מארש: רוצה שדגל ישראל יונף באולימפיאדה

מארש
מארש | צילום: סתיו איפרגן

מאמן העל החדש של ענף השחייה, שאימן את לוכטה ולדקי, הוצג במסע"ת

(גודל טקסט)

"אנחנו נמצאים פה שלושה ימים לפני השינוי הגדול. אנחנו משיטים את הספינה הזו שנקראת שחייה ישראלית משיטה רוסית לשיטה אמריקאית", כך פתח יו"ר השחייה סימון דוידסון את מסיבת העיתונאים עם מאמן העל החדש של השחייה הישראלית, האמריקני דייב מארש, שאימן בין היתר את ריאן לוכטה וקאטי לדקי.

"התחלנו מו"מ ארוך של ארבעה חודשים, שבמרכזו הייתה הנסיעה של מארש ועוזרו קאיו קייביץ' לישראל, הם דיברו עם המאמנים הישראלים בגובה העיניים. לאחר מכן נפגשנו באיטליה, שם הם ראו את השחיינים הישראלים מתחרים ונתנו להם חמישה אימונים. הם חזרו עם תשובה חיובית שאפשר להתחיל לשתף פעולה", עוד הוסיף: "אני מאוד מקווה שבסיום התהליך הזה תהיה מדליה לישראל במשחקים האולימפיים. אנחנו רוצים פודיום בעוד שמונה שנים". לאחר דבריו של דוידסון התפנה מארש לענות על השאלות:

מארש נשאל מדוע הגיע לישראל וענה: "אימנתי שחיינים מכל מקום בעולם, המטרה היא לשנות את תרבות השחייה בישראל. לתקשורת יש חלק גדול בזה, כאן אפשר לשחות בכל מקום וזמן. אני נוגע במים בנתניה בחודש דצמבר והם חמים. השחייה היא ספורט שמלווה אותך עד לסוף חייך. כל הזמן שואלים אותי אם שחיין ישראלי יכול להביא מדליה, ואני אומר שכן, אפשרי. ושוב, זה לא רק הדם היהודי. גם מארק ספיץ היה יהודי. גם ארווין אנתוני הוא יהודי וזכה במדליה בגיל 35 בריו. המטרה שלי היא שדגל ישראל יורם באליפויות עולם ובמשחקים האולימפיים, ושהשחיינים יקבלו את מלוא תשומת הלב כשהם יעפילו לגמרים".

על אי ההצלחה של השחיינים הישראלים בתחרויות גדולות:

"צריך לבנות את התהליך לא רק מהאימונים הפרקטיים, אלא גם הויז'ואלים. השחיינים הישראלים צריכים להתערבב יותר עם שחיינים ממדינות אחרות, מחנות אימונים למשל, מסביב לעולם. ככה גם הכרתי את קאיו, העוזר שלי. חלק ממה שנעשה כאן עם השחיינים הוא להתחרות מול הטופ לא רק בתחרויות גדולות, כך שכשהם יגיעו לתחרות הגדולה הזו פעם בשנה הם יגיעו בטוחים יותר ויזרחו. סימון, אני והמאמנים נעשה הרבה כדי שזה ישתנה".


דוידסון, בטוח בשינוי הגדול עם מארש (סתיו איפרגן)

על הסבלנות שצריך בהתהליך ארוך ומורכב: "אני אבא של מתבגרת, אני יודע כמה סבלנות צריך לדברים. אני מאמן הרבה מאוד שנים. אין מישהו יותר סובלני ממני. אני רוצה לעודד מאמנים, את השחיינים שבמים, אפילו בפרטים הכי קטנים. אני מאמין שהתוצאה תוכיח את עצמה. התהליך יהיה ארוך. המטרה תהיה אטרקטיבית ועיקרית, ואני בטוח שגם לשחיינים הישראלים יש אותה מטרה כמו שלי כשנעבוד ביחד. שום דבר ממה שנעשה לא יפגע באף אחד. העבודה שלי והקריירה שלי היא נוסחה של האימון שלי, או של מאמנים בארה"ב, היא רשת טבעית של דברים שיעזרו לנו לעשות את הגרסה הטובה ביותר של מה השחייה הישראלית יכולה להיות". 

על המאמנים הישראלים:

"הדבר הכי חשוב בתוכנית היא לשלב את המאמנים הישראלים. המאמנים הם המחנכים, אנחנו נציג למאמנים איך אנחנו רוצים שהספורטאים ישחו. כמו עם אנתוני, הכנסתי אותו למים במשך ארבעה ימים כדי ללמד אותו כמו ילד איך צוללים בכניסה למים עד שהוא ילמד. ואם צריך לחזור כמה צעדים אחורה, נעשה את זה. מדובר באתגר יפה למאמנים להבין את הכל. למאמנים כאן יש יתרון שהשחיינים שגרים למשל בווינגייט, מגיעים הביתה בסופ"ש וחוזרים שוב להתאמן. זה לא משהו שקורה בעולם. המאמנים מקבלים את השחיינים חדשים אחרי מנוחה ואני חושב שזה משהו טוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי