טומרקין שוב נעצר במוקדמות, נבחרת השליחים קרובה לטוקיו

נבחרת ישראל בשחייה
נבחרת ישראל בשחייה | דני מרון

אחרי האכזבה ב-100 מטרים גב, השחיין הבכיר לא הצליח לעלות לגמר גם ב-200 מעורב אישי. השליחים ב-100x4 מיקס מעורב קבעו זמן של 3:48.06 ויהיו במשחקים האולימפיים, אם שחיין נוסף יבטיח השתתפות במשחה האישי

(גודל טקסט)

הצגת המוקדמות הרביעית באליפות העולם בשחייה הסתיימה הבוקר (רביעי) בדרום קוריאה והמשלחת הישראלית שוב נעצרה בשלב המוקדמות, כשיעקב טומרקין לא הצליח לעלות שלב פעם נוספת, בעוד נבחרת השליחים במיקס מעורב קרובה להבטיח את מקומה בטוקיו 2020.

השחיין הבכיר במשלחת חיפש להעפיל לחצי גמר ראשון בתחרות ואחרי האכזבה ממשחה 100 מטרים גב, הפעם שחה את משחה 200 מטרים מעורב אישי. טומרקין סיפר ערב התחרות כי דיוויד מארש האמריקני, היועץ המקצועי של איגוד השחייה, מעדיף שיתמקד במשחה זה בדרך לטוקיו 2020. טומרקין הוביל ב100 המטרים הראשונים, אך נחלש במשחי החזה והחתירה וסיים במקום ה-22 הכללי, עם זמן של 2:00.97 דקות. בדומה למשחה הקודם שלו, גם במשחה זה התברג הישראלי בחצי הגמר באליפות לפני שנתיים, מה שלא קרה הפעם. מחר ינסה בפעם האחרונה במשחה 200 מטרים גב.

מירון חירותי קיווה להעפיל לחצי גמר שני בתחרות, כשקפץ למים במשחה 100 מטרים חופשי הנפוץ (13 מקצי מוקדמות), אך הזמן שקבע לא הספיק כדי להתברג בין 16 השחיינים המהירים. הישראלי נגע בקיר בתום 49.82 שניות ואף ניצח את המקצה, אך שחה 17 מאיות איטי יותר מזמן הכניסה שלו ודורג במקום ה-38 הכללי.

גם הוא נעצר במוקדמות. מירון חירותי (דני מרון)
גם הוא נעצר במוקדמות. מירון חירותי (דני מרון)

החל מהמשחקים האולימפיים הקרובים יתחרו נשים וגברים יחד במשחי השליחים. באליפויות העולם ההחלטה תקפה כבר וגם ישראל שלחה נבחרת שליחים במשחה 100X4 מיקס מעורב אישי, שאותה מרכיבות הנשים אנסטסיה גורבנקו (גב) ואנדריאה מורז (חתירה), יחד עם הגברים איתי גולדפדן (חזה) ותומר פרנקל (פרפר). הנבחרת שחתה בזמן של 3:48.06 דקות וסיימה במקום ה-10 הכללי, שלא הספיק כדי להתברג בטופ 8 שמוביל אל הגמר, אבל כן הבטיח השתתפות במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 במקרה שעוד שחיין יבטיח את השתתפותו במשחה האישי ויצטרף אל גורבנקו.

אנסטסיה גורבנקו מחכה להצטרפות שחיין נוסף כדי להיות בטוקיו 2020. (דני מרון)
אנסטסיה גורבנקו מחכה להצטרפות שחיין נוסף כדי להיות בטוקיו 2020. (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי