"ההצהרה על גמר אולימפי בטוקיו לא הייתה מציאותית"

נבחרת ישראל בשחייה
נבחרת ישראל בשחייה | דני מרון

באיגוד השחייה מנמיכים ציפיות לקראת אליפות העולם בדרום קוריאה. המנכ"ל אמיר טיטו: "אנחנו בתקופה של חילופי דורות". המאמן לוקה גברילו: "הראייה הנכונה היא להסתכל כמה שנים קדימה"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בשחייה תצא מחר (חמישי) למחנה אימונים לקראת אליפות העולם שתיפתח ב-21/7 בדרום קוריאה. השחיינים הגיעו היום אל האימון הלפני אחרון שלהם בארץ עם ההבנה שזו התחרות החשובה בשנה. כזכור, הנבחרת תמנה 11 נציגים (תשעה גברים ושתי נשים) לאחר שתחרות הקריטריונים הסתיימה ביום שבת האחרון. לקחי העבר מראים דווקא שמחנות אימונים טרום התחרות הגדולה בשנה, שתמיד מתקיימת בקיץ, הם לא דבר נכון, אך בנבחרת משוכנעים שהפעם הדבר הכרחי.

"מאז 2016, שבה הגיע מאמן העל של האיגוד דיוויד מארש, אנחנו מנסים לעשות שינוי מערכתי יותר גדול,"הסביר מנכ"ל האיגוד אמיר טיטו, "אנחנו מנסים להשתפר כל הזמן ומאמינים שממחנה למחנה הרמה תעלה. אחת המסקנות מאליפות אירופה בגלזגו והמחנה שקדם לה, היא שצריך לעשות תחרות קריטריונים במועד סמוך לתחרות הגדולה וכך עשינו. עכשיו נוכל לתקן בהתאם לפני התחרות החשובה הבאה: המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

לגבי מחנה האימונים, אי אפשר שלא לקיים אותו לפני האליפות בדרום קוריאה, כי עצם ההגעה לשם היא לא פשוטה", המשיך טיטו, "אנחנו מגיעים שבוע קודם כדי להתאקלם וגם עושים זאת בהרכב חסר. השחיינים שיתחרו בסוף האליפות, כמו יהונתן קופלב או איתי גולדפדן, יגיעו בשלב יותר מאוחר כדי לא 'לבזבז את זמנם' בתקופה שלפני. הצלחנו לייצר תרבות ארגונית וזה משהו שלוקח זמן כי אנחנו כן רוצים שהשחיינים הצעירים יגיעו למקום מקצועי".

הוצבו להם יעדים ריאליים. נציגי נבחרת השחייה (דני מרון)
הוצבו להם יעדים ריאליים. נציגי נבחרת השחייה (דני מרון)

כשנשאל מדוע נעשתה תחרות קריטריונים למרות שרק חמישה נציגים הצליחו לעמוד ברף, בעוד השאר בכלל קיבלו את הכרטיס בהחלטת הוועדה שהקים האיגוד, השיב טיטו: "זה לא נכון מה שמציגים. קבענו קריטריון גם לגבי שליחים. החלטנו שהמשחה יהיה 100X4 מיקס (גם נשים וגם גברים ביחד) ובהתאם לכך שלושה שחיינים נוספו. ביקשנו שלושה כרטיסים נוספים כי אני רואה שאפשר להשתחל לטופ 12 במשחה 200X4 חופשי שליחים, מה שמוביל למשחקים האולימפיים. אני לא חושב שמדינה כמו ישראל יכולה לוותר על משחה יוקרתי כמו השליחים. דניס לוקטב, תומר פרנקל, דניאל נמיר וגל כהן גרומי שיהיו בהרכב הם בני 18 בממוצע, כלומר לא מכוונים רק לטוקיו 2020, אלא גם לפריז 2024. זו תקופה של חילופי דורות".

הפעם החליטו באיגוד השחייה להיות מציאותיים בהצבת היעדים, כאשר מאמן הנבחרת לוקה גברילו הצהיר אף הוא שמלבד יעקב טומרקין אף אחד לא מועמד להעפיל למשחה גמר. "מדובר בנבחרת מאוד צעירה ומוכשרת עכשיו. בפריז 2024 הם יהיו בגיל הנכון. כרגע אנחנו מסתכלים כמה שנים קדימה. הראייה הנכונה היא לראות מה יהיה אז עם הנבחרת. מארש היה ביום הראשון שלו כאן כשהצהיר על העפלה למספר גמרים אולימפיים בטוקיו 2020. הוא עדיין לא ידע מי נגד מי. האמירה אז הייתה לא מציאותית ועכשיו אנחנו רואים את זה בצורה יותר שפויה. היום מארש יענה אחרת".
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי