חצי גמר רביעי ברציפות ליהונתן קופלב באליפויות עולם

יהונתן קופלב
יהונתן קופלב | סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל

השחיין ניסה להעפיל לגמר שלישי ב-50 מטר גב, אך כשל. גם מיכאל לייטרובסקי בן ה-19 שהתברג בין 16 האחרונים בזכות 25.26 שניות, לא עלה לגמר. עוד שתי מדליות זהב לכיילב דרסל

(גודל טקסט)

היום השביעי והלפני אחרון באליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה ננעל עם הבשורה שאף שחיין ישראלי כבר לא יעפיל לגמר האליפות. מיכאל לייטרובסקי ויהונתן קופלב, שהעפילו לפנות בוקר לחצאי הגמר במשחה ל-50 מטרים גב (לא אולימפי), סיימו במקומות ה-12 וה-13 בהתאמה.


שני השחיינים זינקו יחדיו בחצי הגמר השני, כאשר קופלב הוביל לאורך רוב המשחה, אבל עלה על המסלול לקראת הסיום, מה שגרם לכך שיסיים בסופו של דבר במקום הלפני אחרון במקצה בזמן 25.02 שניות. לייטרובסקי הקדים אותו במאית אחת בלבד כאשר קבע 25.01 שניות. שניהם שיפרו את הזמנים שקבעו במשחה המוקדמות, אך כאמור זה לא הספיק כדי לעלות לגמר. בכך תמו המשחים האישיים עבור המשלחת הישראלית, כאשר מחר יתמודדו נבחרת השליחים הבנים ב-4X100 מעורב. 


כיילב דרסל שרוצה לעקוף את פלפס, שלו 8 מדליות זהב אולימפיות מ-2008, ולזכות בתשע, נמצא בכושר שיא מטורף בתחרות כאשר בהצגה זו זכה בשתי מדליות זהב. במשחה 100 פרפר, בו מחק אתמול את מייקל פלפס משיאי העולם, ניצח דרסל את מתחריו בפער גדול כשעצר את השעונים על 49.66 שניות. הוא שחה 16 מאיות לאט יותר משיא העולם הטרי שלו. במשחה 50 חופשי קבע דרסל שיא תחרות חדש כאשר שחה בזמן של 21.04 שניות. הוא היה רחוק 13 מאיות בלבד משיא העולם בן העשור של סזאר סיילו הברזילאי, שנקבע באליפות העולם ברומא עם החליפות האסורות. 


אמריקאית נוספת ששברה שיא עולם אתמול, רייגן סמית', קיוותה לעשות זאת שוב בגמר 200 מטרים גב, אך קבעה הפעם 2:03.69 דקות שהיה רחוק 34 מאיות מהשיא הטרי שלה מיום התחרות הקודם. למרות זאת, היא הייתה בפער ענקי של שתיים וחצי שניות מעל יתר המתחרות. קייטי לדקי, השחיינית האמריקאית הפנומנלית, הוכתרה כאלופת העולם ב-800 חופשי בזמן של 8:13.58 דקות על אף הוירוס שחטפה בתחילת התחרות שגרם לה להימחק ממספר משחים. היא נראתה מותשת וחיוורת כשהמצלמה התמקדה בה, אך מלאת הקלה כששמרה על התואר שלה. הקהל הגיב בהתאם וקיבל אותה בתשואות.

 


לייטרובסקי. הפתעה נעימה (סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה בישראל)


קודם לכן, הצגת המוקדמות לפני האחרונה באליפות העולם בשחייה מדרום קוריאה הסתיימה מעל המצופה למשלחת הישראלית, עם שני חצאי גמר נוספים לארבעה שהושגו עד כה. 


יהונתן קופלב רשם חצי גמר רביעי ברציפות באליפויות העולם במשחה 50 גב (לא אולימפי) כאשר העפיל מהמקום ה-12 הכללי בזמן של 25.11 שניות. השחיין בן ה-27 ינסה אחרי הצהריים לשחזר את ההישג שלו מהאליפות בשנת 2017 ולהעפיל לגמר שלישי מאז 2013. גם מיכאל לייטרובסקי בן ה-19, השם הכי אנונימי במשלחת, התברג בין 16 הטובים כשסיים בדיוק במקום הנועל לשלב חצי הגמר בזמן של 25.26 שניות. למעשה, מלבד קופלב, כל המעפילים לשלב הבא בנבחרת הישראלית היו מתחת לגיל 21.



במשחה 50 חופשי לנשים קיבלה אנדראה מורז הזדמנות נוספת לקבוע קריטריון אישי, אך קבעה זמן של 25.40 שניות, שהיה רחוק 28 מאיות משיאה האישי. התוצאה כמובן לא הספיקה כדי להתברג בטופ 16 והיא סיימה במקום ה25 הכללי.


במשחה השליחים 4X100 מיקס חופשי (לא אולימפי) פסלה הנבחרת המורכבת מתומר פרנקל, אנסטסיה גורבנקו, מירון חירותי ומורז עקב צלילה מעל 15 מטרים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי