שחיין העבר המצטיין, ד"ר אמיר גניאל, הלך הבוקר לעולמו

אמיר גניאל
אמיר גניאל | יח"צ

אבל כבד ירד על עולם השחייה עם מותו בגיל 55 של שחיין העבר המצטיין, אלוף ושיאן ישראל, ואביו של השחיין אמרי גניאל. הגיל 13, קבע שיא ישראלי לבוגרים. הוא נפטר לאחר מאבק במחלה קשה

(גודל טקסט)
אבל כבד ירד על עולם השחייה הישראלי אחרי ששחיין העבר, ד"ר אמיר גניאל, אלוף ושיאן ישראל בעבר, שנחשב לאחד השחיינים המוכשרים שגדלו בארץ, נפטר הבוקר (שלישי) לאחר מאבק במחלה קשה, בגיל 55.


גניאל החל להתאמן בקליפורניה ב-1970, שם התגורר עם משפחתו בשל עבודת הפוסט-דוקטורט של אביו. כשחזר לארץ התאמן בבריכת השחייה של מכון ויצמן ברחובות תחת המאמן עמוס הדרי. ב-1976, כשהוא בן 13 בלבד, קבע שיא ישראלי ב-800 מטר חופשי לבוגרים. ב-1978 לקח חלק באליפות העולם לבוגרים, סיים במקום ה-27 וקבע שיא ישראלי ב-200 מטר חופשי.


במכביה ה-11 בשנת 1981 זכה גניאל בחמש מדליות, שתיים מזהב ושלוש מכסף. לאחר מכן הודיע על פרישה מהנבחרת הלאומית ועל הקמת איגוד שחיינים שמטרתו להגן על זכויותיהם. זה קרה אחרי שנאלץ לשלם מכיסו עבור כרטיס הטיסה שלו מלוס אנג'לס בה למד לישראל, על מנת להתחרות עבור המדינה. בהמשך חזר בו גניאל והמשיך לשחות שנתיים נוספות.


גניאל היה יושב ראש הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל במחזור ריו 2016. בנו הוא השחיין אמרי גניאל, אלוף ושיאן ישראל ב-100 מטר חזה, שייצג את המדינה באולימפיאדת לונדון 2012 ובאליפות העולם בברצלונה 2013.

איגוד השחייה ספד לגניאל בהודעה בדף הפייסבוק שלו: "איגוד השחייה וצוות השופטים משתתף בצערה של משפחת גניאל במותו בטרם עת של אמיר גניאל, אלוף ושיאן ישראל בעברו, איש משפחה ורופא מסור בכל רמ"ח אבריו. יהי זכרו ברוך".

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי