחייה, שי שכנר מאמין כי המספר הזה עוד יילך ויגדל. בראיון מיוחד לספורט1 הוא אומר: "יש לנו עוד שתי תחרויות מאוד חשובות לקביעת הקריטריון, אחת מהן בסופ"ש הזה באונטרופן שבבלגיה והשנייה ברומא בסוף החודש הבא. אני עדיין מאמין שיהיו בין שמונה ל-11 שחיינים בריו".

 

אם מסתכלים על אליפות אירופה האחרונה מבחינה מקצועית, אף שחיין לא קבע קריטריון לריו ובעצם המשלחת בשחייה נשארה נכון לעכשיו כמו שהייתה, עם שישה שחיינים.

"אני ער לתגובות. לצערי, בתקשורת מבליטים את חצי הכוס הריקה ולא את חצי הכוס המלאה. מפני שלא הייתה עד עכשיו במה לחצי הכוס המלאה, אני אבליט אותה ואת ההישגים. זו הייתה אליפות אירופה שנייה ברציפות שאנחנו מעמידים נבחרת גדולה. זו הנבחרת הגדולה ביותר שאי פעם יצאה משראל לאליפות אירופה. זה חלק מתהליך של בניית תשתית רחבה של ספורטאים, שיתחככו בזירה הבינלאומית. בכל זאת חזרנו עם שתי מדליות של גל נבו ויעקב טומרקין ועם תוצאות יפות. מקום חמישי של אנדי מורז. מקום חמישי של קופלב, מקום שישי של גיא ברנע".

 

גל נבו. מדליית כסף בלונדון (gettyimages)

 

ביקשנו את התייחסותו של שכנר לאי הרישום של השחייניות ביום האחרון של התחרות למשחה 4X100 מעורב אישי שליחות.

"זו באמת תקלה. תקלה לא טובה. נפיק את כל הלקחים ממנה ונטפל בה על מנת שבעתיד היא לא תשוב. כמובן שזה ייבדק באופן פרטני ועמוק ביותר".

 

היו בתחרות הזאת לא מעט אנשי צוות מישראל. איך דבר כזה קרה?

"לפעמים יותר מדי אנשים זה חיסרון. להגיד לך בדיוק למה זה קרה? יש השערה, אני אבל באמת רוצה לעשות תחקיר כולל מלא כשהמאמן הלאומי יחזור מאונטוורפן בשבוע הבא עם השליחות. אני מקווה שהם יעשו שם את התוצאה שתכניס אותם לריו ונעשה הישג ענק עם הופעה באולימפיאדה".

 

ומה באשר לעובדה שזיו קולנטרוב טורטר במונית כדי להביא את הדרכון של מירון חירותי שנשכח ובסופו של דבר שולמו על כך 2000 שקלים (350 ליש"ט)?

"הוא לא לקח את הדרכון האישי שלו וכשהגיע לשדה התעופה, הוא שם לב ששכח את הדרכון. יש לוח זמנים של טיסה חזרה והאדם הראשון שבאמת נעזרנו בו היה שחיין. בדיעבד היה אפשר לשלוח אדם אחר".

 

יעקב טומרקין. גם הוא זכה במדלייה אירופית (gettyimages)

 

בשיחת הווטסאפ שהודלפה, עוזר המאמן, לירן וקנין, אומר שהגיעו לאסוף חלק מהנבחרת כשהשחיינים עוד ישנו. זה נראה כאילו שלט אי-סדר במשלחת.

"זה חלק מהמצב. בבוקר מוקדם הוועדה המארגנת החליטה להקדים את השאטלים לנמל התעופה בלי הודעה מוקדמת וזה מה שהביא לכל הסיפור הזה, לצאת מוקדם יותר לשאטלים. הכל בעצם התחיל מכאן, בגלל הוועדה המארגנת".

 

עוד לפני שהתחילה אליפות אירופה בלונדון באמצע מאי, נודע שחלק מהשחיינים העדיפו לשלם מכספם על טיסה ישירה מאשר להמתין בקונקשיין בטורקיה במשך כשעתיים. יו"ר איגוד השחייה, מגיב על כך לראשונה:

"יש צוות מקצועי שקבע את הטיסות וזה נכון שיש שחיינים שרצו לטוס בטיסה אחרת. אם את שואלת אותי, האם להמתין שעה וחצי בטיסת ביניים ולנחות איפה שהוועדה המארגנת ארגנה למעשה את הנחיתות עצמן, משם גם יש קבלת פנים, או לנחות בשדה תעופה אחר שמרוחק יותר, כל אחד עושה מה שנכון לו. כרגע המאמן הלאומי ליאוניד קאופמן והצוות לא כאן. הם נסעו לתחרות קריטריונים נוספת בבלגיה. נתחקר אותם כשישובו".

 

אתה לא מתמודד לקדנציה נוספת כיו"ר איגוד השחייה. הבנתי שהמחליף שלך הולך להיות יו"ר הפועל דולפין נתניה, סימון דוידסון, אחרי שקיבל רוב קולות מהפועל ומכבי.

"סימון ואני אחראים להרבה החלטות משותפות בחודשים האחרונים. אני כבר תקופה מאוד ארוכה בטוח שהוא זה שייבחר להיות יו"ר האיגוד בצורה ברורה. לא הייתה לי שום מחשבה שמישהו אחר יבחר. אני חושב שהוא הראוי ביותר לתפקיד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי